Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/imperialweekly

Marketing

MEDIJSKA PREPUCAVANJA GORANA BREGOVIĆA I EMIRA KUSTURICE

ĐE'S PARE, BA?


Priredio: hrvatskaOgnjen MRAKhrvatska

Snimci: Arhiv IMPERIAL & PIXSELL

Goran Bregović navodno će tužiti popularnu emisiju Nove TV, Red Carpet, kako piše časopis Alo. Kako donosi spomenuti izvor, glazbenik koji je i inače poznat po rijetkim demantijima, odlučio je, izgleda, napraviti svojevrsni presedan i tužiti emisiju Nove TV.
Podsjetimo, mediji u Republici Hrvatskoj, ali i u Bosni i Hercegovini i u Republici Srbiji već su pisali o najnovijim takozvanim svađama i oštrim medijskim prepucavanjima između glazbenika Gorana Bregovića i filmskog redatelja Emira Kusturice.
Tako je primjerice hrvatski Jutarnji list nedavno naveo "da su se bivši suradnici gotovo susreli u Anconi, intervencijom talijanskog mecene koji obožava Kusturičine rane radove. Filmove koje je Kusturica kasnije radio, primjerice film Crna mačka, beli mačor ne može spasiti ni dobra filmska muzika, rekao je Goran Bregović i interviewu za Red Carpet Nove TV govoreći o Emiru Kusturici. Čim je čuo kompozitorove riječi, poznati srpski redatelj, čuvar Mokre Gore, ekološki rendžer, antiglobalist i komunist Emir Kusturica uzvratio je preko beogradskih visokotiražnih dnevnika: - Nije Goran Bregović prvi, koji je najblaže rečeno, dodvoravanjem "uspio" zaraditi malo para... Da bi sa svojom kolegicom Severinom upriličio koncert u Splitu, morao je gradonačelniku ponuditi malo više od "pozajmljene" muzike koju svira. Morao je nabrzinu medijski "strijeljati" jednog četnika pa je odabrao najpoznatijeg, mene. Samo, ovaj put malo se...zaletio. Mene je malo teže "odstrijeliti", a nisam ni četnik. Ako se Bregović ne upristoji i popravi svoje ponašanje, svirat će gdje zaslužuje. Da mu nisam dao šansu da pravi muziku za moje filmove, nitko za njega ne bi ni čuo. Završio bi kao pornoglumac, sto posto. Izgleda da služim kao svojevrstan "katalizator" za takve likove, koji grade svoje karijere pljuvanjem po meni. Pogledajte samo što se događa s koncertom u Splitu. Bregović će bez problema tamo svirati, a nas Srbe u tom gradu i dalje bacaju u more i njihov gradonačelnik svašta priča o nama".
Istine radi, treba ovdje navesti kako se Emir Kusturica, vjerojatno razljućen, ali ipak zlonamjerno izrazio o takozvanom bacanju Srba u more u gradu pod Marjanom. Naime, već odavna se takve stvari u gradu Splitu ne događaju. No, bacanje Srba u more se je događalo sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća, dakle u vrijeme još "debele" jugovine, a iz razloga što su Splićani na taj način "kažnjavali" raskalašene JNA pitomce iz obližnjeg Doma JNA na Matejuški (danas Hotel Ambasador) i to iz razloga što su pijani JNA mornarički kadeti, mahom srbijanske nacionalnosti zlostavljali lokalne djevojke i usput im nudili drogu koju su ciljano "dilali" i ostalima. Naravno, kada su to lokalni dečki iz Splita, Hrvati vidjeli, nisu se nećkali te srbijanske JNA kadete u bijelim mornaričkim odorama bacati u more. Letjeli su kadeti i iz mora izlazili u smeđim, a ne bijelim uniformama i odijelima, obzirom da su ih Splićani bacali u, ni manje, ni više, onaj dio mora na splitskoj Rivi gdje se je nekad u to vrijeme izlijevala kanalizacija. Toliko o tome (!).
E sad, druga je stvar što se Emir Kusturica (inače "prodani" Bošnjak za Srbina) nije pomirio s nestankom zločinačke Jugoslavije, pa i danas sije mržnju izmišljajući neistine kako i danas Hrvati bacaju Srbe u more, što, jasno, nije točno.
Navodno je, kako pišu mediji, prijateljstvo između Bregovića i Kusturice došlo do samog kraja, točnije, do nove faze u odnosima i to faze u kojoj bi mogli "pljuštati i šamari", kako piše kolega novinar Emir Imamović Pirke u prije spomenutom hrvatskom dnevnom listu. Navodno se Kusturica nikad nije libio takvog načina rješavanja nesporazuma. U međuvremenu, dakako, nije se nimalo promijenio. Mediji dalje navode kako su samo dvije osobe bile u stanju od nekad talentiranog redatelja (filmovi "Sjećaš li se Dolly Bell" i "Otac na službenom putu") napraviti budalu. Jedna osoba je sam Emir Kusturica, a druga je Goran Bregović.
