Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/poslovnokomuniciranje

Marketing

3. ZADATAK UPUTE I KRITERIJI OCJENJIVANJA

Od ponuđenih natječaja izabrati jedan koji najbolje odgovara Vašim osobnim željama i sklonostima budućeg zaposlenja. sretan


Prema zadanom tekstu natječaja za određeno radno mjesto potrebno je izraditi ciljni CV (ŽIVOTOPIS) i PRIJAVU (MOLBU) za to konkretno zaposlenje. Kako ne bi lutali u uputama kako napisati CV:

Ne postoji samo jedan, univerzalan način kojim ćete oblikovati sadržaj životopisa, ali postoji nekoliko osnovnih pravila koje treba poštivati kako bi životopis izgledao profesionalno i kako bi postigao svoj cilj: privući pažnju poslodavca i dati mu jasne informacije zbog kojih vas želi uključiti u ‘uži krug’ i pozvati na intervju.

1. Urednost & preglednost – životopis pišite na računalu, poželjno u tabličnom prikazu. Preporučljivo je ne koristiti previše efekata, više vrsta fontova i slično.

2. Sažeto & jasno - ovisno o vašem iskustvu, životopis može biti dugačak jednu, dvije ili više stranica. Ukoliko nemate značajnog radnog iskustva i vaš je životopis zbog toga kratak, nemojte pretjerivati u preopširnom izlaganju ostalih informacija.

3. Stil – informacije o edukaciji i radnom iskustvu navode se u obrnutom kronološkom redu, koristite stručne termine no izbjegavajte pretjeranu upotrebu kratica (upućuje na nemarnost) i vodite računa o gramatičkoj ispravnosti napisanog teksta.

4. Istinitost - nikada nemojte u životopisu iznositi neistinite informacije ili nešto o čemu bi vam bilo neugodno pričati za vrijeme intervjua.

5. Slanje e-mailom – ako pišete svoj životopis u Word editoru, spremite ga s ekstenzijom .rtf (umjesto zadane .doc) kako bi izbjegli mogućnost slanja virusa čime se vaš životopis može izbrisati i prije nego li ga netko pročita. Time ujedno poslodavcu na implicitan način pokazujete da ste sigurnosno osvješteni Internet znalac.

6. Slika – za razliku od SAD-a, u Hrvatskoj nije običaj slati životopis sa slikom, ukoliko natječaj to eksplicitno ne traži. Ako se ipak odlučite na slanje slike, nemojte je prilagati kao posebni file e-maila već je integrirajte u životopis kraj osobnih podataka.

Sve što smo ovdje spomenuli neka vam posluži samo kao orijentacija, a na vama je da u svoj životopis unesete svoju individualnost. Kada osmislite i napišete svoj životopis, još jednom ga pročitajte i sami sebi postavite sljedeća pitanja:

• Jesam li to ja?
• Jesam li ponosan/na na to, što sam tu napisao/la?
• Jesam li izostavio/la nebitne informacije?
• Jesam li uključio/la sve što bi mi pomoglo da dobijem taj posao?
• Da li je moj životopis lak za čitanje?


Potrudite se da vaši odgovori na sva postavljena pitanja budu potvrdni i ne zaboravite; životopis nikada nije gotov. Vodite računa da ga uvijek treba prilagoditi tvrtci i poziciji za koju aplicirate i dopuniti najnovijim podacima.


Kako bi se što bolje predstavili potencijalnom poslodavcu potrebno je saznati što više informacija o potencijalnom poslodavcu/poduzeću.


Molba ili prijava za zaposlenje:

Molba je uvod u vaš životopis, naslovnica vašeg životopisa i vaša ponuda tvrtki kojoj se obraćate. Iako se u nedostatku vremena odluka poslodavca najčešće bazira samo na informacijama spomenutim u životopisu, kvalitetno napisana molba neće promaći ničijoj pažnji i sadržavat će informacije koje će poslodavca zainteresirati.

