Prije izvjesnog vremena u sasvim slucajnom razgovoru sa prijateljima moga starijeg sina skuzio sam da nas stranci u stvarnosti jako malo poznaju.
Ne samo stranci nas nego i mi strance iz dugih zemalja.
Iznenadilo me je da djeca od 17 godina ne poznaju tko je bio Nikola Tesla koji je po meni ipak jedan od najvecih umova poslje Alberta Einsteina. Nisam mogao vjerovati da u skoli ne uce o Tesli i na pitanje tko je Tesla rekli su "to je novi elektricni auto koji se pravi u USA" !
Bilo mi je to zanimljivo pa sam se posvetio toj temi i sa radnim kolegama koji u sustini o Hrvatskoj nisu znali jako puno.
Znali su da imamo predivnu obalu gdje puno ljudi odlazi na godisnji odmor.
Sjecali su se i Tita koji je sastavni dio svih zemalja bivsje YU pa i Slovenije.
O nasim slikarima, muzicarima, naucnicima, pjesnicima, knjizevnicima nisu imali pojma.
Ne cudi me to toliko kad vjerujem da i kod nas jako malo znaju o primjera radi Madjarskim, Rumunjskim, Bugarskim ili cak i Austrijskim ljudima koji su obiljezili povijest tih zemalja.
Na zalost ako razmislimo o svemu tome shvatimo da vise poznajemo americkih muzicara sumnjivih kvaliteta nego Europskih slikara, znanstvenika, nobelovaca i slicnih ma koliko se trudili.
Kako mi nepoznamo nobelovce iz vecine zemalja tako ni oni ne poznaju nase.
Dali je to pitanje promocije, reklame ili visokog uvazenog misljenja o sebi samima neznam.
Ponekad imam osjecaj da imamo misljenje os sebi kao da smo Bogom dani ali istovremeno zapostavljamo prave vrijednosti.
Vidljivo je to na zalost i po primanjima pa tako jedan nogometas Dinama ili Hajduka ima vecu godisnju platu od predsjednika USA ili recimo jedan general HV ima vecu ustedjevinu i zaradu od sveucilisnog profesora ili znanstvenika Ivana Šikica.
Proteklih dana u Njemackoj je u skoro svim novinama i komercijalnim TV kanalima jedna od vaznijih vijesti bio Dino Drpic i Nives Celzijus koji su dobili odlicnu reklamu nezeljeno. Na zalost znanstvenik Ivan Šikic i slicni nisu reklamirani u Njemackoj da se vidi kako i mi imamo pametnih ljudi.
Kod nas sve sve svelo na reklamu turizma koji bi radi ove krize mogao poprimiti sasvim drugacije dimenzije radi nase pohlepnosti i visokih cijena.
Zamislite toliki broj turista koji dodju svake godine na nasu obalu na odmor da im se ponudio umjesto sidra i skoljki iz Kine naprimjer kip Nikole Tesle ili slika Lavoslava Ruzicke ili recimo po pristojnoj cijeni knjige Ive Andrica prevedene na Njemacki, Ceski, Italijanski.......
Zasto je potrebno da nasim "turistickim strucnjacima" ja ili bilo tko moramo davati ideje za zaradu a posebno za promociju.
Post je objavljen 16.02.2009. u 06:49 sati.