Navodno je u proljeće, sada već daleke 1992. godine u tadašnjoj pariškoj destinaciji Emira Kusturice iznenada u noći zazvonio telefon. Muškarac s druge strane žice predstavio se je kao Sefer Halilović, tadašnji načelnik glavnog štaba Armije BiH. Rekao je da zove kako bi se dogovorili o uključivanju poznatog redatelja u obranu njegove domovine. Nije, naravno, tražio da se pobjednik na filmskim festivalima u Cannu i Veneciji spremi smjesta, te da sam sebi kupi oružje, uniformu i vojničke čizme, te da dodje u Sarajevo s brda, s dola i krene u bitku protiv JNA i četnika. Ne, gospodin Halilović je navodno u tadašnjem telefonskom razgovoru tražio od Kusturice da iskoristi svoj položaj, medijsku pozornost i utjecaj, te da širi istinu o pravednoj borbi Armije BiH. Kusturica je s druge strane žice, izgleda, zamuckivao: - Ma ne znam...Ovaj...Meni je Goran rek'o da mi ne trebamo... Eto, pričat ću ja s Goranom, al'mi...ovaj..." - završio je tim riječima razgovor Emir Kusturica sa Seferom Halilovićem.
No, pojavila se i informacija o tome da nikada nije načelnik štaba Armije BiH nazvao Kusturicu- Generalskim imenom i satelitskim telefonom - jer drugi jednostavno nisu radili, pa se s običnih telefona nije moglo sa sarajevske Skenderije dobiti ni Baščaršiju, a kamoli Pariz.
Kusturca je prije neki dan novinarima kazao i sljedeće: - Nas dvojica (misli na sebe i Bregovića; op.a.) prekinuli smo svaki kontakt kada me je Brega prevario za glazbu iz filma "Arizona Dream". Platio sam mu da napiše skladbu, a on mi je podmetnuo jednu korzikansko-židovsku pjesmu....". No, mediji su brzo shvatili da Emir Kusturica laže. Naime, nepune dvije godine nakon filma "Arizona Dream", on snima i film "Underground", za koji je originalnu glzbu napisao upravo Goran Bregović (!). Saznajemo i to kako nikad, ali doslovce nikad nije potvrđena informacija o tome da je Bregino i Kustino međusobno prijateljstvo puklo, obzirom da je Bregović na svoju ruku objavio i dakako, unovčio soundtrack od srbijanskih i romskih narodnih pjesama, od kojih je poznata "Djeli Mara", a koju izvodi Šaban Bajramović ili pak, u Breginu rijevodu s romskog jezika "Mesečina" Gorana Bregovića.
Verbalni rat između srbijanskog redatelja bošnjačkog podrijetla Kusturice i izuzetno snalažljivog i sposobnog glazbenika Bregovića uopće nema nikakve veze s filmskim ukusima i autorskim poštenjem. Za razliku od Kusturice, koji svojim, već ocvalim i svima dosadnim jugoslavenstvom i pravoslavljem u službi estrade naliči na luđačke junake svojih vlastitih, za mnoge kritičare loših filmova, Goran je Bregović (inače sin general-pukovnika jugoslavenskog KOS-a i majke, glavne Titove lingvističarke i generalice KOS-a - kontraobavještajne službe; op.a.) , jednostavno rečeno - lukavi lisac. S raspadom Titove jugovine, trebao mu je, dakako, netko za inozemnu, danas izuzetno respektabilnu i popriličino profitabilnu karijeru, pa je učvrstio suradnju s Kusturicom. No, pred sam kraj rata u Bosni i Hercegovini koji je završio totalnim porazom JNA i četnika s jedne strane, te eliminacijom uvoznih mudžahedina od strane hrvatskog HVO-a ponajprije (a što u stručnim knjigama priznaju i sami Britanci i Amerikanci; op.a.), te uspostavom Daytonske BiH koja je međunarodno priznata država pod posebnim pokroviteljstvom EU-a i SAD-a, s druge strane, Goran Bregović je napokon shvatio da uz masnokosog i dugokosog srpskog redatelja može svirati na Mokroj i Ravnoj Gori, ali i bez njega u Zagrebu, Splitu, Sarajevu - čiju je opsadu nadasve mudro prešutio (očito znajući za onu "namjerno prešućena istina nije nužno laž" ; op.a.), za razliku od NATO bombardiranja Beograda protiv kojeg je protestirao koncertom u grčkoj Ateni. Bilo kako bilo, Brega je napokon shvatio da mu Kusta upriličuje više štete nego koristi.
