Prijedlog Zakona o medicinskoj oplodnji izazvao je opravdani revolt javnosti zbog neopravdane restriktivnosti. Posebno je bizaran slučaj licemjerja minista turizma, koji je na sjednici Vlade glasovao za prijedlog po kojem bi bilo ilegalno ono, što su on i njegova nevjenčana partnerica sami učinili.
Riječ je naravno o utjecaju učenja Rimokatoličke crkve, koja u cijelom svijetu nastoji obraniti svoju nekadašnju kontrolu nad seksom i reprodukcijom (sklapanje legalnoga braka, krštenje djece - praksa direktno protivna Svetome pismu). Prije nekoliko godina, Hrvatska biskupska konferencija izazvala je negadovanje javnosti zbog osude začeća uz pomoć treće osobe odnosno znanosti. Pri tome, naravno, hrvatski biskupi nisu izmislili ništa novo: samo su ponovili ono, što piše u Katekizmu (dosadnom, glomaznom tekstu koji nitko ne čita). Za razliku od drugih područja života, gdje je Crkva postepeno prihvatila blagodati znanosti koja olakšava i produljuje ljudski život, ovdje Crkva inzistira da sve moramo prepustiti prirodi, odnosno Božjoj volji.
Riječ je o nastojanju crkvene hijerarhije da sačuva svoju moć, a ne o istinskom sadržaju vjere. Mnogi katolici i drugi kršćani prihvaćaju da nam je Bog dao razum, da bismo sebi život olakšali i otvarali mogućnosti, kojih po prirodi ne bi bilo. Bog nas nije stvorio da bismo pasivno očekivali svoju sudbinu. U koncepciji Sv. Tome Akvinskog, priroda je dedivinizirana i desakralizirana. Čovjek ima sposobnost da je objektivno promatra i spoznaje. Danas znamo da ni u činu začeća nema ništa nadnaravno.
Kada se navedena diskusija kod nas vodila, malo sam surfao internetom da vidim kako to izgleda drugdje. Zapamtio sam, s jednog foruma u SAD, izjavu jedne žene koja je postala majka zahvaljujući pomoći liječnika. Ona reče da je katolkinja, da je zahvaljujući toj pomoći postala majka. Sina odgaja kao katolika, te svakoga dana zahvaljuje Bogu jer je nadahnuo ljude, koji su našli način da joj pomognu.
Ponekad su primjene znanosti problematične, ali ovdje se zaista ne vidi, što bi u cijeloj situaciji moglo biti negativno i griješno. Riječ je o licemjerju ugrađenom u rigidnu hijerarhijsku strukturu Crkve. To otvara prostor i za osobna licemjerja, kao što je Bajsova: "dvostruki moral" uobičajena je pojava.
Post je objavljen 16.07.2009. u 08:49 sati.