Boris Wiseman i Judy Groves
Izdavač: Naklada Jesenski i Turk
Pravilo recipročnosti upravlja razmjenama, a sadrži obvezujuću trostruku dužnost: darovati, primati i uzvraćati.
U Maussovom je eseju Levi-Strauss pronašao ključ za novo razumijevanje sustava srodnosti i načina na koji oni djeluju. Iznio je postavku da bračni savezi između društvenih skupina poprimaju klasičan oblik odnosa razmjene darova, te da su žene najvažniji darovi u razmjeni.
Zabrana ubijanja totemske životinje ili sklapanja braka unutar totemske skupine je negiranje edipovske želje da ubije oca i oženi majku.
Totemizam je KOD, simbolički jezik svrha kojeg je označavanje društvenih razlika. To je instrument kojim se primitivni narodi služe za klasificiranje društvenih skupina. Razlike između klana A i klana B jednake su razlikama između jaguara i medvjeda. To recimo u prijevodu može značiti: i jedan i drugi je klan lovaca, ali nisu suparnici. Totemizam je način kodiranja stanovitih razlika koje postoje unutar društva pomoću usporedne raznolikosti opažene u prirodnome svijetu. (Ezop i La Fotaine, poznat pisci basni, u tome su bili vrlo vješti).
Svaka porodica biljaka razdvojena je na tri kategorije: stabla, gmlje i trave. Napokon, svaka se porodica odnosi na dio tijela, vještinu, društveni sloj i instituciju.
Maska je svijet u malome, mikrokozmos u kojem se odražava položaj osobe u društvenom i prirodnom poretku. Pokrivanjem lica na bilo koji način mi prekidamo tokove društvene komunikacije.
Nevinost, djevičanstvo i impotencija izjednačeni su s lingvističkom metaforom odgovora za koje nije bilo postavljeno pitanje; a incest s metaforom pitanja na koje je bilo bolje ne odgovoriti, a odgovoreno je zloporabom.
Post je objavljen 11.12.2009. u 15:32 sati.