Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/epistulanonerubescit

Marketing

Ekspanzija jeftinih letova po Europi


Neću pisati o low cost zrakoplovnim kompanijama (Germanwings, Ryan, Tui, Easy, Wizz, Norwegian itd.) jer su one uvijek nudile jeftine letove, prije ekonomske krize, za vrijeme krize i nudit će ih i iza nje, barem većina koja opstane (npr. SkyEurope je bankrotirao). Pisat ću o nacionalnim kompanijama koje su uslijed krize i smanjenom prihodu od prodaje karata odlučile uvelike sniziti cijene svojih međunarodnih letova. Vjerojatno ste več čuli za akciju našeg nacionalnog avioprijevoznika 10 000 sjedala po 99 eura u kojoj možete kupiti karte za sva međunarodna odredišta po cijeni od 99 eura za povratnu kartu (sve uključeno). Malev Airlines također nudi povratne međunarodne letove po cijeni od samo 99 eura (sve uključeno) i to svi letovi iz Zagreba idu via Budimpešta, a cijena je svejedno samo 99 eura. To se zove akcija! Lufthansa redovito nudi letove za Munchen i Frankfurt iz Zagreba za samo 99 eura povratni let. S Austrian Airlinesom također možete putovati jeftino, npr. za glavni grad Turske za samo 199 eura preko Beča povratni let. Recesija je dakle natjerala nacionalne kompanije da pojeftine svoje letove, ponude više jesenskih akcija, naprave povoljne aranžmane u suradnji s hotelima (npr. Malev nudi let do Budimpešte i noćenje u hotelu 5* za samo 229 eura iz Zagreba) i drugo. Putovanje avionom prije tek nekoliko godina bilo je nezamislivo za većinu obitelji, a kamoli za studente. Danas je normalno vidjeti u avionu studenta koji je otišao na city break u Pariz, London, Rim ili Amsterdam po cijeni od 100-tinjak eurića. Možda se usluga na letovima svela na izbor između obične i gazirane vode, ali ipak je najbitnije sretno i jeftino stići na određište. Neke kompanije pojeftinjenjem karata nisu podbacile ni u cateringu kao na primjer Malev Airlines koji služi vina čak i u ekonomskoj klasi.

Za kraj jedna mala „anegdota“ s prošlog leta Croatie Airlines za Zagreb iz Dubrovnika. U ponedjeljak navečer sam imao rezerviran let DBV-ZAG u 22:55, a kako je vrijeme bilo veoma loše (vjetar, kiša, munje...) odlučili su mi ponuditi raniji let pa su me zvali nekoliko puta na kućni telefon u Zagrebu. Da, dobro ste pročitali, na fiksni u Zagrebu, a ja imam let tu večer iz Dubrovnika za Zagreb. Da mi je samo znati kako su me mislili dobit na kućni u Zagrebu ako tu večer tek letim za Zagreb. Da mi je samo znati što je službenik/ca CA poslovnice Čilipi mislio dok je okretao 01 ... ... A imali su broj mog mobitela da priča bude još čudnija. Nisam uopće htjeo zvat službu reklamacija jer znam da se u CA svi zapošljavaju preko veze pa vjerojatno taj glupi službenik/ca ne bi ni opomenu za ovakvo ponašanje dobio...


Post je objavljen 14.10.2009. u 18:20 sati.