Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/geloivona

Marketing

Lica, ulica, rasprodaje

Photobucket
Ista roba za upola manje 'love'

Od ovog tjedna više ne možete gledati u izloge modnih dućana, salona cipela i parfumerija. Ogromni plakati i natpisi o sniženjima i rasprodajama sprječavaju pogled u dućane i pozivaju vas da uđete i priuštite si komad robe ili par cipela, ako ne po povoljnim cijenama, onda zasigurno po povoljnijim nego što su to jučer bile. Novogodišnja sniženja najčešće pružaju šansu da robu na sniženju platite upola manje od vrijednosti koja se za istu tražila par dana unatrag. Štedljivi kupci upravo iskorištavaju ovakva sezonska sniženja kako bi si priuštili više robe za manje novca.

Od kad su u Hrvatsku na velika vrata ušli trgovački centri, a s njima i poznati modni brandovi i marke, pitanje vrijednosti roba, kao i njene kvalitete sve se češće postavlja. Haljina koja u jesen košta 459,00 kuna u jednom od dućana u Ilici, snižena je pred blagdane na 339,00 kuna, a iza nove godine njena cijena pada na 229,00 kuna. Krajem zime će dospjeti na odjel 'outlet' za 159,00 kuna, a u trećem mjesecu će te ju moći kupiti za samo 99,00 kuna. Ne radi se o precijenjenom komadu odjeće koji nitko nije mjesecima htio kupiti, već o nečemu složenijem. Kupci koji kupuju u poznatim modnim dućanima, navikli su na ovaj način razmišljanja. Strpljivost se uistinu i doslovno isplati. No pitanje koje si zasigurno svaki kupac postavlja je: Koja je prava vrijednost robe koju kupujem i je li njena kvaliteta sukladna toj cijeni?

Plaćamo li modu ili kvalitetu?

Istraživanja provedena u Hrvatskoj, koje je potaknula emisija Potrošački kod, pokazuju neslaganje između onoga što određeni proizvođači navode pod sastav tkanine, i onoga od čega proizvod uistinu je. Ukoliko se ne razumijemo jako dobro u materijale, etiketa i natpisi poput 100% pamuk ili 100% svila mogu nas zavarati. Činjenica je da ne znamo što kupujemo. A što plaćamo onda? Modu? Ne plaćamo ni kroj ni modu. Jer ona haljina nije izašla iz mode danas ako je jučer bila dvostruko skuplja. Plaćamo trenutak! Plaćamo uživanje u toj haljini za koju nismo sigurni od kojeg je materijala niti je li uistinu vrijedna tih novaca. Jedino smo sigurni da kupujemo užitak.

No većina ljudi se ne zamara ovakvim pitanjima. Sniženja su bez pogovora šansa da si priuštite odjeću po zaista enormno sniženim cijenama. Stoga se svi zajedno veselimo kraju sezone i borbi za jeftinim komadom robe. Ponekad je najveći problem naći robu odgovarajuće veličine. Za shopping je očito, osim strpljivosti i štedljivosti, potrebno imati i sreće.

Photobucket Photobucket Photobucket

Ilica je ulica za shopping.


Korisni linkovi:

Emisija Potrošački kod
Društvo za zaštitu potrošača

Ivona Gelo

Post je objavljen 02.01.2010. u 23:13 sati.