Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/mvko

Marketing

Šalji dalje ! - 324. dan Pavlove godine

Image and video hosting by TinyPic

"Ti se, dakle, sine moj,
jačaj milošću Krista Isusa!
Ono što si od mene čuo
pred mnogim svjedocima,
povjeri pouzdanim ljudima
koji će biti sposobni i druge poučiti!"<
/blockquote> (2 Tim 2,1-2)

Pravu vjeru koja je nama dana, treba prenositi dalje. Ako jedan od nas zakaže, nedostajat će jedna karika u tom lancu predaje. I Timotej je prvu vjersku poduku dobio od svoje majke Eunike, a i njoj je vjeru prenijela njena majka Loida. Apostoli i drugi Isusovi učenici i svjedoci, koji su čuli Isusovo propovijedanje, to su prenosili dalje svojim učenicima a ovi opet daljnjim naraštajima. Tako se Radosna vijest prenosi Predajom. Tako je vjera stigla i do nas.

Katolička Crkva, za razliku od protestanata, priznaje i Tradiciju tj. Predaju, kao Riječ Božju, dakle, ne samo sv. Pismo.

Sv. Pavao na više mjesta u poslanicama naglašava važnost predaje:

»Prema tome, braćo, budite postojani i držite predaje koje ste od nas primili, bilo usmeno, bilo pismeno« (2. Solunjanima 2,15).
»Naređujemo vam, braćo, u ime našega Gospodina Isusa Krista da se klonite svakoga brata koji besposliči i ne slijedi predaju koju ste primili od nas« (2. Solunjanima 3,6).

Pismo i Tradicija (Predaja) proistječu iz istoga vrela Objave. Radi se o dva različita načina prenošenja iste Objave. Pismo je Božja Riječ pismeno ustaljena. Tradicija pamti i njeguje ozračje u kom je nastalo Pismo.

O odnosu Pisma i Predaje govori dogmatska konstitucija o božanskoj objavi Dei Verbum (2. vat. koncil 1965. g.):

8. Sveta predaja

Apostolska propovijed, koja je na osobit način izražena u nadahnutim knjigama, morala se neprekinutim slijedom sačuvati sve do dovršetka vremena. Stoga apostoli, predajući ono što su i sami primili, opominju vjernike da drže predaje koje su naučili ili iz govora ili iz poslanice (usp. 2 Sol 2, 15) i da se bore za vjeru koja im je jednom predana (usp. Jd 3). A ono što su apostoli predali obuhvaća sve što koristi za svet život Božjega naroda i za rast njegove vjere. I tako Crkva u svom naučavanju, životu i bogoštovlju postojano održava i svim naraštajima prenosi sve što ona jest, sve što vjeruje.

Ta Predaja koja potječe od apostola uz prisutnost Duha Svetoga u Crkvi napreduje, raste naime zapažanje kako predanih stvari tako i riječi: na temelju razmatranja i proučavanja onih koji vjeruju i o tom u svom srcu razmišljaju (usp. Lk 2, 19.51); zatim, na temelju u srcu doživljena razumijevanja duhovnih stvari; a i na temelju navješćivanja onih koji su s nasljedstvom biskupstva primili i pouzdan milosni dar istine. Crkva naime tijekom stoljeća stalno teži k punini božanske istine dok se u njoj ne ispune Božje riječi.

Naučavanje Svetih Otaca svjedoči o životvornoj prisutnosti te Predaje: njezino se bogatstvo slijeva u praksu i život Crkve vjernice i moliteljice. Po istoj Predaji Crkva dolazi do poznavanja cjeline kanona Svetih knjiga; po njoj se samo Sveto pismo u Crkvi prodornije shvaća i biva bez prestanka djelotvorno. Tako Bog, koji je jednoć progovorio, bez prekida razgovara sa Zaručnicom svoga ljubljenog Sina; i Duh Sveti, po kojem se živa riječ Evanđelja razliježe u Crkvi i po njoj u svijetu, uvodi svoje vjerne u svu istinu te čini da u njima obilno stanuje riječ Kristova (usp. Kol 3, 16).


9. Odnosi između Pisma i Predaje

Sveta predaja i Sveto pismo usko su dakle međusobno povezani i združeni. Oboje naime proistječe iz istog božanskog vrutka i na neki se način stapa u jedno i teži istome cilju. Naime, Sveto pismo je Božji govor, jer je pod dahom Duha Svetog pismom ustaljen; a Sveta predaja riječ Božju, koju Krist Gospodin i Duh Sveti povjeriše apostolima, cjelovito prenosi njihovim nasljednicima da je oni — vođeni svjetlom Duha istine — svojim navješćivanjem vjerno čuvaju, izlažu i šire. To je razlog da Crkva svoju sigurnost o svim objavljenim stvarima ne crpi samo iz Svetoga pisma. Zato oboje valja primati i častiti jednakim čuvstvom pobožnosti i štovanja.



Post je objavljen 18.05.2009. u 14:32 sati.