Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/tempeh-miso

Marketing

MISO

Početi pisati o misu nije lako jer tema je toliko široka i obimna da je teško odrediti od kuda početi. Teško je i pomisliti da bi ovdje mogli napisati samo mali dijelić priče o misu. Izrada misa graniči s umjetnošću i budući da potječem iz vinogradarske obitelji mene sve to podsjeća na vrhunsko podrumarstvo i izradu najfinijih i najkvalitetnijih vina. No pokušajmo krenuti redom dio po dio.
Miso je naziv za fermentiranu sojinu pastu, aromatični kiselkasto-slani začin dobiven od soje, žitarica (najčešće riža ili ječam) u obliku KOJI-a, soli i vode. Različiti omjeri soje, KOJI-a, soli i dužine fermentacije rezultiraju u gotovo neograničenoj paleti okusa, boja, tekstura i aroma.
Miso sadrži prirodni pojačivač okusa, ekvivalent današnjim dodacima hrani - glutamatima-. Zbog toga koristeći miso kao začin možemo koristiti manje soli za istu razinu okusa.
Domaće fermentirani miso nije pasteriziran i zato sadrži obilje korisnih mikroorganizama,enzima i lako dostupnih hranjivih tvari. Ovo ima za posljedicu brojne dokumentirane zdravstvene učinke:

bogat visokokvalitetnim proteinima
povećava iskoristivost ostalih proteina
poboljšava probavu i asimilaciju hranjivih tvari
omogućava dijetu s manje soli uz istu razinu okusa
niskokaloričan
idealan alkalni nadomjestak za jutarnju kavu
djeluje kod (radioaktivnog) zračenja
neutralizira učinak onečišćenja zraka
djeluje kao prevencija od raka

U kasnijim postovima ću pokušati detaljnije objasniti svaki od ovih učinaka. Za svaku od ovih tvrdnji postoji obilje znanstvene literature i članaka u profesionalnim časopisima čije reference mogu poslati zainteresiranima na zahtjev.


Post je objavljen 04.02.2010. u 16:21 sati.