Helikopteri Hrvatskog ratnog zrakoplovstva prošloga su se tjedna vratili iz KFOR-a "otežani" za službena priznanja što su ih dobili njihovi piloti i putnici. Naime, pripadnici 2. hrvatskog kontingenta koji su proteklih mjeseci (od rujna 2009.) svoje zadaće obavljali u najmlađoj europskoj državi zavrijedili su Pismo pohvale što ga je potpisao francuski brigadni general Philippe Leonard. Isto priznanje posebno je dobio i zapovjednik kontingenta, bojnik Andreas Duvnjak, koji je i kapetan hrvatske transportne letjelice Mi 171-Sh. Prema Pismu, naši su zrakoplovci svoje zadaće obavljali izvanredno: "ispravno, sigurno i na vrijeme", i to u okolnostima "visokog operativnog tempa".
Dobivene pohvale nisu kurtoazne, niti ih se stječe lako. To nam je potvrdio i bojnik Duvnjak, s kojim smo razgovarali u bazi u Lučkom nedugo po povratku u Hrvatsku.
Dakako, prvi hrvatski kontingent i bojnik Michael Križanec prokrčili su put svojim nasljednicima. "S Michaelom sam bio u stalnom kontaktu i čuo se svaki put kad me nešto zanimalo", kaže Duvnjak. No, logično je da se kontingent nije mogao unaprijed pripremiti za svaku situaciju. "Što se tiče naravi naših zadaća, nije bilo nikakvih iznenađenja. Ali, nismo očekivali tempo koji nas je dočekao odmah po smještanju u bazu", prisjetio se bojnik Duvnjak. Naime, zbog raznih okolnosti, hrvatska postrojba se brzo našla u situaciji da je jedina bila odmah sposobna obavljati letačku transportnu potporu za potrebe Stožera KFOR-a. Uslijedio je niz zadaća, a ubrzo i izbori na Kosovu, što je značilo novi stupanj pripravnosti i petodnevni premještaj iz Campa Bondsteel kraj Uroševca u bazu Film City u Prištini. I brzina i učinkovitost premještaja bile su znakovite, barem u svjetlu fraze o "malim i brzo premjestivim postrojbama", koju posljednjih godina stalno slušamo.
Pripadnici kontingenta na neočekivane su zadaće odgovorili kako i trebaju odgovoriti hrvatski profesionalni vojnici: prihvatili su odgovornost i sve odradili kako treba. Pa i više od toga! Nisu popustili ni poslije, kad se intenzitet zadaća smanjio. U KFOR-u su to primijetili i nagradili pismima pohvale.
Baš kao i u misiji prvog kontingenta, helikopter Mi-171 Sh opet je dokazao da je pouzdana letjelica. Dakako i zaslugom naših tehničara. Helikopter nikada nije bio problem za normalan tijek zadaća.
Hrvatska postrojba svoj je uspjeh izgradila i na iskustvima 1. kontingenta, a sigurno je da će ono što je dobila i sama dati 3. kontingentu, koji je sada na Kosovu. KFOR se mijenja, broj vojnika se drastično smanjuje, što će značiti više posla za pripadnike hrvatskog kontingenta. Jer područje koje se pokriva ostaje isto. Tražit će se veća mobilnost. Preustroj će zahtijevati i nove procedure i oblike uvježbavanja. Dakle, hrvatsku ekipu čeka velik posao...
Nažalost, od bojnika Duvnjaka nismo mogli čuti nikakvu usporedbu našeg kontingenta s inozemnim kolegama. Pilot smatra da to ne bi bilo profesionalno, iako su Hrvati na Kosovu sudjelovali i u vježbama koje također imaju svrhu da jedni drugima pokažu koliko znaju i mogu. Pa, ima bojnik i pravo. Oni koji dobivaju pohvale od drugih zaista se ne trebaju hvaliti sami!
Izvor: Hrvatski vojnik, broj 277, siječanj 2010.
Ovo je 1586. blog post na OPSA blogu
Post je objavljen 04.02.2010. u 09:06 sati.