Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/jja

Freiburg

Dakle Freiburg. cerek Prvi dio. Drugi dio cu staviti posebno, danas ili sutra da post nesto skratim.

Ako vam se stranica sporo otvara to je zbog mnogo fotki.

Volim taj grad. Zbog klime. Prirode. Kozmopolitizma na raskrizju triju drzava, zbog jako dragih ljudi tamo. Zbog divnih trenutaka.
Toliko ga volim da sam posebno pazljivo fotkala i posebno marljivo takodjer. Fotic izgubljen
neposredno pred ulazak u vlak. Fotke sve posudjene, neke od prijateljice koja je fotkala tu i tamo, prvo zivi tamo i sve moze vidjeti svaki dan, drugo sve ostalo sam fotkala ja pa se nadala te fotke dobiti.
Mojih je svega 10-ak slikanih mobitelom.

Da mogu dobiti posao u tom gradu odmah bih potpisala. No ne mogu, sto se vise specijaliziram to je teze naci posao bilo gdje, nego samo u odredjenim strucnim zakucima. Ima i tamo jedan takav raj, nezavisan, otkacen i elitisticki. Nisu zadnjih 3 godine raspisali oglas za posao niti ce usljed trenutne
ek. situacije. Moje podatke imaju, ispada da me bivsa sefica preporucila i prije nego sam dosla na
ideju da bih se spontano tamo mogla predstaviti. Biti ce bolje.

Freiburg im Breisgau je sluzbeni naziv grada sa 220.000 stanovnika spada pod Baden-Würtenberg i najjuzniji je grad u Njemackoj (ako ne racunamo neke sitne gradice). Stari grad sa samostanom i zastitni znak grada - njihov jedinstveni sistem rashladjivanja grada potocicima ili Bächle, spada pod Schwarzwald
(posebno lijep dio Njemacke sa toplom, gotovo mediteranskom klimom.)
Odavde mozete za cas, za nekih pola sata do Elsasa, Basela, Züricha za sat vremena, Straßburga
za malo manje te za kojih sat i pol do Stuttgarta, ujedno je ovo grad sa najvise suncanih dana u drzavi, otprilike 1745 suncanih sati po godini.
Posebnost ovog grada je tkz. Höllentäler vjetric, koji se
spusta iz Crne sume i taman navecer rahladjuje grad na predivan nacin. Obicno se spusti kad padne noc, osjeca se kao balgi topli fen. Zato Freiburg
ima 20 stupnjeva i po noci ljeti.

Uglavnom ovdje vam ne treba auto, mozete ici u predivne duge setnje, necete se ugusiti u smogu jer
je grad najbolji eko grad u drzavi, pionir po
mnogim stvarima pa tako i po odrzivom stanovanju i ekoloskom kvartu o cemu cu kasnije u tekstu, mozete odlicno pojesti za razumne cijene.
Francuska klima, njemacka urednost i tocnost, svicarska ljepota prirode- da jedan od gradova u koje bih sutra preselila, ma jos danas. sretan

Katedrala:

Colombi mini dvorac

Grad je durch und durch zelen. Tome pomaze i sto zadnjih 7 godina imaju stranku zelenih na vlasti. Najveci poslodavac je sveuciliste sa poznatom sveucilisnom klinikom, jednom od cjenjenijih u drzavi. Privreda je jos zaposlena solarnom tehnikom, medicinskom tehnikom i biotehnologijom. Iako ima velotaxija po cijeloj drzavi, ovdje je najveci gust u njima se voziti.
Za one koji ne znaju sto je velotaxi, ovo je berlinski, ali svi veci gradovi imaju svoj, vozi vas (i ne muci
se pri tom, dugo se nisam time vozila jer sam imala griznju savijesti zubo) jer je taxi tako napravljen da
je pedaliranje lako - vozi vas taksist za male novce. LINK

Muzeji: ako ste muzeljubac preporucam najveci gradski muzej Augustinermuseum, a gdje drugdje
nego na Augustinerplatz-u pa kad se umorite odmah u Aran na istom trgu po najfiniju kavu.
Aran, omiljen kafic moje prijateljice, bio klopa, odlicni domaci namazi za na kruh, ogromne salice-zdjelice za cappuccino, divan pogled.

