Spektaklom s mnoštvom prvoligaških hollywoodskih zvijezda Audi je u Miamiju predstavio novi A8. S obzirom da se radi o automobilu luksuzne klase i najvećem Audiju, nije ni potrebno reći da je u njemu sadržano svo znanje i sva tehnologija koju Audi posjeduje. No, ono na čemu u Audiju inzistiraju prilikom predstavljanja je da je njihov A8 najsportskiji automobil u luksuznoj klasi. Veoma hrabra tvrdnja. Je li zaista ispravna, pokazat će mnogobrojni testovi i usporedbe koji će uslijediti, prvenstveno s glavnim njemačkim rivalima Mercedesom S-klase i BMW-om Serije 7.
U skraćenom opisu novog A8 svakako treba istaknuti aluminijsku karoseriju dinamičnog dizajna, snažne i učinkovite motore, poboljšani MMI operativni sustav, nove sustave za pomoć u vožnji, potpuno LED prednja svjetla i elegantnu unutrašnjost. U modi je hvaliti se ekološkim dostignućima, pa tako i Audi najavljuje ugradnju 3.0 TDI agregata koji će ispuštati samo 159 grama CO2 po kilometru i trošiti samo 6,0 litara na 100 km, dakle bit će najekološkiji luksuzni automobil. S konvencionalnim gorivom, naravno.
Nova luksuzna limuzina, koja u salone dolazi početkom 2010. godine, tehnički je pravo umjetničko djelo. Karoserija je od aluminija, a radi se o već poznatom Audi Space Frame (ASF) načinu gradnje, pa takva karoserija teži otprilike 40 posto manje od iste takve konstrukcije od čelika.
Audijevo multimedijalno sučelje (MMI) je poboljšano i sadrži pionirsku inovaciju: u kombinaciji sa sustavom za navigaciju koji se može naručiti u dodatnoj opremi, ono ima dodirnu podlogu - touchpad. MMI touch komande omogućuju vozaču intuitivno upravljanje mnogim funkcijama; na primjer,adresa odredišta može se unijeti crtanjem slova na podlogu.
MMI sustav za navigaciju plus umrežen je na potpuno novi način, s naprednim sustavima za pomoć i sigurnost vozača. Prati unaprijed zadanu rutu tijekom vožnje i osigurava podatke za upravljačke jedinice automatskog mjenjača, prednjih svjetala i ACC stop & go funkcije pokretanja i zaustavljanja vozila. Viša razina inteligencije omogućuje tim sustavima prepoznavanje kompletnih scenarija i donošenje odluka za pomoć vozaču. Nova tehnologija uključuje sustav za bolju vidljivost noću prepoznavanjem pješaka, Audi pre sense sustav za zaštitu kao i prikaz ograničenja brzine.
Još jedno napredno tehnološko rješenje u novom A8 su potpuna LED svjetla, koja koriste svjetlosno emitirajuće diode za sve funkcije osvjetljavanja. Ona ovoj luksuznoj limuzini daju besprijekoran izgled čak i tijekom dana, a još su impresivnija kada počne padati mrak. Revolucionarna optika koja se koristi na tim svjetlima znači odmak od klasičnih cjevastih svjetlosnih modula.
Novi A8 dolazi na tržište s dva motora, benzinskim 4.2 FSI snage 273 kW (372 KS) i dizelskim 4.2 TDI snage 258 kW (350 KS). Uz njih serijski dolazi novi tiptronic mjenjač s 8 brzina. Treći motor bit će 3.0 TDI snage 184 kW (250 KS). Svi motori mogu se pohvaliti većom snagom i većim okretnim momentom - ali manjom potrošnjom goriva, koja se smanjila za 13 do 22 posto, zahvaljujući inteligentnim i učinkovitim tehnologijama kao što su sustav obnavljanja energije i inovativno toplinsko upravljanje. Ugrađivat će se i slabija verzija motora 3.0 TDI, sa 150 kW (204 KS) i pogonom na prednje kotače, a troši samo 6,0 litara na 100 km u EU ciklusu vožnje. To odgovara emisiji CO2 od 159 grama po kilometru, što je dosad nedostižna vrijednost u segmentu luksuznih vozila.
Post je objavljen 01.12.2009. u 15:15 sati.