Jučer sam objavio vijesti o obnovi studentskog zauzimanja fakulteta u Zagrebu, Puli i Rijeci. Danas dajem dodatne poveznice (neke su već date u prethodnom tekstu) za one koje zanima više informacija, te objašnjenje o pojmu "emancipating education".
Za sve one koje zanimaju aktualne informacije i objašnjenja, najbolje je da krenu od ovoga: Izjava za medije 23.11.2009., te dalje slijede poveznice i pretražuju sajt.
Meni se osobno najviše sviđa slijedeći pasus:
Obveza obrane pravâ međutim nije stvar izbora. Kada je riječ o pravima neprihvatljivo je postaviti pitanje: "Koliko pravâ si možemo priuštiti?". U kontekstu govora o krizi i fiskalnim ograničenjima jedino legitimno pitanje glasi: "Što je potrebno učiniti na planu fiskalne i porezne politike da bi fundamentalna prava ostala zajamčena i ostvariva?".
Odgovori na tipična pitanja, koja se o Nezavisnoj inicijativi za besplatno školstvo postavljaju:
Novoblokadni FAQ
Treba znati, da je u pitanju masovni međunarodni studentski pokret:
Trenutno okupirana sveučilišta i pregled nedavnih prosvjednih akcija. Informacije o tome na engleskom pogledajte na mrežnom sjedištu Emancipating education for all.
Što je zapravo "emancipirajuće obrazovanje"? Taj pojam u dosadašnjoj studentskoj akciji ostao je u drugom planu - čini mi se, da bi ga trebalo više isticati. Pogledajte kratko objašnjenje (na engleskom). Dodajem djelomični prijevod. (Važno je pri prijevodu da riječ "student" u engleskom obuhvaća i ono što mi zovemo "učenik" u osnovnoj i srednjoj školi.)
Kako definiramo "emancipirajuće obrazovanje" i zašto je to tako važno?
Međunarodni studentski pokret ima dva cilja. S jedne strane, borimo se za besplatni pristup obrazovanju za sve. S druge strane, također težimo "emancipirajućem obrazovanju"! Zbog rastuće komercijalizacije obrazovanja svuda u svijetu univerziteti se pretvaraju u tvrtke i zato si postavljaju cilj postati profitabilni. (...) Obično to pogađa društvene znanosti (filozofija, sociologija, etnologija) i druge tečajeve koji "nemaju ekonomsku vrijednosti". Ali često su to oni, koji ohrabruju kritičko mišljenje ili u najmanju ruku imaju najviše potencijala da to čine.
Naravno da učenici i studenti traže posao poslije završetka školovanja, ali je vrlo opasno dizajnirati tečajeve i nastavu jedino na osnovu tzv. "potreba tržišta". Šire obrazovanje, s raznolikim smjerovima studija može osposobiti učenike i studente da budu autonomni i da se emancipiraju. Vjerujemo da za svaki javni sustav obrazovanja osnovni zadatak treba biti: podučavati kako društvo u cjelini funkcionira, koje strukture moći unutar njega postoje i koje metode imaju razne društvene grupe da proguraju svoje interese. To je ono što razlikuje "obrazovanje" (education) od "priučavanja" (training), koje se fokusira jedino na isporuku znanja relevantnog za radna mjesta. (...) Sve dok emancipirajuće obrazovanje nije bitni dio obrazovnog sustava, društva ne mogu tvrditi da su istinski demokratska. (...)
Post je objavljen 24.11.2009. u 13:10 sati.