Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/epistulanonerubescit

Marketing

Brendiranje Hrvatske


Brendiranje („brand“) Hrvatske potraga je za pričom o destinaciji. Hrvatska kao zemlja koja cijeli svoj gospodarski uspjeh temelji u prvom redu na turizmu, nažalost i dan danas nema razvijen brand. Složit ćete se, krajnje je potrebno napokon brendirati Hrvatsku odnosno napraviti priču o destinaciji, a ne čekati da priča nastane sama od sebe, često puna krivih predodžbi o destinaciji.
Photobucket
Mislim da bi Hrvatska svoj brand trebala graditi na uslugama, ali i proizvodima. Od usluga bih izdvojio hrvatske hotele tj. lance hotela kao što su na primjer Jadranski luksuzni hoteli, zatim mali obiteljski hoteli, dobri restorani (na primjer kamenice u Stonu), konobe, vinarije, seoski turizam (Istra), eko turizam (Dalmatinska zagora, Lika, Zagorje).
Photobucket
Ove usluge u jako kvalitetnom obliku možemo naći na području cijele zemlje, od Slavonije i Baranje, do Međimurja i Zagorja pa preko Like i Gorskog Kotara sve do Jadranske obale. Zato smatram da nema dvojbe da sve navedeno ne postane dio projekta brendiranja Hrvatske. Kada govorimo o proizvodima svakako bih izdvojio kvalitetna vina naših vinograda koji se također protežu kako obalnim dijelom (Pelješac, Korčula, Istra) tako i unutrašnjosti (Zagorje). Ako bi spojili brendiranje kroz usluge i proizvode uspjeli bismo istaknuti Hrvatsku kao zemlju izvrsnih luksuznih hotela sa još boljom gastronomskom ponudom. Jednom riječju, destinacija za sve one željne odmora sa pet zvjezdica uz izvrsna jela i dobru kapljicu.
Photobucket
Vrlo dobro znamo da je većina gostiju dubljeg džepa zapravo srednje i starije dobi, a upravo udoban smještaj i dobru hranu takve skupine traže. Pametnim brendiranjem zemlje, daleko bismo otišli od sadašnjih skromnih 7 milijardi eura prihoda od turizma. Dakle potrebno je ustanoviti koje su naše komparativne prednosti spram zemalja konkurenata i te prednosti koristiti kao temelj za brendiranje. Kako brand predstaviti strancima? Pismenim putem (knjige s primamljivim naslovnicama, vodiči, brošure, CD) ili internetom (web stranice, na primjer na stranim portalima staviti primamljive linkove). Rezultat – više posjeta, porast potražnje, porast cijena nekretnina, zadovoljstvo lokalnog stanovništva – sigurno neće izostati. Slobodno me nadopunite s nekim novim prijedlozima za brendiranje...


Post je objavljen 24.01.2010. u 21:54 sati.