Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/drinica

Marketing

Sv. Klara i sv. Franjo...

"Dok zatim promatraš njegove neizrecive radosti, vječna bogatstva i časti te od silne želje i ljubavi u srcu uzdišeš za njima, zavapi: Povuci me za sobom, trčat ćemo za miomirisima tvojim, nebeski Zaručniče! Trčat ću bez predaha, dok me ne uvedeš u vinogradarevu klijet, dok ne doživim sreću te mi bude tvoja lijeva ruka pod glavom, a desnica me tvoja zagrli, i dok mi na usne ne utisneš svoj sretni cjelov."

Image Hosted by ImageShack.us

SKAC - sv. Klara

Jos o sv. Klari

"Povremene kontakte održavala je jedino sa sv. Franjom, koji ju je svaki put nadahnjivao novom duhovnom snagom. S tim u vezi, sačuvano je i nekoliko dirljivih legendi poput one kada su, nakon jednog njihovog susreta, usred zime procvjetale ruže. Kada je nekoliko godina kasnije sv. Franjo umro, a Klara zbog klauzure nije mogla prisustvovati njegovom pogrebu, buduća je svetica u žaru svoje molitve doživjela jedinstvenu viziju: na zidu njenog samostana nizale su joj se slike cjelokupnog obreda iz crkve sv. Marije od anđela. Zbog toga će, usput budi rečeno, sv. Klara u naše dane biti izabrana za zaštitnicu televizije."

Sv. Klara - zastitnica od bolesti i zastitnica televizije...

Sv. Klara u p. Lukinu tekstu prije 20 godina

"Teolog Leonardo Boff pišući o celibatu u smislu sv. Franje, kaže da je naglasak na tom "da se braća i sestre tako ljube da ljubav Božja i ljubav prema Bogu raste i da se već i u ovom svijetu okuša. Samo će tako čisti gledati Boga, koji je prije svega prisutan u braći i sestrama."[18]

Dalje nastavlja da je "za Franju žena put prema Božjoj ljubavi i – u ljudsku ljubav zaodjevena – objava ljubavi Božje prema ljudima. A ljubav koju je osjećao prema Klari, zadržala je svu zbijenost kao ljubav, ali je bila slobodna okova libida."[19] No, i dalje je ostala duboka ljudska ljubav.[20]

Čini se da će trebati proći još vremena dok muškarac u Crkvi ne postane nešto više nego otac i brat, a žena majka i sestra. Danas je Crkva svjesna nezamjenjive uloge žene u svom poslanju, o tome piše pravoslavna teologinja Elisabeth Behr – Sigel: "Kao što su Riječ i Duh ujedinjeni kako bi združeni ispunili volju Očevu, svaki na svoj način i po vlastitom poslanju, isto tako su muškarac i žena u Crkvu pozvani da djeluju združeno za svoje spasenje i spasenje svijeta, da se jedno s drugim dopune i da jedno drugo dopune u težnji prema Bogu koji je temelj njihova jedinstva."[15]

Teško je dokazati, ali se dade naslutiti koliko je jedna sv. Klara utjecala na sv. Franju Asiškog, sv. Terezija Avilska na sv. Ivana od Križa, sv. Franciska Chantal na sv. Franju Saleškog, sv. Anđela Merici na sv. Ivana Bosca – i obrnuto.

U braku su muškarac i žena jedno za drugo znakovi onoga što im nedostaje i preko čega im se Bog daruje, dok se za celibatarca to nadopunjavanje zbiva u molitvi.

Zato je molitva muškarca po izražaju drukčija od molitve žene. Muškarac će doživljavati Boga kao nježnost, a žena kao snagu – i pod tim će vidikom Bog ispunjati njihova srca nadopunjujući polovicu svoje slike u njima, tvoreći od njih potpunog čovjeka.[21]..." Luka Rađa, SI
Spectrum, 1989.


Post je objavljen 11.08.2009. u 07:45 sati.