Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/varazdinbus

Marketing

Spor završio nagodbom

Varaždin, 29. prosinca 2009. Dvanaestero radnika Varaždin-busa nagodilo se s poslodavcem oko dugovanja za prekovremeni i noćni rad i tako na miran način prekinulo spor koji je trajao skoro dvije godine.

Da se podsjetimo: Tvrtka Varaždin-bus obavlja gradski prijevoz putnika, a započela je s radom u drugoj polovici 2006. godine. Osnivač tvrtke je bio Željko Krajan, a kasnije je svoj udjel prenio na „IM EX car" d.o.o. iz Varaždina (Biškupec) u kojoj je suvlasnik sa suprugom Dubravkom. Od samog početka, pod vodstvom direktora Željka Krajana, tvrtka je grubo kršila čitav niz propisa. Regionalni industrijski sindikat je upozoravao na nepravilnosti u poslovanju koje su išle na štetu radnika. Budući da se poslodavac nije obazirao, sindikat je zatražio provedbu inspekcijskog nadzora, a inspektori su u dva navrata potvrdili nepravilnosti. Najveći problem je bila organizacija radnog vremena i plaćanje prekovremenih sati. Vozači su mjesečno odradili oko četrdeset sati prekovremenog i dvadesetak sati noćnog rada. Taj rad im uopće nije bio plaćen. Članovi sindikata zahtijevali su plaćanje tih sati, a nakon što se direktor Željko Krajan oglušio na zahtjeve, radnici su protiv Varaždin-busa podnijeli tužbe na Općinskom sudu u Varaždinu. Vrijednost spora bila je veća od 500 000 kuna. Ubrzo nakon toga, tvrtka „IM EX car" d.o.o. prodaje „Varaždin-bus" d.o.o. tvrtci „Zovko Zagreb" d.o.o. Iako je novi vlasnik naslijedio dugove u sudskom sporu se kao „umješač" pojavio Željko Krajan i pokušao osporiti potraživanja radnika. U tu svrhu napisao i potpisao je svoju antologijsku izjavu o radnom vremenu vozača: "Svaki drugi tjedan slobodan je od petka u 14:00 sati do ponedjeljka 14:00 sati, znači 4 dana. Gdje toga ima?". Bez obzira što je spor izgledao vrlo jednostavan, postupak se otegnuo. Obzirom na činjenicu da su od pokretanja prvog spora protekle skoro dvije godine, da sud nije donio ni jednu presudu, da su troškovi obiju strana bivali sve veći, te da novi vlasnik nije direktan krivac za štetu koju su pretrpjeli radnici, suprotstavljene strane su odlučile spor riješiti nagodbom. Nakon dugih i teških pregovora, na samom kraju 2009. godine, postignut je dogovor. Radnici su se odrekli dijela svojih potraživanja, a poslodavac se obvezao isplatiti dogovoreni neto iznos u četiri jednake rate sa pripadajućim davanjima iz i na plaću.

Izvor: Regionalni industrijski sindikat RIS

Post je objavljen 25.01.2010. u 18:20 sati.