Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/alenzoric

Marketing

Izravni doživljaj života


(Ovo je kratki post o guruima, duhovnim vođama/učiteljima, karizmaticima i sličnima.)

Kao što postoji tržište cipela, sportske opreme, kućanskih aparata, tehnike i svega ostaloga, tako postoji i duhovno tržište. Doslovno. Tržište. Kao i na drugim tržištima i na ovom je prisutan natjecateljski duh. I na ovom se bori za mušterije. I ovo tržište se zamišlja kao kolač, taj kolač je ograničen i oni koji su uključeni žele si osigurati što je moguće veći dio kolača. Da, i duhovnost je na tržištu. Ona ima svoju cijenu. Ona ima svoje uspješne i manje uspješne Učitelje, sekte, organizacije. Neke od njih su tradicionalne, neke se oslanjaju na istočnjačku duhovnost, neke su novodobne itd. Duhovnost je tek jedan dio ukupnog modernog cirkusa zvanog potrošačko društvo.
Ljudi, tražitelji, tragaoci, od pamtivjeka imaju u sebi zapisanu potrebu za duhovnim. Traže objašnjenja, odgovore, utjehu, nadu. Ponuda i potražnja se sastaju i hop - osnovni zahtjev za postojanje tržišta je zadovoljen.

***

Istinski duhovni učitelj je onaj koji ne stvara sljedbenike.
Istinski duhovni učitelj je onaj koji vam razjašnjava duhovne zakone, ali vas ne traži da ga slijepo pratite niti da budete vječno ovisni o njemu.
Istinski duhovni učitelj potreban vam je tek dio puta, kao što vam je učitelj plivanja potreban do trenutka dok sami ne proplivate.
Duhovno područje najneistraženije je koje postoji. Vaš zadatak je da ga vi sami istražujete, kroz svoje iskustvo, izravno, kroz svoju svijest, kroz svoje tijelo.

Postoje autori (nema ih previše) koji su na svom duhovnom/životnom (a to su zapravo sinonimi) putu ostvarili toliku neovisnost i autentičnost da se može reći kako odgovaraju gore navedenim kriterijima za duhovnog učitelja. Jedan takav je svakako Jiddu Krishnamurti. Preporučujem njegovu knjigu Biti čovjek za čitanje i promišljanje.




Vrijedno pažnje (ne površnog slušanja, već pažnje):







Post je objavljen 20.01.2010. u 19:28 sati.