Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/everest-hrvatica

PRVA SKUPINA U LOGORU 3, DRUGA U LOGORU 2

Danas smo se uvjerili da osim oblaka, vjetra i snijega, Mount Everest u pričuvi ima još neka vremenska iznenađenja, npr. maglu. Rano ujutro kao široka nabujala rijeka za samo nekoliko minuta dojurila je iz doline i satima prekrivala Bazni logor i donji dio Ledenog slapa. Takva scenografija ne bi nam previše smetala da u isto vrijeme prema višim predjelima planine nije kretala naša druga skupina.
No, bez obzira na slabu vidljivost u pet sati, u isto vrijeme kao prekjučer prva grupa, na svoj dug i naporan put prema vrhu svijeta krenule su Vedrana Simičević, Ena Vrbek i Milena Šijan praćene Sunčicom Hraščanec koja će se pridružiti Lani u Logoru 2 i tamo čekati povratak obje skupine.
U sedam ujutro iz Logora 2 po ledenoj stijeni Lhotsea na Logor 3 krenule su Darija i Iris Bostjančić i do njega došle za manje od četiri sata penjanja. Osjećaju se dobro i rade inventuru opreme i hrane, jer nismo potpuno sigurni da li je sve na broju nakon orkanskih vjetrova koji su nam uništili konstrukciju jednog šatora kojeg smo danas i zamjenili. Popodne će se odmarati i pripremati za sutrašnju izuzetno tešku dionicu kada će dugim prečenjem preko Yellow Banda i Ženevskog rebra morati savladati i 900 m visinske razlike te preći magičnu granicu od 8000 m nakon koje će se morati spustiti stotinjak metara niže na Južno sedlo (7920 m) i najmanje šest sati se odmarati za početak uspona na vrh koji počinje u između osam i deset sati navečer. Iako je opća vremenska prognoza relativno povoljna, do Južnog sedla bit će jakog vjetra, oblaka i snijega, sutra navečer vjetar bi se trebao umiriti, a noć biti vedra. No, svaki dan neki od tih elemenata u vremenskoj prognozi se mijenja i treba pričekati sutra da vidimo što će se stvarno dogoditi u toj nepredvidljivoj atmosferi oko najviše planine svijeta.
Oko podneva u Logor 2 bez ikakvih problema u Ledenom slapu i u Dolini tišine stigla je druga skupina koja će sutrašnji dan tamo provesti u odmoru i dodatnoj aklimatizaciji. Na tom logoru jedina liječnica je dr.Lana Đolnagić koja u posljednja dva dana koliko tamo boravi, ima pune ruke posla s bolesnim članovima ostalih ekspedicija, a danas je do deset ujutro imala već tri pacijenta. Zajedno sa Sunčicom Hraščanec isprobat će i radio uređaj kojeg su joj zbog navedenog angažiranja oko zdravlja ostalih ljudi dale na korištenje ekspedicije višeg standarda, a koji će na frekvenciji naših walkie-talkie znatno poboljšati domet i čujnost tih stanica te ćemo imati najbolju moguću povezanost sa prvom i drugom skupinom dok se penju prema vrhu.
Sve manje spavamo, ne zbog puno posla, već zbog uzbuđenja što su se približili ti ključni dani ekspedicije, ali i velike brige da se sve završi kako želimo.
Kada smo prije dva dana javili satelitskim telefonom u Kathmandu našem agentu i prijatelju Tashi Jangbu Sherpi koji pruža sav potebni servis ekspediciji da je započeo završni juriš na vrh Everesta, javio se nakon sat vremena da je u samostanu Bijeli hram u poznatom budističkom svetištu u Boudhanathu naručio sedmodnevnu puyu, obred u kojem će desetak lama cijelo vrijeme moliti za nas.

Post je objavljen 17.05.2009. u 10:58 sati.