Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/protivnasilja

Marketing

I DJECA SU POTROŠAČI

Prigodno, uz dan potrošača, tekst blogerice plava brazda


Ovogodišnji 15. ožujka, 26. Svjetski i 11. Europski dan prava potrošača, godišnja je prigoda za promicanje temeljnih prava svih potrošača, za postavljanje zahtijeva da se ta prava poštuju, te da su ta prava i mehanizmi njihove zaštite uređeni kroz propise. Taj dan je i prigoda za javni prosvjed protiv zloporaba na tržištu roba i usluga, protiv monopolističkog položaja bilo koga proizvođača, trgovca ili davatelja usluga, protiv socijalne nepravde i bilo koje druge neuravnoteženosti na tržištu koja potkopava prava potrošača, kao civilizacijsku stečevinu razvijenih demokracija i uređenih tržišta.

Zadnjih godina, kako na globalnoj razini tako i kod nas, pažnja je usmjerena ka djeci potrošačima s naglaskom na zavaravajuće oglašavanje.

Consumer International je u suradnji sa Svjetskom zdravstvenom organizacijom 2008. godine pokrenuo globalnu kampanju „Stop reklamiranju nezdrave hrane za djecu“ koja još traje i koja je dala rezultate jer su u mnogim vrtićima i školama nezdravi obroci zamijenjeni zdravima.

Ove godine Svjetski dan prava potrošača kod nas se obilježava u znaku kampanje „Sigurnost proizvoda je ključ za sigurnu budućnost naše djece“.

Žive li naša djeca sigurno ?

Naše zakonodavstvo osigurava visoku razinu sigurnosti, ali da li se zakoni učinkovito provode ?

Nedostatna upozorenja o kancerogenim pigmentima u igračkama i dječjoj odjeći, sigurnosni nedostaci u dječjem namještaju, proizvedenih više od 18 miljuna opasnih lutaka i modela automobila, nasilne kompjuterske igre čine da se roditelji osjećaju nesigurno.

Ne bez razloga, 20000 djece u EU je umrlo od nesreća koje se većinom događaju kod kuće, u vrtiću ili u školi.
EU sustav upozorenja na opasne proizvode RAPEX kaže da se svako treće upozorenje odnosi na igračke.

Mnoštvo je poduzetih mjera, neke su u pripremi, tako će za dvije godine stupiti na snagu EU direktiva o strožoj kontroli sigurnosti proizvoda.

Kod nas su u tijeku izmjene i dopune Zakona o zaštiti potrošača. Dio dopuna se odnosi na nepoštenu poslovnu praksu, odnosno neprimjereno oglašavanje u prostorijama gdje su uglavnom djeca kao što su vrtići, škole, centri za djecu, dječji domovi, oglašavanje u tijeku i nakon predstava i sportskih događaja čiji sudionici su djeca.

Oglašavanje u tiskanim i elektroničnim medijima kao i drugi neprikladni sadržaji već su regulirani postojećim zakonima.

Posebno je važno istaknuti potrebu za suradnjom roditelja i svih tijela mjerodavnih na ovom području kako bi oglašavanje usmjereno djeci bilo sigurno i istinito.

NE ZABORAVIMO :
• i djeca su potrošači !!!
• djeca imaju pravo na izbor !!!
• djeca moraju znati što jedu, s čime se igraju !!!
• djeca su danas temeljna ciljna skupina velikoga broja reklamnih kampanja, uključujući i reklamiranje igračaka i hrane za djecu !!!
• velkom broju djece širom svijeta, pa i u Republici Hrvatskoj prijeti pogibelj od nesigurnih igračaka i pretilosti !!!








Post je objavljen 16.03.2009. u 12:34 sati.