Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/jan-vlakovi

Marketing

HŽ 1991.(-1995.)

Držat ću se što više teme: putovanja željeznicom 1991. i tih ratnih godina.
Dakle, tada se vlakom moglo samo do Josipdola, do kojeg je vozio šinobus iz Ogulina.
U Dalmaciji su putnički vozili do Sedramića, stajališta između Unešića i tada okupiranog Drniša. Koliko sam shvatio iz VR-a (1993.), loksa je u Unešiću otišla na drugi kraj vlaka, pa gurala vagon(e) do Sedramića, tu čekala 5-10 min, pa od tamo opet vukla vagon(e) za Šibenik ili Split.
Poslije su uveli ubrzani Split-Šibenik, bio je klasika s 2 vagona, kad sam se vozio 1995.
Iz Šibenika je išao oko 6 i 12h, a iz Splita u 10 i 14h, baš šteta što su ga ukinuli.
Kako je u Splitu ostalo više vagona i loksi nego što je trebalo za održavanje prometa, višak je brodom otpremljen u Rijeku.

1991. je prošao zadnji vlak između Karlovca i Siska i pitanje je hoće li ikad više.
Pruge od Siska prema Novskoj i Volinji bile su zatvorene, a kolodvor Sunja bio je izložen žestokim napadima. Čini mi se da je u samo jednom „ratnom“ voznom redu (1995.?) bio uveden vlak od Novske do Jasenovca.
Zatvorena je bila pruga Osijek - B. Manastir, a prema Erdutu bila je otvorena samo do Osijek Donji grad.

Od 6 pruga u najvećem željezničkom čvorištu u jugoistočnoj Europi Vinkovcima, otvorene su bile samo prema Brodu i Županji, a prema Osijeku, Tovarniku i Dalju zatvorene.
Kad se stanje malo smirilo, vozio je šinobus od Vinkovaca do Nuštra 3-4 puta dnevno.
Pruga od Vinkovaca za Gunju bila je u prekidu do Privlake, pa je bio organiziran autobusni prijevoz do Privlake s vezom na šinobus, a mjesto Otok kao da je na nekom kopnenom otoku.
Pruga iz Zagreba za Vinkovce bila je presječena između Novske i Nove Gradiške.
Ali niti jedan dan nije bio u prekidu željeznički promet za Vinkovce i Osijek, na što su HŽ bile osobito ponosne.
U jesen 1991. na Zg. gl. kol. vidio sam ubrzani za Vinkovce kao garnituru 3-4 spojene macose, koje su mjenjale smjer čak 3 puta, u Koprivnici, Našicama i Novoj Kapeli.
Kasnije, 1993. ili 94. je noćnom ubrzanom za Osijek, dodan dio za Vinkovce (sa spavaćim vagonima), te izravan vagon za Novu Gradišku, čini mi se spavaći.
Do Vinkovaca se vozilo preko 7 sati, a do N. Gradiške preko 6 sati.

Negdje u kasnu jesen 1991. prestala je voziti Podravka, a umjesto nje uveden je ubrzani oko 7h ujutro iz Osijeka za Zg.
Tada je na zagrebačkom glavnom kolodvoru izvješen privremeni vozni red, sa po 2 polaska dnevno (jutarnji i popodnevni) za Osijek, Vinkovce, Rijeku i Pulu.
Noćnih tada nije bilo, osim za Muenchen.


Post je objavljen 30.06.2009. u 18:19 sati.