Jedna od velikih prednosti kada ste poduzetnik je što vi postavljate pravila. Ne treba vam svaki kupac i pod svaku cijenu. Možete i morate birati. Ja sam na početku pogriješio što sam prihvaćao svakoga tko je došao no sada sam pametniji. Ukoliko vidim da klijent ima viziju "kreativnog računovodstva" lijepo mu objasnim da nađe nekog drugog.
Ako već krećete u svoj biznis nemojte se zamarati time kako da povećate troškove i platite što manji porez. Upravo obrnuto, trebate se baviti time kako da prodate i zaradite što više i na to platite porez. Na što se koncentirate to se povećava zato se nemojte koncentirati na troškove već na prihode. Što više poreza platite znači da ste više zaradili. Porez na dobit je i dalje samo 20% i zaista ne vidim razloga čemu petljanje s raznim računima i sl. Pa i studentski ugovori su oko 17% i stvarno se ne treba izlagati riziku. Lijepo platiš porez, ostatak u džep i radiš što god želiš.
Čime god da se bavite pretpostavka je da ćete o tome znati više od vaših klijenata. Na vama je da ih dovoljno obrazujete kako biste mogli zajednički surađivati. Cilj vam je da vi razumijete njih ALI i da oni razumiju vas i vašu struku. Što bolje obrazujete klijente to će vam više biti zahvalni i bolje ćete surađivati. Nemojte pretjerivati već im dajte osnove koliko trebaju znati. U nekim stvarima možda i možete prekršiti neko "pravilo" (pravilo lijepog dizajna) i izaći klijentu u susret te napraviti po njegovom, ali kada je riječ o poreznim zakonima gdje su kazne drakonske stvarno treba znati povući granicu. U svom biznisu povucite granicu tamo gdje se vi dobro osjećate, zaboravite novac koji dobivate od klijenta jer miran san nema cijenu. Moje pravilo je: ako ne želiš igrati prema pravilima - nemoj igrati. Svaki put kada mi netko dođe sa super idejom kako nešto ušičariti pravim se gluh.
Klijent je uvijek u pravu i treba se potruditi oko njega, ali ne uvijek i ne oko svakog. Birajte s kime ćete raditi. Uvijek se nađe i pokoji teški klijent koji će vam pojesti živce - riješite ga se na vrijeme i probajte ne ovisiti o jednom velikom kupcu. Ne znači da je on loš zato jer vam ide na živce - jednostavno niste kliknuli. Ima dovoljno drugih klijenata i okrenite se njima. Postavite svoja pravila s kojima se ugodno osjećate i jasno ih iskomunicirajte ipak je to vaš biznis.
Post je objavljen 22.09.2009. u 22:27 sati.