RECENZIJA: RIHANNA

Imam s Rihannom skoro pa jednak problem kao s Lady GaGom. Uopće zapravo ne razumijem te njihove imidže, još manje kako se tako žestoko sudaraju s glazbom kakvu rade. Ako si provokativan, budi provokativan do kraja. A nemoj pjevati tu neke popaste teen p-p-p-poker pjesme i pojavljivati se na sceni s razlivenom krvi po licu ili štajaznam, obrijane glave, rokerskog štiha i pjevati ovo što pjeva Rihanna. Kad su 80-ih to izvođači radili, radili su to uglavnom s nekom porukom, glazba je nosila neku poruku, bili su buntovni, pomicali granice ne samo vizualno nego i svojim pjesmama. Gornje dvije pomiču granice svojim izgledom, a glazba nepomično stoji. Još nisam čuo Lady Gagu na pjesmi koja bi dostojno parirala tome kako izgleda (na stranu to što cijenim nju kao osobu i njen aktivizam, respect), a Rihanna joj eto odmah za petama. Pardon, srednji prst, fuck i te spike, upotrijebila ih je na ovom albumu. Trebali bismo zapljeskati? Moj mali bratić je buntovniji od nje po tom pitanju onda.
Russian Roulette doduše odlazi na mračniju stranu, no neke pjesme Mary J.Blige ili Mariah Carey mračnije su i teže deset puta od ičega što ovdje imamo priliku čuti. Samo dotične nemaju obrijanu glavu, dame su koje ističu svoje obline i ženstvenost, pa to onda valjda nije to. Zamislite sramote da netko u društvu pozera, odrpanaca, kul curki s crnim oko očiju ili u nedajbože starkama, kaže da voli Mariah Carey. Uuuu. Katastrofa. Inspirativno je to kako se Rihanna izdigla iz loše veze jača nego ikada, a tko bi se zapravo zamarao svom silinom emocija koje proizlaze iz pjesama Carey koja je preživjela deset puta gore stvari, kad ona nije kul. I ima napumpane cice. I glupa je. Rolleyes.
Neću pokušavati osporiti njenu veličinu, kvalitetu nekih pjesama koje je Rihanna do sad snimila (što se uglavnom odnosi na prethodni album), pa čak ni kvalitetu njenog glasa. Naprotiv, na novom albumu Rihanna zvuči bolje nego ikad. No nekoliko pjesama koje je tu stavila ne bi bilo oprošteno ni puno boljim pjevačicama. I tu su ti neki dvostruki kriteriji. Da je Beyoncé snimila Fire Bomb, Rock Star ili Rude Boy ili banalnu Te Amo, bila bi sasječena i više nego što je bila sa svojim albumom. I na stranu što ni jedna neće postati veliki hit poput Single Ladies ili Halo, Rihanna je ipak ta koja je više kul. Rolleyes again. Negativnost ovog posta proizlazi iz sjebanih kriterija i javne prezentacije, konačna ocjena proizlazi iz preko nekoliko dobrih pjesama - Wait Your Turn, Stupid In Love, Photographs, The Last Song, So Hard i najboljih Cold Case Love i Russian Roulette.

Post je objavljen 15.11.2009. u 19:08 sati.