Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/dalibor

Marketing

Neotkriveno i nebrušeno ''zlato'' za hrvatski Web

Neka se ''lokalno'' poveže s ''lokalnim'' kak spada


Internet i klasični oglasnici.
Ima ih puno, ''igrači'' su u Hrvatskoj utvrđeni davno. Imam problema s njima. Evo šta je.

Ima ih bezbroj, no smatram da mjesta za novog , i to isključivo web ''igrača'', ima s pojednostavljenim konceptom koji još u RH nije implementiran na niže navedeni način.

Već godinama si mislim da niti jedan internetski oglasnik nije adekvatno, istinski lokalno i internetski najpraktičnije pokrio proces objave malih oglasa - sa stanovišta običnog korisnika interneta ( pa i sporadičnog korisnika interneta ) pa samim tim niti najizravnije čin kupoprodaje, razmjene ili nalaženja posla ( u smislu skraćivanja broja potrebnih klikova, jednostavnosti korisničkog sučelja, organizacija navigacije i kategorija, element zajednice korisnika itd. )

Trendovi u izradi internetskih servisa odavno su zapljusnuli hrvatske obale tako da u tom smislu više ne kaskamo. Dobro provjerene ideje sa inozemnog Weba reciklirane su i na hrvatskom Webu. Ipak, prema mojem mišljenju, ima jedna skupina internetskih servisa u domeni besplatnih internetskih oglasnika koji nikada nije primjenjen u Hrvatskoj na takav način, a pokazao se izuzetno uspješnim i popularnim.

Izravno mislim na sjevernoamerički Craigslist, španjolski Loquo i britanski Gumtree.

Probajte tamo sami pa dobijte ''feel''. Dajte si vremena.

Nađite nekoga za partiju tenisa ili plesni tečaj u pojedinom gradu ? Povežite se s lokalnim ljudima, obavite trampu s nekim kojega možete sresti za par minuta ako sjednete na bicikl.
Čarolija.

Da li je to vrsta internetske usluge koja se nudi trenutno u Hrvatskoj ? Djelomično, ali generalno mislim da nema takve ''lakoće'', osim ako ipak niste u Zagrebu.

Iako za ovaj prvi ( Craigslist ) u RH mnogi već odavno dobro znaju ( Bug je odaaaaavnooo pisao o njemu hahaha ), još je uvijek riječ o neotkrivenim Web biserima koji nisu implementirani u našoj zemlji ( kolko je meni poznato ), i to u vrijeme kad već debelo jurimo s Web 2.0 servisima, dok je ovaj provjereni koncept Web 1.0 servisa ostao zanemaren i nezapažen.

Ne traže se klonovi. Ubaciti malo mašte i primjeniti na lokalne prilike, no nema niti puno izmišljanja tople vode. Primjećujete tu jednostavnost na ova dva-tri sajta ? Ćoravi ?

Objava i pregled malih oglasa ? Koja je vaša lokacija ? Lokacija je bitna , a navigacija s linkovima na najčešće tipove malo-oglasnih aktivnosti ( aktivnosti u zajednici, kuće i stanovi, osobni oglasi, za prodaju itd. ) riješena je prirodno.

Nije u pitanju šablonski internetski oglasnik već imate osjećaj kao da vam svi linkovi po prirodi stvari leže pod nosom, a vi imate osjećaj za ''lokalno''.

Odabirom lokacije ( koja je ujedno možda i približna lokacija ) ulazite u kronološki objavljene postove ( oglase ) . Objava novog oglasa nije zapetljana i ne zahtjeva čiribu-čiriba tehnike nepreglednog web kung-fua i borbe sa čopor linkova ( znam da će mnnogi reći kako i postojeći oglasnici imaju određenu lakoću u tom smislu ).

Zapravo, objava oglasa nije ništa drugo nego malo duža objava blog posta. Rezultat takve aktivnosti ne podliježe nikakvoj autorizaciji što , istina, ostavlja mjesto za spam i visok stupanj anarhičnosti informacija. Ali hey, pa to je web. Jedan klik Vas dijeli od maila objavljivača oglasa i ti linkovi na mail su struktuirani tako da ne otkrivaju Vaš mail ( što je korisni feature ), već Vas povezuje ''sustav''.
A uvijek možete ostaviti i broj telefona, jasna stvar.

Pronalaženje lokalnih oglasa, događaja, trampe i društvenih aktivnosti nije adekvatno pokriveno postojećim internetskim oglasnicima u Hrvatskoj.
Debelo fali vertikala pretraživanja s naglaskom na '' sve '' lokalno, a opet pod ''kišobranom'' jednog servisa.

Da, svi naši oglasnici imaju klasifikacije oglasa po županijama. What's the catch ? Fak županije ! Idemo na nazive mjesta u finoj ''granulaciji '' da ''lokalno'' zbilja i nađe ''lokalno''. Neki će reći da i nije baš neka razlika. Zbilja ?

Nekako najbliže tom konceptu prije par godina je došao onaj servis ''Moj kvart '' ( tak se nekak zvalo, neznam šta je s tim sada ) .

Zbog velike gužve s internetskim oglasnicima kojih ima dosta, ovakav servis da bi uspio zaživjeti morao bi biti ''naslonjen'' na već etablirane HR web destinacije ( poput nekog portala, news sajta i sl. ), te pustiti da se cijela priča odvija viralno, moderira spam i sl.

Svojevremeno sam imao ambicija izraditi ovakvu inačicu web servisa sa ekipom ljudi kao ''garažni '' projekt, i to nakon zasićenja priče s blogovima , ali ostalo je samo na razmjeni mišljenja ( a usput, ljepše je spavati skalupljen s ženskim bićem nego s laptopom u krilu hehe ).

Takvih ambicija više nemam ( iako mislim da znam što bi trebalo napraviti i kako ) , pa ove svoje misli bacam na web da ih netko zgrabi i možda ''ispeče'' nešto od svega toga jer bih doista volio objaviti oglas kako mijenjam svoju Hohner gitaru za Gibson gitaru s nekim koji nije dalje od Virja, Đurđevca, Bjelovara ili Koprivnice hahaha



Post je objavljen 26.03.2009. u 16:09 sati.