Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/hrautomanijak

Marketing

Dacia Duster – rumunjski ulazak u svijet terenaca

Image and video hosting by TinyPic

Dacia, mala rumunjska marka, otkad je pod upravom Renaulta zna samo za napredak, a uspješnoj gami modela ovih dana dodan je i prvi 4x4 model Duster. Vrijeme predstavljanja je namješteno da se podudara s nastupom bivšeg F1 prvaka Alaina Prosta u trkaćoj verziji Dustera na Andros Trophy prvenstvu na ledu, a Prostova pobjeda na utrci samo je poboljšala učinkovitost ovog marketinškog poteza.

Trkaća verzija nema baš previše veze s normalnim serijskim Dusterom, ali uspješan nastup na ledenim utrkama ipak je dovoljan dokaz da je Dacia napravila punokrvni 4x4 model. Upravo takav model je ono što je nedostajalo rumunjskoj marki da uz postojećih 5 modela postane još ozbiljnija prijetnja razvikanim zapadno europskim markama.

Image and video hosting by TinyPic

Za Dustera će, kao i za sve ostale Dacijine modele, vrijediti glavna komparativna prednost, a to je najniža cijena u odnosu na konkurenciju, uz pristojne performanse koje nerijetko i nadmašuju skuplje konkurente. Što se dizajna tiče, Duster će izazivati dvojaka mišljenja, jer mora se priznati da ja daleko od idela automobilske ljepote, ali isto tako na prvi pogled odaje dojam robusnosti i čvrstine, dakle upravo ono što se od terenca i traži.

Duster spada u klasi kompatnih SUV modela, s dužinom od 431 cm, širinom od 180 cm i masom od samo 1180 kg (verzija 4x2). Razmak od tla iznosi 20 cm, prilazni je kut 30 stupnjeva, a odlazni 35 stupnjeva, što su brojke koje pokazuju da bi trebao biti sposoban i za izvancestovne izazove, čak i s običnim pogonom na prednje kotače. Sustav kontrole integralnog pogona posuđen je od Nissana, što je doista jaka preporuka. Na središnjoj konzoli nalazi se prekidač kojim se bira jedan od tri modaliteta rada: automatski (elektromagnetski pretvarač raspoređuje moment po potrebi od 100 posto na prednjim kotačima do odnosa 50:50), zaključani 4x4 (stalni odnos 50:50) i zaključani 4x2 (samo na prednje kotače).

Image and video hosting by TinyPic

Duster je peterosjed, s količinom unutarnjeg prostora identičnim kao u Loganu. Isto kao i kod Logana i ovdje prtljažnik zaslužuje pohvale, jer ima obujam od 475 litara, a kad se preklope i spuste stražnja sjedala, obujam raste do 1600 litara.
Motorizaciju Dustera u obje verzije činit će benzinski motor 1.6 16V sa 110 ks i dva dizelaša 1.5 dCi s 85 i 105 konjskih snaga. Dizelaši u 4x2 verziji ispuhuju manje od 140 grama CO2 po kilometru, čime zaslužuju ekološku oznaku eco2. Čak ni 4x4 model nije puno prljaviji, jer i on je ispod 150 g/km.

Neki od sigurnosnih elemenata koje proizvođač ističe su ABS i EBV (distribucije kočne sile) te dva serijska zračna jastuka, ali i to ovisi o tržištima, pa se može očekivati da će osnovni modeli ipak biti dosta ogoljeli.
Duster će se proizvoditi u tvornici u Pitestiju, a prodaja počinje u proljeće 2010. godine. Radi seo globalnom modelu, koji će u određene dijelove svijeta stići s Renaultovim logotipom.


Post je objavljen 08.12.2009. u 13:13 sati.