Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/gollynbossy

Marketing

Moć boja/The power of colours

Dragi Čitatelji,
Morate znat da golly&bossy žive u šarenom svijetu i uživaju u njemu. Golly&bossy su žestoki protivnici minimalizma, monokromije i pristupa “manje je više”. Primjeri su brojni (klik, klik, klik).

I zato i nismo mogli nać bolje prirodno okruženje nego na izložbi Moć boja: kako su boje osvojile svijet u Etnografskom muzeju. O izložbi nećemo duljit. Piše na internetu, ali najbolje je pogledajte što prije to bolje. Doznat ćete o simbolici, o lingvistici, o prirodnim bojilima, o miješanju boja... ...svašta, svašta.

One has to know that golly&bossy live in a multicoloured world and enjoy it. Golly&bossy oppose to every minimalism, monochromy and “less is more“ school of thought. The examples are numerous (click, click, click ).

So we couldn't find the more natural surrounding then the exhibtion The power of colours: how did colours conquer the world at the Etnographic museum. Check the website, but better visit the exhibition the sooner the better. You'll learn abouth the symbolic, the linguistic, the natural colorants, the mixing of colours....

A što smo mi naučili:
- da je riječ boja turskog porijekla. Prin nego su došli Turci za boju su se koristile druge riči, između ostalih i cvijet.
- da je crvena apsolutno najvažnija od svih boja. Toliko je važna da su u nekim narodima riči crvena i boja sinonimi.
- da je “potkraj 19. stoljeća jedno zagrebačko poduzeće povoljno kupilo puno pamučnog prediva ljubičastocrvene boje koja je u postupku bojenja dobila krivu nijansu. Trgovci su tu robu prodavali u selima zapadnog područja Medvednice, pa je od tog vremena sva ženska nošnja u Pušći, Brdovcu i Bistri dobila ljubičastocrveni ton ukrasa umjesto nekadašnjeg svijetlocrvenog. Ta se boja danas doživljava kao tipična boja nošnji spomenutog područja.“
- da su 2006. stručnjaci Nestléa odlučili sva umjetna bojila bombona Smarties zamijeniti prirodnima. “Za plavu boju se nije mogla naći neškodljiva zamjena, pa je pastila zamijenjena bijelom. Tek u veljači 2008. godine, omiljeni plavi Smartie opet se našao u nizu, ovaj puta obojen bojom dobivenom od morskih algi Cy. Spirulina. Crveni, ružičasti i ljubičasti Smartie obojeni su karminskom kiselinom dobivenom od košenila, žuti – riboflavinom, narančasti – karotenima, zeleni – klorofilom, a smeđi – biljnim ugljenom.”
What have we learned there:
- that red colour is the most important of all colours. It is so important that in some languages the words red and colour are the synonyms.
- that at the end of 19th century a Zagreb company bought a lot of purple-red yarn that was got the wrong colour during the dyeing. The merchants were selling that yarn in the villages west of Zagreb and since than all the female folk costumes have that purple-red decoration instead of long-established light red colour. Purple-red colour is perceived as the traditional colour of the mentioned region.
- that in 2006 Nestlé decided to replace all chemical dyes with natural ones, but as they were unable to source a natural blue dye, the blue Smarties were removed from circulation, and white Smarties were introduced in their place. Only in 2008 blue Smarties were re-introduced in the using a natural blue dye derived from the cyanobacteria Spirulina.


Ovo je knjiga dojmova izložbe. Baš je super kako su temu boja provukli i kroz ovakve detalje.
etnografski muzej zagreb,the power of colours,exhibition
This is the exhibition guestbook. Isn’t it cool how the theme of the exhibition is used in these details too.

A ovo su nike boje primjenjene u našoj svakodnevici.
shoes,purple,red,yellow,blue,green
And here are some colours applied in our everyday life.


Sad brzo na izložbu Moć boja. Min je svakako gremo opet vidit.
Vaši.

P.S. Naravno da nismo tamo išli kako buzdo. Na sebi smo imali roza, bilu, ljubičastu, sivu, zelenu, narančastu, crnu, kafenu.. s zlatnom biciklom kao vrhuncem.

Post je objavljen 24.05.2009. u 09:12 sati.