Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/everest-hrvatica

ZA NEKOLIKO SATI KROZ LEDENI SLAP KREĆEMO PREMA LOGORU 1

Agregat ponovo radi, a s time su, nadamo se, i gotove naše muke po pitanju punjenja baterija motorole, satelitskih telefona, dva laptopa, fotoaparata i kamera i što je najvažnije održavanje satelitskih i svakojakih drugih veza - što naša Tea savršeno održava pod kontrolom. Mali crveni Hondin agregat, koji je zadnjih dana zadavao „energetičarki“ Mileni puno muka i problema, najvjerojatnije je uslijed nečistog goriva i ostalih mehaničkih nečistoća na kraju potpuno „zašutio“. U pomoć je priskočio, preko prijateljskih veza naših sherpa, jedan od „icefall doktora“ - sherpa koji se brinu za fiksiranje užeta preko Khumbu ledenjaka do logora 1, a koji je uspio agregatu udahnuti život. Povratak struje vrlo nam je važan, zato jer sutra u ranim jutarnjim satima, na po mnogima najzahtjevniju dionicu uspona na Everest, od baze do logora 1, koja vodi preko Khumbu Icefalla-a, kreće prva grupa penjačica. Navezi u sastavu sestre Darija i Iris Bostjančić, te Jana Mijailović i Vedrana Simičević krenut će za nekoliko sati, točnije, 16. travnja u 4,00 ujutro praćene dvojicom sherpi u zloglasni Khumbu ledenjak – labirint pukotina i seraka, do prvog logora koji se nalazi na visini od 6100 metara, te prespavati u njemu. Darija će tako imati priliku proslaviti najviši rođendan u životu, okružena moćnim stijenama Nuptsea, Everesta i Lhotsea, na kraju najpoznatijeg ledenog slapa na svijetu. Na put preko ledenjaka do logora 1 zadnja se dva dana odlučilo nekoliko ekspedicija, a za razliku od većine njih, mi ćemo prespavati na toj visini, ne samo da bi se bolje aklimatizirale, već i da bi izbjegle vraćanje preko Icefalla-a kad se na njemu pojavi sunce i počne otapati led.

Posljednja dva dana, inače, dok smo čekale da se posloži logistika i vrijeme, nismo previše ljenčarile. Nakon blagdanske nedjelje, u ponedjeljak smo se ponovo vratile po zamornoj moreni do Gorak Shepa, da bi obavile još jednu aklimatizaciju, u nedostatku prikladnijeg cilja, ponovo na Kala Pattar, na 5550 metara visine. Obavile smo i još jednu vježbu na ledenjaku, i ovog puta simulaciju prolaženja raznoraznih situacija na Khumbu Icefallu, te hodanja u navezu i spašavanja iz pukotina. Iako u baznom logoru postoji već napravljeno vježbalište s fiksevima na ledu, na kojem tijekom dana vlada pravi gužvanac, mi smo si ponovo izabrale tiho „ledeno“ mjesto, i same na seraku napravile sidrišta za vježbu. Puno posla imala je jučer i naša doktorica Lana, uz stručnu pomoć medicinske sestre Darije, koja je na nama, uz naše „puf-pant“ zvukove nekoliko sati izvodila testove fizičke i kondicijske pripremljenosti, te opširni medicinski pregled prije „velikog starta“.

A kako se bazni logor polako puni s preostalim ekspedicijama, tako u našu bazu navraća sve više raznoraznih penjača, trekera i voditelja drugih ekspedicija. Između ostalih, navratio je i američki penjač i snimatelj iz North Face tima koji u sklopu ekspedicije-projekta „First Ascent“ u kojem se nalazi i poznati alpinist Ed Visteurs, snima film za novu marku odjeće. Osim tog projekta, momci iz „First Ascenta“ rade i kratke video vijesti koje svakodnevno stavljaju na svoju stranicu, pa smo tako jučer zvijezde tih „himalajskih novosti“ bile i mi. U logor je navratio i međunarodnji penjački tim s kojim smo razmijenili radio frekvencije – uobičajeni postupak koji se radi opće sigurnosti provodi svake godine, a po informacije i malo ugodnog razgovora i „škicanja“, navratili su i njemački, engleski, američki, španjolski i mnogi drugi penjači. Pao je i dogovor na „visokoj razini“ između Darka i base camp managera djevojaka iz Singapura, da se nakon boravka na logoru 1 konačno podruže i dvije trenutno najpoznatije himalajske ženske ekspedicije.

Naravno, kako smo u logoru već osam dana, došlo je i vrijeme za „proljetno čišćenje“ sebe i logora, pa smo se bacile na raznorazna pranja. Ne bi ste se mogli načuditi kakvim se sve načinima održavanja higijene možemo domisliti na 5300 metara visine, usred leda i morene, gdje se mini šator-toalet svako toliko jednostavno – sruši. A naše pranje kose i friziranje u Himalaji učinilo bi ponosnima i najzahtjevnije svjetske frizere.
Jedan od uobičajenih problema u bazi ovih dana, inače, visoke su dnevne temperature, odnosno otapanje leda koji naše šatore polako ali sigurno pretvara u plutajuće kuće. Ispod svakog od naših malih žutih domova već je danima mala lokva vode, a neki su šatori već morali i na novu lokaciju. Jedan od glavnih sportova trenutno u bazi, osim odbojke i kartanja, je tako i guranje raznoraznih kamenih gromada koje bi nam se uslijed topljenja mogle srušiti na glavu.

No bez obzira na tople dnevne temperature, noćas u 4 izlazimo na himalajskih – 15 i krećemo u pravu akciju. Držite nam fige.

Pozdrav od nabrijanih Himalajki.

Ostatak bloga pročitajte na everest.vip.hr

Post je objavljen 15.04.2009. u 13:04 sati.