U subotu ( 16.01.2009 ) u restoranu Zlatni klas u Otrovancu, održana je Večer obrtnika i privrednika u organizaciji Udruženja obrtnika – Pitomača. Uz osamdesetak sudionika događaj je uveličao i načelnik općine Pitomača g. Željko Grgačić.
Poslodavci ili odgovorne osobe koje su se odazvale našem pozivu u obrtima, trgovačkim društvima i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima zapošljavaju nešto preko 500 stalno zaposlenih djelatnika.
Edukativni dio večeri započeo je dobrodošlicom i uvodnim izlaganjem g. Željka Palkovića ( predsjednika udruženja obrtnika – Pitomača ). Izneseni su statistički podatci o broju obrta kojih na području općine Pitomača trenutno ima 188 . Navedena je podjela obrta po sekcijama te ukratko opisan način funkcioniranja udruženja obrtnika Pitomača.
Gospođa mr.sc. Nataša Drvenkar ( Ekonomskom fakultetu u Osijeku – katedra za nacionalnu i međunarodnu ekonomiju ) , omogućila je zanimljiv uvid o brutto proizvodu firmi na području općine Pitomača te njihovu rangiranju na osnovi prometa i broja zaposlenih. Polazeći od pretpostvke uspješnog razvoja , gđa. Drvenkar ( pored prednosti ) ukazala je na zabrinjavajuće nizak postotak obrazovanosti stanovništva u općini.
Gospodin mr.sc. Nikola Nemčević direktor SPIDER grupe ( Jan Spider, Herbarium, Đolta) koja zapošljava 120 djelatnika , prezentirao je stadije razvoja i moguće tipove suradnje firmi , obrta i opg-a (obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo) koji se bave proizvodnjom sirovine ili gotovih prehrambenih proizvoda. Također je naglasio važnost implementacije novih standarda i certifikata bez kojih nije moguć plasman proizvoda na tržište. Novi ili poduzetnici u razvoju moraju jasno definirati svoju strategiju bilo da rade svoje proizvode za već poznati brand ili da žele osmisliti i plasirati proizvode pod vlastitim nazivom.
Gost predavač, g. Frane Franičević dipl. ing. suvlasnik i direktor firme RASCO iz Kalinovca koja zapošljava 90 djelatnika ( od čega je gotovo polovica iz naše županije ) te koja je proglašena najboljom firmom u Hrvatskoj u kategoriji srednjih poduzetnika ; održao je predavanje o funkcioniranju poslovnog subjekta u lokalnoj zajednici. Vrlo kritički se osvrnuo na razvojnu strategiju lokalne , regionalne i državne uprave koja po njegovu mišljenju nije napravila dobre pretpostavke za konkurentan razvoj privrede.
Ravnateljica Razvojne agencije VIDRA iz Virovitice mr.sc. Sanja Bošnjak , predavanje je započela replikom svom predhodniku te naglasila da je Vidra na raspolaganju svim poslodavcima kod izrade projektne dokumentacije, edukacije i savjetovanja. Ukazala je i na važnost pravovremenog informiranja te na mogućnost korištenja bespovratnih sredstava od strane ministarstva ali i predpristupnih fondova. Razvojna agencija Vidra upravo ima zadatak educirati i pomoći privrednicima pri ostvarenju poslovnih planova , što uspješno i radi.
Neda Martić dipl .oec. iz Vidre prezentirala je stadije razvoja firme. Svaka faza razvoja poduzeća ima svoja obilježja i karakteristike. Ukoliko je poduzetnik unaprijed upoznat sa njima ima veće šanse da ih uspješno savlada ne dovodeći poslovanje u opasnost. Naravno više je parametara ( unutarnjih i vanjskih ) koji utječu na razvoj i poslovanje . Kako bi se izbjeglo rizično i opasno poslovanje bitno je provoditi konstantnu edukaciju , naglasila je gospođa Martić.
Matija Škinjar , vlasnik obrta MERKUR koji zapošljava 15 djelatnika kratkim je osvrtom podsjetio prisutne na prošlogodišnju IZLOŽBU PROIZVODA I USLUGA u Pitomači te se zahvalio svim sudionicima i sponzorima. Inače izlagači su natupili besplatno dok su Banke ( Zagrebačka,Hypo, Erste i Slatinska ) te Općina Pitomača novčano pomogle organizatora.
Mladen Balić dipl ing. vlasnik obrta TEHNOHIT-HR ( brand Hrastico ) koji zapošljava 11 djelatnika, prezentirao je mogućnosti organiziranja IZLOŽBE PROIZVODA I USLUGA koja se planira održati ove godine. Pošto već sada imamo oko stotinjak zainteresiranih izlagača predložen je radni sastanak tijekom veljače u udruženju obrtnika na koji su pozvani svi zainteresirani. Predstavljena je i varijanta u kojoj bi se izložba održavala u sklopu usko specijaliziranog sajma a uz pomoć swot analize predložen je sajam INDUSTRIJSKOG BILJA ( kamilica, duhan , lavanda, hmelj .... ) pošto se u ovom kraju ljudi uglavnom bave upravo proizvodnjom tih kultura. Postoji i nekoliko većih ozbiljnih proizvođača gotovih proizvoda, strojeva , ambalaže koji su, pretpostavlja se , zainteresirani za sudjelovajne u takvom projektu.