Sad se postavlja pitanje: je li zaista zaboljela Kusturicu Bregovićeva ocjena njegovih filmova ili pak Bregina neuzvraćena ljubav Kusti? Kusturićin medijski plotun prema Bregi ispaljen u vrijeme koje je nimalo bilo pogodno za srbijanskog redatelja bošnjačkog podrijetla, za kojeg je novinar Andrej Nikolaidis napisao: - "budući da je mrtvog oca proglasio Srbinom koji je klanjao, a sebe pravoslavnim kršćaninom, bilo mu je lako odabrati svoje u ratu u Bosni" , za što je podgorički tjednik Monitor kažnjen s čak 12.000,oo EUR. Tjednik Monitor je tada pisao da je Kusturica "svoje prepoznao u Karadžiću i Mladiću i da on nije bio tu da s njima ispaljuje topovske salve po Crnom vrhu, Bjelavama i Baščaršiji, ali im je svojim medijskim i umjetničkim pregalaštvom vrlo često pružao alibi za svakog ubijenog muslimana koji nije želio priznati da je podrijetlom pravoslavni kršćanin".
Kako saznajemo, u prvoj polovici mjeseca rujna ove godine, zahvaljujući trenutačno nepoznatom bankaru iz Republike Italije koji je navodno opčinjen bošnjačkim scenaristom i piscem Sidranom i ranim radovima Emira Kusturice, u gradu Anconi se zamalo dogodio susret bivših suradnika Brege i Kuste. Sarajevska javnost je ovu vijest dočekala s nekritičnom podrškom, te je sve to protumačeno kao nekakav znak povratka "sina razmetnoga", dakle povratak Emira Kusturice. Ipak, otkako se vratio s koncerta u tom talijanskom lučkom gradu, koncerta za koji Kusturica uporno "mulja" da ga nije ni bilo, iako fotografije i slike govore tisuću riječi - Kusturica koristi gotovo svaku priliku da podsjeti kako Sarajevo nema njemu što opraštati, nego da mu Sarajlije oprost duguju, ističući u nebrojenim svojim interviewima svoju nacionalnu i vjersku pripadnost, ne kao posljedicu legitimnog, osobnog odabira, nego, piše novinar Emir Imamović Pirke - "kao prvenstveno ćosićevsko-bećkovićevski politički program od kojeg ne odustaje. Krik iz Mokre Gore stoga jest upućen i Bregoviću, ali je prvo adresiran na one beogradske krugove - podjednako bivše miloševićevce kao i sadašnje tadićevce - koji bi se možda mogli sjetiti kako su srpske pare i planine dijeljene nekome tko je iz "muslimanskog" Sarajeva donio svjetsku slavu, ali i "sumnjivo" ime. "No, interesantna je i Bregovićeva tvrdnja da je popularni show Red Carpet kriv za najnovije vatreno medijsko prepucavanje njega i Emira Kusturice, jer je montaža Nove TV snimljeni materijal, kaže Brega, montirala tako da izgleda kako upravo on obezvrjeđuje redateljev talent i sam rad. Brega tvrdi da Kusturicu u interviewu nije ni spomenuo, a kamoli rekao nešto protiv njegova rada.
- Nije istina da sam rekao kako Kusta ne zna snimati filmove, rekao sam da ja ne znam raditi glazbu, rekao je Bregović za prije spomenuti časopis Alo, dok je njegov manager Raka Marić ponudio nešto detaljnije objašnjenje: - Čovjek nije komentirao Kustine filmove. Pitanje je bilo zašto poslije filma Arizona Dream Emira Kusturice nikada više nije skladao filmsku glazbu. Brega je odgovorio da ne želi raditi ono u čemu nije dobar, a definitivno nije dobar u filmskoj glazbi. To je rekao sam za sebe, ne spominjući ni Kustu, ni njegove filmove. Kako je to montirano, to je druga priča i on mi je rekao da će tužiti Red Carpet. Najiskrenije Vam govorim, i on i ja se čudimo kako je Kusta doslovce nasjeo na cijelu priču i počeo ga prozivati po novinama - kaže Bregovićev manager. Ukoliko Bregović zaista i tuži Red Carpet, tj. Novu TV i dobije li presudu u svoju korist i, naravno, pozamašnu financijsku odštetu od Nove TV, hoće li se hodnicima zgrade Suda oriti poznato nam Bregino pitanje: - Raka-aaaaaaaaa, dže's pare ba?, samo nebo zna.


Post je objavljen 10.12.2009. u 23:45 sati.