IZVOR: Jutarnji.hr / 03.03.2008.
Kraj najstarijeg drvenog mosta Piše: Danijel Tuškan
________________________________________
DUGA RESA - Konzervatorski odjel Ministarstva kulture u Karlovcu skinuo je preventivnu zaštitu s drvenog mosta u Belavićima, pa se konačno, nakon više od šest godina prijepora o tome treba li obnavljati stari most ili graditi novi, pristupilo kompletiranju dokumentacije za gradnju novog mosta.
- Konzervatorski odjel, koji je dva puta most u Belavićima stavljao pod trogodišnju zaštitu kulturne baštine, odlučio je da se ipak krene dalje. Stručnjaci su zaključili da se postojeći most, uza sve napore, ne može popraviti. Odlučeno je da se na lokaciji postojećeg objekta gradi novi most s jednim betonskim upornim stupom i lameliranom drvenom konstrukcijom kako bi se i on uklopio u ambijent - rekao je Ivan Baršić, gradonačelnik Duge Rese.
Nakon dugoočekivanog poteza konzervatora posao na uklanjanju dotrajalog i gradnji novog mosta trebao bi se odvijati punom brzinom, pa se već ovih dana očekuje izdavanje lokacijske dozvole za novu građevinu. Istodobno s aktivnostima za gradnju novog mosta, u punom je jeku priprema za postavljanje privremenog pontonskog mosta jer je stari prošlo ljeto zbog nestabilnosti zatvoren za sav promet.
Potpisani su ugovori između Grada Duga Rese i Ministarstva obrane čije će inženjerijske postrojbe privremeni most postaviti bez naknade.- Procjenjujem da bi cijela priča o mostu u Belavićima trebala biti gotova do 2010. godine. Dotad bi obale Mrežnice trebao spajati novi most koji je zbog lokalne povezanosti važan za cijeli kraj - zaključio je gradonačelnik Baršić.
Sagrađen 1948. i s 208 metara najduži u državi...
Most u Belavićima najduži je riječni drveni most u Hrvatskoj.
Gotovo stopljen s desecima mrežničkih slapova i kaskada, most sagrađen 1948. godine za potrebe lokalnog stanovništva dug je čak 208 metara. Mrežnicu premošćuje drvenom konstrukcijom sastavljenom od niza složenih greda.
Čak 260 drvenih pilota, deset “rešetkastih nosača” sastavljenih od pet stupova bez kosnika, povezanih vodoravnim gredama s obje strane i drvenom ogradom čine ga jedinstvenim primjerom mostogradnje u Hrvatskoj.
Uprava za zaštitu kulturne baštine ocijenila je da je most u sadašnjem stanju nestabilan te da mu i bez prometa prijeti nekontrolirano urušavanje, zbog čega je u srpnju 2007. godine zatvoren za promet pješaka i svih vozila.
"Pontonac" je još tamo...drveni most isto , a "papirologija" se još odrađuje...kad "papirologija" bude "gotova" slijedi rušenje ...eto, samo to sam htjela da još znate...
Post je objavljen 09.03.2009. u 09:44 sati.