Istinabog kiša nesmiljeno pada cili dan i ne prestaje daždit ova okrutna zima, no ova predivna pjesma Cambijevaca pala mi je danas i kao kiša i kao melem na dušu - a zamislite uopće nije prošla natječaj za Doru po mišljenju stručnog žirija!
Što s distance gledajuć´ uopće ne mora biti gubitak za Cambijevce, jer nekako si mislim da je za njih bolje da se nisu uspjeli tamo plasirati i degradirati, ali u usporedbi sa jednom drugom klapom i njenim osrednjim klappop (kako bi to naš brod u boci lucidno rekao) uradkom koja je u natjecanje prošla - ne mogu se ne zapitati po kojim to kriterijima taj stručni žiri žirira?
Pisala sam jednom što mislim o potencijalu klapske pisme u svitu pa se i ovaj slučaj baš idealno nadovezuje na tu temu, jer mislim da su Cambijevci ovom krasnom melodijom i aranžmanom baš uboli da se tako izrazim, po svim onim mojim zamislima kako bi to trebalo izgledati, a to je nekome očito zasmetalo dovoljno da ih makne prije nego eventualno pometu konkurenciju. Iako moram odmah podvući da uistinu smatram da smo ove godine od svega ponuđenog doista izabrali najbolje i curkama na Eurosongu želim uspjeh, mislim da su dobrodošlo osvježenje, no ne mogu preskočiti očitu činjenicu da javnosti na uvid i nije ponuđeno sve najbolje.
No idemo dalje u biti ne želim dizati prašinu jer mi je to bezveze, nego samo napraviti jednu malu glazbenu usporedbicu između ove krasne dalmatinske pjesme i nekih ranijih eurovizijskih uradaka, pa iako nisam glazbeni stručnjak, čak bih iskreno rekla da mi je slon zalahorio u uho odmah su mi se nametnule neke poveznice sa recimo sljedećim uspješnicama...
Lane moje/Ž.Joksimović i Lejla/H.M.Hari
Ove prekrasne balade Željka Joksimovića (Lane moje i Lejla) po meni su jedne od najljepših laganica Eurosonga ikad (uz prošlogodišnju fenomenalnu izvedbu Patricie Kaas, ali ako se ne slažete slobodno to pripišite mom snobovski-probirljivom glazbenom ukusu) što je uostalom potvrdio i njihov izvanredan plasman, drugo i treće mjesto, iako su po meni obje zaslužile tih sebi pripadajućih godina biti i prve.
A sada probajmo malo otvorenih ušiju i bez naših međususjedskih predrasuda analizirati i usporediti ono što čujemo... prepoznatljiv i efektan uvod, u prvom slučaju frula, u drugom violina, kod Cambijevaca opet frula, dakle jedan jak prepoznatljiv etno, lokalan, zašto ne reći i balkanski prizvuk, čemu se toga stidjeti dapače na tu kartu treba igrati (ta latino zvuk hara već dva desetljeća i već mi pomalo izlazi na nos, no dobro da ne digresiram), zatim slijedi nježna i za uho ljepljiva melodija koju slijedi grandiozan gotovo filmski zamah cijelog gudačkog orkestra uz bubnjeve sa zaraznim refrenom koji iz ne znam kojih razloga zapinje za uho bez obzira što se pjeva na svom jeziku, a to osobno smatram čak poželjnom prednošću i pitanjem ponosa (jer ako pjesma nije dobra nikakav engleski tu neće igrati ulogu, a ako je dobra - pjesma govori sve jezike)... drugim riječima, vrhunska melodija, vrhunska interpretacija, vrhunska priča, vrhunska pjesma - sve je tu, sve to Dugo nije pala kiša ima.
Plus što nemalu ulogu igra i ono što recimo Cambijevci neće imati priliku izvesti, a na Feminnemicama je tek da izvedu, a u ova potonja dva slučaja genijalno osmišljen - scenski nastup.
Pogledajte samo kako su svi detalji od pjevačevih cipela, boje odijela, frizura, šminke pa sve do efektnih kretnji i položaja pratećih vokala/glumaca na sceni savršeno izvedeni, toliko savršeno da ti scenski naglasci uzdižu pjesmu na svim onim mjestima gdje je to i potrebno.
Nezahvalno je spekulirati što bi bilo kad bi bilo, ali ovo po meni ima prođu i s tim se dolazi do rezultata... stoga mi još teže pada što izgleda ne znamo cijeniti ono što već imamo, naše glazbeno nasljeđe i zaleđe koje samo treba znati prepakirati da se dobije vrhunski proizvod na svjetskoj razini, a kad to netko čak i prepakira onda mu se iz čiste ljubomore i glazbenog neznanja podmeću klipovi...
no još jednom velim - što je tu je, našim odličnim curkama sve najbolje, one su recimo jako dobro prepakirale no u sasvim drugom girl-bend žanru, stoga iskrene čestitke još jednom