Nakon nedavno održanog jedanaestog izdanja Croatia Boat Show-a u splitskoj luci, eto nam u kratkom vremenu i druge manifestacije "s okusom soli". Naime, upravo su danas u marini hotela Le Meridien Lav, svečano otvoreni prvi "Dani hrvatske male brodogradnje."
Koliko god bila DHMB bila slična CBS-u, toliko je u mnogim elementima i bitno drugačija.
To je sasvim nova priredba u organizaciji tvtke Libor, koja je već sada mogu reći, napravila sjajnu stvar. U reprezentativnom prostoru marine hotela s pet zvjezdica sakupljena je na jednom mjestu "reprezentacija" domaćih malih brodograditelja. I to samo uvjetno rečeno "malih" jer proizvoditi i prodavati brodove na svjetskom tržištu zasigurno nije lak zadatak pogotovo u ovako "brljavim" vremenima kad se prosječan (hmm, pitanje je koliko "prosječan") kupac u pravilu odriče stvari koje se mogu svrstati pod luksuz.
Premda sam profesionalno vezan za "veliku" brodogradnju, barem za ovu prigodu mislim kako nije potrebno još jednom nabrajati sva posrnuća, probleme i "izazove" koji stoje pred nama, a mi bi ih sve htjeli nekako izbjeći, zaobići ili prevariti.
S druge strane, hrvatska mala brodogradnja je u posljednje vrijeme doživjela silan uzlet i vjerujem kako su manifestacije ovakvog tipa sjajna prilika kako i "mali" u mnogo čemu mogu naučiti "velike."
Pogotovo stoga jer su mnogi prikazani brodovi na ovim danima zaista vrhunski i više nego spremni na tržišnu utakmicu sa daleko snažnijom konkurencijom iz razvijenih zemalja sa puno dužom tradicijom u ovoj grani industrije. No, čini mi se kako opći uzlet i zamah nije samo rezerviran za plovila sa suvremenim odlikama, snažnim motornjacima i regatnim jedrilicama, već se neki novi vjetrovi javljaju i u tradicionalnoj jadranskoj brodogradnji.
Ono što mi se posebno sviđa jest činjenica da ovo nije samo sajamska priredba na kojoj je, uzgred budi rečeno - ulaz za posjetitelje slobodan, već se iduća četiri dana organizira i čitav niz predavanja, okruglih stolova o mnogim važnim temama i dilemama, biti će izložbi, prezentacija, probnih vožnji...
No da ne duljim previše i da vas ne zadavim pričom - prošećimo zajedno po lučici...
Na debelo more, a bome i na obilazak brodova, može se ići samo dobro opremljen i opskrbljen.
Ništa se ne smije prepuštati slučaju...
Iz škverova Dalmatinske zagore dolazi nam ova prekrasna "sredozemna medvjedica". Povratak Adriane u svoje more, očito je dobar znak
Ekipa sa FESB-a predstavlja nešto sasvim novo - brodicu na vodikov pogon
Eh da mi je samo jednom sjesti u ovakvu fotelju...
Upravljačko mjesto koje ste upravo vidjeli pripada ovoj "zvijeri" - Terra Nauta 40 - divota jedna...
Tu je i legendarni mali guc zvan "Pol oriha", kojega su Tonka Alujević i Alen Krstulović obnovili i otplovili s njime na najveću svjetsku izložbu mora i brodova u daleki biskajski Brest.
Tonkin mozaik na provi "Pol oriha"
Ovo će zasigurno biti brod s dušom...
A koliko tek duše ima "Tirena"...
Premda sumnjam da će se na ovoj priredbi birati "miss hostesa", ljepotu je lako zamjetiti...
Osobno bih volio da ima više izloženih jedrilica i vjerujem da će ih slijedećih godina biti još, ali ovoga puta čast jedara, brane solinske "Salone."
Imaju se i čime podičiti - Salona 37 podsjetimo se, proglašena je za Europski brod godine 2007.
U Art caffe-u hotela, otvorena je izložba fotografija velikog čarobnjaka foto-aparata, šjor Ive Pervana...
Dani hrvatske male brodogradnje tek su započeli, ali ako je suditi po broju posjetitelja već na samom početku, sluti se uspjeh. Možda čak zvuči paradoksalno, ali u ovim vremenima kad svi oko nas bruje o famoznim krizama, recesijama i tko zna čime još sve ne, dašak optimizma koji je ovdje i te kako primjetan, neophodno nam je potreban. Prije svega da sa više vjere u sebe i hrabrosti krenemo u nešto što je praktički oduvijek bilo naše, svojstveno i prepoznatljivo. Na obalama Jadranskog mora oduvijek su se gradili izvrsni brodovi.
Dakle, sve je jasno, zar nam trebaju dodatni putokazi?
Post je objavljen 16.04.2009. u 19:01 sati.