Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/humanitarianniskozemac

Marketing

PULSKO BRODOGRADILISTE "ULJANIK"


Od povjesti Pule preko znamenitosti Pule stigli smo do jos jednog vrlo vaznog cimbenika po cemu je Pula poznata a to je brodogradiliste „Uljanik“.

Image and video hosting by TinyPic

Mozda niste znali Uljanik je naziv brodogradevinske tvrtke a ime je dobio po otocicu na kojem su nekad rasle masline, a danas su pogoni obrade celika i gradnje trupa. Jedno stablo se i danas cuva kao simbol.
Uljanik je osnovan 1856 kao brodogradiliste ratne mornarice Austro-Ugarske smjestenom u pulskom zaljevu.
Temelj je postavila carica Elizabeta 9.12. i taj se datum slavi kao dan brodogradilista.
Samo nepunih dvije godine kasnije tocnije 5.10. 1858. s navoza je pusten prvi brod „Kaiser“.
Nakon toga za austrougarsku mornaricu napravljena je flota od 55 raznih brodova.
Tokom svog dugogodisnjeg razdoblja pulsko brodogradiliste koje je ujedno jedno od najstarijih u svjetu proslo je kroz razlicita doba svog razvoja.
U vrijme talijanske vladavine bavi se popravcima i rezanjem starih brodova a nakon pada talijanske Vlade brodogradiliste postaje njemacka pomorska baza.
Zavrsetkom drugog svjetskog rata u sklopu SFRJ-a obnavlja se te 1951 krece prva novogradnja. Vazno je napomenuti da se u tom razdoblju razvija jaka srojogradnja i elektroproizvodnja.
1990 godine postaje dionicko drustvo a za vrijeme Domovinskog rata prozivljava veliku krizu.
U drugoj polovici 1998 ulazi u razdoblje velike tehnoloske obnove.
Ono sto vrijedi napomenuti da je „Uljanik“ od 1947 do polovice 2000 godine isporucio 201 brod. Jedno od rijetkih brodogradilista u svjetu koji je medu prvima razvilo tehniku gradnje trupa iz dva djela te spajanjem dviju polovica u moru i na taj nacin od 1972 do 1976 napravljeno je cak 11 brodova.

Image and video hosting by TinyPic

Uljanikovi strucnjaci projektiraju, konstruraju i izraduju sve vrste brodova i za sve nmjene od brodova za prijevoz nafte, prijevoz rasutih tereta, preko brodova za prjevoz kontenjera, kamiona vgona, automobila pa sve do brodova za prijevoz putnika.
Uljanikovcima je tesko izdvojiti naj brod. Svaki je osebujan, napravljen prema specificnim zahtjevima kupaca.

Toliko od mene a ja Vas jos jednom podsjecam da i dalje traje humanitarna akcija za pomoc Antonu Zivkovicu a sve detalje oko te humanitarne akcije mozete saznati OVDJE.

Do skorog novog blog susreta sve Vas pozdravlja wave humanitarni niskozemac iz ludog grada Amsterdama.



Post je objavljen 29.03.2009. u 11:10 sati.