Na istom trgu ima jos jedan muzej. Adelhausermuseum za geologe i mineraliste, botanicare itd. s druge strane istog trga je mali poviseni kafic na otvorenom (stepenicama se uspinjete do terase) gdje cijeli trg promatrate s visoka ispod krosnje drveta.sretan I u spomenutom Colombi parku i dvorcu je isto muzej, arheoloski.
Ima i privatnih muzeja, manjih po gradu no njih nisam uspjela posjetiti. Biciklizam je ovdje posebno vazan, Freiburg je i dio rute Tour de France.

Ovaj mali gradic ima ukupno devet bazena od cega 3 otvorena. To kao da Samobor ima toliko bazena recimo. Bazeni imaju saune, to je dio klasicne ponude. Bazen u gradu se zove Faulerbad zubo.

Erzbischöfliches Ordinariat Freiburg LINK

Veci dio starog grada je unisten u bombardiranju u zimi 1944, nekim cudom je postedjen ostao
Munster (katedrala u romanicko gotickom stilu) i stara gradska strazarnica, sve ostalo je naknadno rekonstruirano. Jos u srednjem vijeku je postojao taj toranj a znamenit po tome sto bi inace katedrale imale dva tornja.

Na Augustinerplatzu je sastajliste isto kao kod sata ili kod Krleze u Zagrebu. Trg ima laganu nizbrdicu pa ga mnogi zovu spanjolskim stepenicama Freiburga (po uzoru na one u Rimu), jer nocu pune stepenice daju pravi mediteranski ugodjaj. Dovoljno su opusteni da sjednu nasred grada na pod, toliko o ustogljenosti.
LINK

Trg stare sinagoge (prije zvan Kazalisni trg) kod sveucilista nazvan po tome sto je do 1938 tamo i stajala sinagoga, do pogroma, tu je sad spomenploca. I putokaz za Gurs kamo su bili odvuceni Zidovi (spanjolski logor). Tu je i Trg bijele ruze koji je spomenik na studentsku pobunu za vrijeme nacionalsocijalizma.

Schlossbergturm: njega cete vidjeti ako se uspnete do vrha kao i mi, ujedno odlicna polazna tocka i
za koji duzi hiking i nordic walking.thumbup Freiburg voli mozaike. Pogotovo na plocniku. Svratite pogled i na dolje kod setnje.wink tkz. Rheinkieselmosaiken i proucite mastovite simbole, po uzem centru je simbol ispred doticne radnje, i godinama se tog pravila drze. Apotekarski simbol ispred apoteke, postolarski ispre postolara.

Freiburger Wasserschlössle

Poznati sinovi grada su znanstvenici Mez i Rahner te glumac Til Schweiger
KOMAD

Koliko su vezani uz sunce govori i podatak da je bas tamo mjesto odrzavnja Intersolar sajma, internacionalna manifestacija za tako mali gradic, to je kao da se svjetski auto sajam prebaci u
Gospic. Drugi vazan sajam i razlog sto je zakoniti prije mene bio tamo je INTERbrossa-BRUSHexpo, osim
toga puno zaradjuju na turizmu kao i cijeli Schwarzwald. Tu je poznata badenska vinska cesta, sam grad ima 5 turista po glavi stanovnika sto govori koliko je rado posjecen grad. Gradske sume su
ponos i dika ekoloskog gradonacelnika. Vinogradnja je vazna privredna grana, do te mjere da je jedan vinograd usred grada za znatizeljne turiste koji su prekratko u gradu da obidju
okolicu.

Okolica grada je najveci vinograd u drzavi, nekih 700 hektara, ali nije neobicno da usred grada u privatnim vrtovima vidite 20-ak stupica. I sveuciliste proizvodi svoje odlicno vino, a od prodaje vina se placaju profesori na poljoprivrednoj katedri.

Grad lezi i na tkz. Ferienstraße. dakle cak i ako ste na proputovanju zaustaviti cete se na par sati.
To je bio prvi grad u Njemackoj koji je jos prije 35-40 godina zatvorio centar grada za promet i uveo
pjesacku zonu
Nema u blizini aerodroma sto moze biti mali minus onima poput mene koji imaju aerodrom takoreci
iza coska, mogu chekirati u gradu i lakonoga doci pred poljetanje na gate. Iz Freiburga mozete letjeti ako dodjete do Basela, ima direktan bus, vozi sat vremena ili ako idete do Frankfuta za sto vam treba dva sata ICE-a. Povratna karta oko 100 i nesto eura, pribrojite cijeni avio karte.

Colombischlössle i uz njega ide pripadajuci gradski vinograd.

