Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nepoznatizagreb

Šetnja: Drugom stranom Mirogoja od Kozjaka do Remeta

Evo jedne zgodne šetnjice koja je dušu dala za vruće dane jer velikim dijelom vodi šumskom hladovinom ... a isto tako je preporučam ljubiteljima mira jer se na tim stazama rijetko susretne čovjek - tek tu i tamo naiđe poneki vlasnik psa sa svojim ljubimcem. Koliko znam, ovaj šumski kutak je jedan od najmanje poznatih u gradu, tako da sam i ja, koji inače volim tumarati šumarcima i zabadati nos kojekuda, posve slučajno naišao na tu stazu koja omogućuje šumski prolaz od Kozjaka do Remeta u malo više od pola sata.

Snimio: Vanja

Najljepše kod ove staze je što se sa lakoćom može uklopiti u kružni "izlet" po gradu. Najbolje je na bilo koji način (autobusom linije 201 po Srebrnjaku do Bijeničke ceste ili linije 202 za Kozjak do posljednje stanice) doći do početka ulice Veliki Dol, to je mjesto gdje se nalazi i gradsko kazalište "Žar ptica" te dječje igralište. Po ulici Veliki dol krenite lagano nizbrdo (oprez, prometa ima dosta, ulica je uska, a nema pločnika!) i nakon 200 m krenite ravno u ulicu Gorice (Veliki Dol skreće oštrim zavojem desno). Po njoj opet tek 200-tinjak metara (s desne strane je niz urbanih vila vrlo "fancy" dizajna) i prije prve kuće s lijeve strane skrenite popločanim putem. Njime do kraja 100 m i pred vama se otvara livadica i brana vodne retencije na potočiću koji od Remeta iza Mirogoja teče sve do V. Dola i dalje niz Barutanski jarak ... od potočića baš nema mnogo što za vidjeti, jedva curi, no zato je ukupni ambijent pun zelenila i mira.

Početak ulice Veliki Dol. Snimio: Vanja

Urbane vile u ulici Gorice. Snimio: Vanja

Brana na retenciji. Snimio: Vanja

Pogled sa brane prema Sljemenu. Snimio: Vanja

Dalje pređite preko brane i vidjet ćete kolski put kako vijuga uz korito potoka. On će vas povesti još cca 300 m do male brane (na pola puta je mostić preko potoka, s desne strane dolaze betonske stepenice sa ulice Gorice (odvajaju se kod Fratrovca) dok na lijevu stranu vodi širok put ... nisam provjeravao kuda, najvjerojatnije do Mirogojskog groblja. I, kod brane završava najlakši dio puta ... ali zato slijedi najljepši dio, lijepa stazica koja vijuga kroz šumu. Ako ćete slučajno ovih dana proći šumom, obratite pažnju na pričju duplju na jednom drvu tik uz stazu na vidini od manje od dva metra - jučer je iz nje dopiralo glasno živkanje, očito su unutra bili ptići.

Priručni kutak za roštilj. Snimio: Vanja

Pogled sa brane prema naprijed. Snimio: Vanja

Slapište na rubu šume, nakon njega staza skreće u šumu. Snimio: Vanja

Stazica vas desetak minuta ugodno vodi kroz šumu i tad stižete na rub Gaja urni, dijela Mirogojskog groblja gdje se polažu urne. Prođite uz rub groblja i nakon par desetaka metara uđite ponovo u šumu i potražite stazicu koja se nastavlja dalje kroz miješanu šumu graba i bagrema - jučer je put bio pun bagremovih latica, a šumom se širio miris bagremova cvijeta ... a nije na odmet spomenuti i da uz rub prvog dijela staze se može vidjeti mnogo lišća šumskih jagoda. wink

. Na rubu Gaja urni. Snimio: Vanja

. Cvijet bagrema koji širi zamamni miris. Snimio: Vanja

Stazica vas uglavnom ravno vodi po brijegu (desno je korito potočića), ubrzo se odvaja nadesno staza koja prelazi na drugu padinu i vodi do ulice Veselišće ... a vaša se uskoro počinje lagano uspinjati ... i tu budite oprezni jer počinje treći dio puta koji je orijentacijski donekle zahtjevan. Naime, kod jednog drveta sa zelenom oznakom (vidi fotku!) u obliku točke (nije jedina takva uz stazu, očito je netko markirao stazu iz nekih svojih razloga) treba skrenuti naglo lijevo uzbrdo. Ako ste došli na malu livadu s voćnjakom, tad ste otišli predaleko i vratite se cca 100 metara.

Stazica kroz šumu. Snimio: Vanja

Oznaka kod odvojka. Snimio: Vanja

Stazica koja vodi uzbrdo je dosta uska i nije baš često u upotrebi, no uz nešto opreza se može slijediti. Za 2-3 minute ste na grebenu, kod mjesta gdje je netko napravio klupice (vidi fotku dolje!) skrenite desno. Stazica nastavlja kroz grmlje, uz drveće koje izgleda kao da je sađeno za među. Nakon još par stotina metara šuma ponovo postaje rjeđa i tu je ponovo potreban oprez. Kod još jedne zelene oznake (vidi fotku!) treba skrenuti naglo nizbrdo ulijevo ... ali, ne prema unazad, već više poludesno. Od tog mjesta već vidite čistinu na dnu padine, do nje je svega 200-tinjak metara. Na rubu šume je navežena zemlja na kojoj će jednom netko nešto graditi ... a iza toga je ulica Kameniti Stol. U blizini je i autobusna stanica linije 226 Kaptol-Remete-Svetice kojom možete završiti šetnju i vratiti se u grad ... no, ja bih vam savjetovao da šetnju nastavite dalje, kroz Remetske šumarke i dalje prema Dolju i tramvaju broj 15, ... no, o tom dijelu puta će biti više riječi u jednom od slijedećih postova.

Klupice na grebenu. Snimio: Vanja

Oznaka prije spusta na Kameniti Stol. Snimio: Vanja

Čistina uz ulicu Kameniti Stol. Snimio: Vanja

Još jedna napomena o livadi s voćnjakom koja se nalazi nakon prije spomenutog raskršća: ako vam se ne da hodati uzbrdo već preferirate laganije staze, tad krenite livadom u desni gornji kut, tamo ćete naići na put kojim ćete izaći na ulicu Remete, taman kod osnovne škole, gdje opet možete uhvatiti autobus za Svetice ili Kaptol. BTW, ovo je škola s vjerojatno najljepšim pogledom na grad u čitavom Zagrebu!

Livada ispod škole. Snimio: Vanja

Remetska crkva Majke Božje Remetske. Snimio: Vanja

Pogled na grad s Remeta. Snimio: Vanja

A ako pak produžite stazicom po grebenu nakon druge zelene oznake ... stazica će vas nakon nekoliko stotina metara dovesti do mjesta s lijepim pogledom na naselje, ali, na žalost, i do zaključanih vrata jednog dvorišta - s druge strane dvorišta se nalazi ulica Ivirščak, ali do nje ne možete doći osim ako slučajno ne poznajete vlasnika kuće. wink

Završetak staze kod dvorišta pred Ivirščakom. Snimio: Vanja

Pogled na Kameniti Stol. Snimio: Vanja

Post je objavljen 17.05.2009. u 22:45 sati.