Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

HRVATSKI EKO PROIZVOĐAČI PRVI PUT NA SAJMU EKOLOŠKE POLJOPRIVREDE I EKOLOŠKE PROIZVODNJE BIOFACH

Hrvatskih 7.577 ha pod eko proizvodnjom

U Ministarstvu poljoprivrede ribarstva i ruralnog razvoja u srijedu 18. veljače okupilo se 29 ekoloških proizvođača iz cijele Hrvatske koji su sa određenom količinom svojih proizvoda bili na putu za Nuernberg u Njemačkoj gdje se od 19. – 22. veljače održava najveći svjetski Sajam za ekološku poljoprivredu i ekološke proizvode Biofach.

Image and video hosting by TinyPic
S lijeva, predsjedavajući: ing. Željka Gudelj Velaga, ravnateljica Uprave za ruralni razvoj, ministar mr. Božidar Pankretić, dr. Ivan Katalinić ravnatelj Hrvatskog Zavoda za poljoprivredno savjetodavnu službu
fotografija: Margareta Zouhar Zec

Značaj tog događaja je u tome što su hrvatski ekološki proizvođači prvi puta sudionici Sajma Biofach. Tom je prilikom resorni ministar mr. Božidar Pankretić, uz prisustvo ravnateljice ruralnog razvoja ing. Željkom Gudelj Velaga i dr. Ivana Katalinića, ravnatelja Hrvatskog zavoda za poljoprivredno savjetodavnu službu održao i konferenciju za novinare. Ministar je iznio podatke rekavši: «Vas proizvođače ekoloških proizvoda podupirali smo poticajima. Tako je 2008. godine eko ratarstvo poticano sa 12.364.462,52 kune, a eko stočarstvo sa 5.497.804,00 kuna. S obzirom na ono što nas očekuje vezano za prilagodbu Europskoj uniji mjesta za eko proizvodnju uvijek ima i u ministarstvu ćete uvijek imati otvorena vrata.» Ministar mr. Pankretić rekao je da je u svijetu u 2008. pod ekološkom proizvodnjom bilo 30,4 milijuna ha koje su bile u funkciji ekološke poljoprivrede. Od toga je u Australiji 12,3 milijuna ha, u Kini 2,3 milijuna ha, u Argentini 2,2 milijuna ha, u SAD-u 1,6 milijuna ha, u Europi se obrađuje oko 8 milijuna ha, a eko poljoprivreda se najviše širi u srednjoj i istočnoj Europi. U Hrvatskoj je prema podacima iz 2007. godine bilo 7.577 ha što je svega 0,68 cjelokupne poljoprivredne proizvodnje. Godine 2002. u Hrvatskoj ekološka poljoprivreda obuhvaćala je samo 51 ha. Ravnateljica Uprave za ruralni razvoj ing. Željka Gudelj Velaga rekla je: «U izradi je nova Strategija ekološke poljoprivrede, koja proizlazi iz ubrzanog prilagođavanja standardima Europske unije. Izrada strategije eko – poljoprivrede je izrada strategije ruralne poljoprivrede.« Ing. Gudelj Velaga je naglasila da Ministarstvo poljoprivrede ribarstva i ruralnog razvoja, kao pokrovitelj, pružilo mogućnost eko proizvođačima da na Sajmu Biofach predstave svoje proizvode, provjere kvalitetu i raznovrsnost svojih proizvoda na svjetskom ekološkom tržištu i tako dobiju donekle parametre vrijednosti svojih proizvoda. U Upisnik ekoloških proizvođača 2007. godine bila su upisana 632 ekološka proizvođača.

Široki spektar Sajma Biofach
Danska je europski lider u potrošnji ekoloških proizvoda po glavi stanovnika, što iznosi 80 eura godišnje na kupnju ekološke hrane. Zato je ove godine na Biofach-u Danska predstavljena kao zemlja godine. I službena oznaka za izvornu organsku hranu uvedena je prvi puta u Danskoj 1987. U toj se zemlji 6% od ukupnih poljoprivrednih površina obrađuje na ekološki način. Ne radi usporedbe, ali zbog informacije zanimljivo je znati da je 2003. na tom je sajmu Hrvatska bila na 90. mjestu po površinama pod eko proizvodnjom koja je tada bila 120 ha.
Sajam za ekološku poljoprivredu i ekološke proizvode Biofach ove godine bilježi 20 godina održavanja. Prošle godine na Sajmu je sudjelovalo 2 764 izlagača, a sajam je posjetilo 46.500 posjetitelja iz 124 zemlje svijeta. Sajam pokriva širok spektar proizvoda i to : a) ekološki proizvedenu hranu - osnovna hrana, sirovine za preradu i aditivi, voće i povrće, začini, meso, kobasice, riba, mlijeko i mliječni proizvodi, jaja, smrznuta hrana, pečeni proizvodi i pića b) prirodni proizvodi - dodaci prehrani, prirodni lijekovi, ekstrakti, esencije c) kućanske potrepštine – kuhinjska oprema, hrana za kućne ljubimce d) poljoprivredne i marketinške potrepštine e) mediji i usluge –medijske kuće i društva , certifikacija proizvoda f) ostali prirodni proizvodi (igračke, tekstil, modni dodaci, umjetnički i obrtnički uradci g) važne institucije i službe, edukacija u školskoj proizvodnji, istraživanja, poslovno vodstvo, konzultantske usluge. Kako se s godinama Biofach orijentira na nove ideje i trendove ekološke proizvodnje 2008. na tom je sajmu bila najveća svjetska izložba ekološki proizvedenih vina, bila su tu 347 izlagača iz 23 zemlje.
Svaki izlagač ima mogućnost predstavljanja svojih proizvoda putem degustacije, a uključena je i marketinška prezentacija sa svrhom nametanja pozornosti potencijalnim kupcima i poslovnim partnerima.
Pokrovitelj Sajma je IFOAM (Međunarodna organizacija za ekološku poljoprivredu) koja nameće strogu primjenu kriterija izlagačima, čime se postiže visoka kvaliteta izloženih proizvoda.

Post je objavljen 20.02.2009. u 10:26 sati.