Historisches Kaufhaus, tko zna zna, treba moci imati ovako elegantne robne kuce, druga crvena
zgrada je nova a s lijeva se vidi i stara gradska vijecnica.

Tipicna frajburska ulica, sa njihovim potocicima za rashladjivanje grada (vise o tome u drugom dijelu putopisa)

Pjesacka zona:

Poznata gostionica ne u smislu rupe, nego u smisu beckih kavana, tradicija i dobra pucka kuhinja:

Sto raditi sa djecom ako dodjete ovdje na odmor? Namuciti se izabrati izmedju zaista fantasticne ponude.

Mi smo s liste obavili dvije aktivnosti jer nam je primarno bilo puno se druziti sa ljudima, a ovo ljeto me put vec dvaput naveo u Hochseilgarten rolleyes, prvo kad smo sa studentima spontano isli proslaviti kraj semestra....nesto slicno ovome (ne nisam bas bila odusevljena prijedlogom, ja sam predlagala rostilj zubo, ali sipak)
LINK
Popularna aktivnost u Njemackoj, ima je mnogo gradova ili barem sira okolica istih. Dobijete kacige, vezani ste uzetom i pozele vam srecu.

LINK i LINK

Poznati birc u studentskoj cetvrti sa io kavom

Opet poznati frajburski Munster

Botanicki vrt

Martinstor kao ostatak srednjevjekovnih zidina i oni su nakon rata ponovo sagradjeni.

Bertoldov izvor, nesto kao nase "ispod sata" wink

Ako ste jako vezani za auto, ovo nije grad za vas. Ako volite bicikle kao ja, ovo je raj za vas.

Jedan prigradski kolodvor

Unikatan sistem rashladjivanja grada, cist, bez i jednog papirica i otpadaka, kad upeku stopla, djeca ih rado umoce u ovaj mali pokretni potocic:

Jedna kisna (jesenja):

Navodno jedna od boljih pizza u gradu, nisam ostale probala ali ova je fantasticna thumbup, rustikalni ambijent, posluga koja ne zna posebno njemacki ali pizze fantasticne. Cijena umjerena, moja prsut i mozzarella je bila oko 7 eura. Kaiser-Joseph-Str.

Franziskanerstr.

Slaba sam na "Venecije" pa mi se i ona skandinavska svidja.

(ovo sto viri iz vode je glava krokodila) wink

Ulaz u Jorunal, tu smo svratili samo na brzinski sok, to je pored studentske cetvrti koja je neodoljivo sarmantna sa svojim romanticnim kaldrmastim ulicama, brojnim kaficima (nesto kao nekoliko Tkalca skupa samo bez snobova), zalogajnicama sa klopom iz svih dijelova svijeta i o.k. cijenama. Mozda kao East Village Freiburga. Szeneviertel, dobar nocni zivot.

Slikala sam bas svu klopu i mislila napraviti mali kulinarski postic, eto za te slike mi je posebno zao.

Sve je puno palmi jer klima to dozvoljava.

Zgodan gradski hotelcic, kaze zakoniti, moze ga preporuciti (slike nisu sezonske, sto se i vidi)

Eto tu cu zavrsiti prvi dio, drugi slijedi, samo sto nije.wink

_______________ x ____________ KRAJ PUTOPISA

U medjuvremenu je prosao i jedan vikend sa klincima, kao i obicno pun gusta i veselja. Padala je kisa pa smo se odlucili za kino. I sto smo gledali u kinu? rolleyes Hannah Montanu o da, no to nije sve....naucili smo i tekst zubo
Boom Boom Clap Boom De Clap De Clap Boom Boom Clap Boom De Clap De Clap Boom Boom Clap Boom De Clap De Clap Boom Boom Clap Boom De Clap De Clap Try It With Me Here We Go Boom Boom Clap Boom De Clap... da da to JE tekst, nema veze sto vi i ja mislimo.

I naucili smo i cagati. smokin
Hoedown Throwdown

Moj prijedlog je bio shopping da prodjem liso, a njihov caga... je, mene se moze dobiti za svakakvu glupost, zavisi vec tko pita.cerek

Pitanje: koju vrstu buce da uzmem (Bugenvilijo pomozi) da si napravim bucnicu? Jako sam je se zazeljela. Ima ovdje raznih tikvi, ali koja je ona nasa? I koji sir da uzmem? Quark ne ide, Körniger mozda?

Post je objavljen 24.07.2009. u 18:12 sati.