Bilo da se javljate na oglašeno radno mjesto ili se predstavljate head hunteru s molbom da vas uvrsti u svoju bazu podataka potencijalnih posloprimaca, molba mora jasno izražavati vaše sposobnosti, kompetitivne prednosti i potencijalan doprinos budućoj tvrtci.

Molba mora biti pisana ciljano
Obraćate se konkretnom poslodavcu i morate pokazati da razumijete s kim komunicirate. Potražite informacije o tvrtki i nastojte što preciznije shvatiti što se očekuje od budućeg zaposlenika kako bi adekvatno, zanimljivo i jasno naveli potrebne informacije.

U molbi poslodavcu nudite konkretan doprinos
Trebate, dakle, razumjeti konkretne zahtjeve posla, viziju i ciljeve tvrtke, i naglasiti ono što bi tvrtka dobila zaposlivši vas, a ne nekog drugog kandidata.

Molba ne ponavlja informacije prisutne u životopisu
Ona naglašava informacije kojih u životopisu nema ili koje, u sažeto napisanom životopisu, ne dolaze do izražaja.

U molbi je prisutna određena 'nota osobnosti'
Za razliku od životopisa, u molbi koristite potpune rečenice i sam stil pisanja reći će puno o vama. Istaknite razloge zbog kojih posebno cijenite tvrtku i razloge zbog kojih bi poslodavac trebao zaposliti upravo vas. U isticanju svojih prednosti i 'osobnom' obraćanju nemojte ipak pretjerati. Molba je profesionalni oblik komunikacije i izlaženje iz okvira profesionalnog obraćanja nije poželjno.

Molba mora imati formu standardnog poslovnog pisma
U gornji desni kut upišite u prvi red svoju adresu, u drugi grad i poštanski broj te u treći datum. Nakon datuma ostavite jedan red prazan i onda na lijevoj strani navedite puno ime primatelja, njegovu funkciju, naziv tvrtke, adresu, poštanski broj i grad. Pismo započnite sa ‘Poštovani g./gđo’, koristivši prezime osobe kojoj se obraćate ili njenu funkciju, a završite poslovnim tonom (‘Srdačan pozdrav’, ‘S poštovanjem’, ili slično).

U molbi navedite radno mjesto za koje aplicirate
Prečesto se događa da posloprimci započnu molbu rečenicom 'Javljam se na Vaš natječaj...'. Tvrtke često imaju više od jednog otvorenog natječaja i ne želite dodatno komplicirati situaciju i ostaviti dojam neprofesionalne i nemarne osobe.

Molba ne treba biti duža od jedne stranice
Sadržaj profesionalno napisane molbe treba biti podijeljen u tri osnovna paragrafa.

U prvom paragrafu navedite zašto se javljajte
Objasnite zašto se javljate određenoj tvrtci tako da dodate notu ‘osobnosti’ koja će proizlaziti iz vašeg poznavanja tvrtke na osnovu informacija koje ste se potrudili potražiti nakon čitanja natječaja.

U središnjem dijelu molbe navedite znanja i vještine kojima možete doprinijeti tvrtci kojoj se obraćate
Ovo je najvažniji dio čitave molbe koji će vas diferencirati od stotina pristiglih, konkurentnih molbi. Sažeto i jasno istaknite ono što vas čini adekvatnim kandidatom.

U završnom dijelu odgovorite na pitanje ‘Zašto baš ta tvrtka?’
Vaša molba ne treba izgledati kao da je univerzalno šaljete na različite natječaje. Izrazite svoju spremnost za pružanjem daljnjih informacija te pružite upute kako vas se može kontaktirati.

Kriterij ocjenjivanja:

Zadatak ima 20 bodova ukupno.

2 boda pravilno slanje e-maila;

10 bodova CV (sadržaj, forma, preglednost)

8 bodova prijava (3 boda grafičko oblikovanje i 5 bodova sadržaj)



Post je objavljen 04.12.2009. u 13:44 sati.