Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nepoznatizagreb

Meglenjak danju i noću (zagrebački pozdrav Alpama)

Meglenjak danju i noću

Pogled s Meglenjaka prema Zaprešiću danju i uvečer. Snimio: Vanja

Ovaj post posvećujem jednom od najboljih vidikovaca Medvednice - Meglenjaku. Medvednica nije osobito bogata vidikovcima (gotovo čitava planina je prekrivena šumom pa manjkaju stijene i široke livade s kojih bi se pružao pogled) i stoga tih nekoliko mjesta koja pružaju lijepe i prostrane vidike treba posebno cijeniti. A osobito kada se ta mjesta nalaze tako blizu "civilizaciji" kao što je to slučaj sa Meglenjakom. Naime, Meglenjak je dostupan autom gotovo do samog vrha, a pješice je potrebno tek cca pola sata šetnje od najbližeg ZETovog autobusa.

Meglenjak danju i uvečer. Snimio: Vanja

Meglenjak se nalazi na samom rubu Zagreba, tik iznad ceste koja spaja Podsused sa Zaprešićem, a najlakše ga je prepoznati po anteni T-coma koja se nalazi na samome vrhu. Unatoč skromnoj visini (tek 279 metara) zbog smještaja na krajnjem zapadnom rubu Medvednice od njega se pružaju nevjerojatno široki pogledi. Za bistra dana vidi se na jugu zapadni dio Zagreba, a u njegovoj pozadini Vukomeričke gorice i Petrova gora, desno od njih se u daljini vidi Klek, a zatim još zapadnije čitavo Samoborsko gorje, od Plješivice preko Japetića i Oštrca sve do Cirnika koji se već nalazi u Sloveniji. Pogled na Samobor i Savsku dolinu je prekrasan (lako je uočiti splav koja spaja Zaprešić i Samobor!), a još ljepši na Zaprešić sa okolicom. U daljini se vidi Bizeljsko, Bohor i Kum iznad Zidanog mosta u Sloveniji, a još dalje (vidljivo za lijepih dana) Kamniške alpe na slovensko-austrijskoj granici. Dalje na sjever se vide Donačka gora i brdo Macelj (a iza njih Pohorje), a dalje nadesno Strahinjščica i Ivanščica. Daljnji pogled na istok zatvara glavni greben Medvednice od kojeg se ističu Kameni svatovi. U blizini, ispod njih, se odlično vide naplatne kućice autoceste prema Macelju te gradilište budućeg shopping centra.

Klek s Meglenjaka. Snimio: Vanja

Alpe s Meglenjaka. Snimio: Vanja

Što se prilaza tiče, javnim prijevozom dođite do Podsuseda (bilo linijom 122/123 do Susedgrada ili 119 do Podsuseda - tad morate proći kroz pothodnik ispod pruge i Aleje grada Bologne - ili pak prigradskim vlakom u smjeru Zaprešića). Od centra samo slijedite planinarsku markaciju, koja vas vodi do Aleje Seljačke bune (bacite pogled lijevo na rekonstrukciju kostura prahistorijskog kita koji je tu pronađen pred 150 godina - replika je postavljena 2001. godine u sklopu akcije "Zagreb dok ga još ni bilo" o kojoj će još biti riječi na ovom blogu). Prijeđite ju i nastavite uzbrdo pored bivšeg planinarskog doma (sada devastiranog) i kroz park šumu sa dječjim igralištem. Odmah iza njega imate priliku posjetiti i ostatke zidina starog grada Susedgrada - pogledajte ga, zanimljiv je!

Sava s Meglenjaka. Snimio: Vanja

Nakon zidina i nadalje slijedite markaciju, prvo stazicom s lijepim pogledom prema Savi, a zatim cestom. Ubrzo stižete na glavniju cestu (orijentir: prastari znak za klizav kolnik), po njoj sasvim kratko desno nadolje, a zatim lijevo uzbrdo ulicom Jagodišće. Slijedite ju do prvog raskršća na kojem ćete skrenuti desno (moguće je ići i lijevo, tim putem se može doći i autom, no ljepši put je desno). Slijedite makadamsku cestu kroz polje i zatim uzbrdo kroz usjek, na izlazu iz usjeka ćete se sresti ponovo sa drugom varijantom puta. Nastavite ravno (tabla kazuje da ste u ulici Put Kamenih svatova) i nakon cca 300 m skrenite na makadamski put lijevo. Cca 500 m pred vama je vrh Meglenjaka sa antenom, ne možete ga promašiti (osim u slučaju guste magle).

Gradilište shopping centra s Meglenjaka. Snimio: Vanja

Ako dolazite autom, u Jagodišću ne skrećite desno, već lijevo, nakon cca 400 m nestaje asfalt, no solidna makadamska cesta će vas dovesti do već spomenute table za Put Kamenih svatova, a parkirati je najbolje oko 200 m prije samog vrha uz rub puta.

Od zanimljivosti na vrhu i okolici vrijedi uz već spomenut park, zidine Susedgrada i pogled spomenuti i stari napušteni betonski stup dalekovoda koji se nalazi 50-tak metara od vrha.

Stari stup dalekovoda. Snimio: Vanja

Pogled od vrha prema istoku, na početak hrpta Medvednice. Snimio: Vanja

I da, za one koji vole preciznost, sama točka vrha je obilježena geodestkim betonskim znakom, cca 20 metara desno od antene. No, najljepši vidik na Zaprešić i okolicu je sa livade zarasle niskim žbunjem par desetaka metara nakon samog vrha.

Osim posjeta danju posjetite koji put vrh i navečer ili noću, isplati se!

Cvjetić koji naljavljuje proljeće na Meglenjaku. Snimio: Vanja

Post je objavljen 08.03.2009. u 21:20 sati.