Ovi izbori za gradonačelnika će po svemu sudeći biti najneizvjesniji do sada, što zbog izravnog biranja gradskog tate, što zbog dužničke i financijske krize u kojoj se Zagreb i njegovi građana sada nalaze. Zbog neizvjesnosti rezultata mislim da će odluku o novom (starom) gradonačelniku donijeti upravo doseljenici čiji će glasovi prevagnuti na Bandićevu stranu.
Bandić je dotepencima, doseljenicima ili kako već volite nazivati Hercegovce, Slavonce, Istrane i Dalmatince koji su se doselili u Zagreb i „preselili“ svoju adresu ovdje, čovjek koji je zabavan i duhovit pa im je zbog toga drag, uz to daje im i neke povlastice, na koncu gradonačelnik je grada u koji su sami poželjeli živjeti, očito im je ovdje bolje, ili imaju bolji posao nego u svojim sredinama ili bolji izbor fakulteta ili su našli srodnu dušu baš ovdje, ali svima je zajedničko da im je grad kojim vlada Milan Bandić na neki način „svjetlo na kraju životnog tunela“. Doseljenike nikada ne muče problemi u vezi vladanja Bandića kao što muče prave Zagrepčane. Evo i zašto: ako se na Cvjetnom trgu gradi shopping centar i mijenja izgled višestoljetnih zgrada (slučaj Horvatinčić – „Cvijetni mora pasti“) to prave Zagrepčane naravno ljuti i stvara ogorčenje kod te biračke mase, a doseljenici na novi shopping mall u samom centru gledaju kao na nešto pozitivno, a da ne govorim koliko se Hercegovci vesele izgradnji luksuznih stanova na vrhu tog bloka gdje će moći svoje „mukotrpno“ zarađene eure utopiti (čast iznimkama!).
S druge strane, vjerni glasači Milana Bandića, naravno uz stranačke članove i tisuće članova mladeži SDP-a koji „ordiniraju“ Zagrebom, svakako su osobe starije dobi, osobito umirovljenici. Ove godine prvi puta je odlučeno za socijalne programe izdvojiti čak 2,3 milijarde kuna, a ukupni proračun iznosi oko 8 milijardi. Toliko novac za socijalu nikada do sada nije bio namjenjen, ali upravo ta činjenica govori da Bandić želi kupiti glasove koje do sada nije imao i to većim naknadama za socijalno osjetljive skupine. A i umirovljenici su statična glasačka skupina koja je podložna marketinškom utjecaju, oni kada vide da je izgrađena predivna Arena odmah ugledaju Milana kako lebdi nad Arenom i govori „Ovo je poklon Grada Zagreba svim mojim vjernim glasačima“, a da pritom ti isti penzići ne znaju da je Arena zapravo Ingrina najmanje 7 godina uz dnevni najam od 50 000 eura koji sportski klubovi neće moći plaćati što znači da Arenu neće koristiti zagrebačka djeca za bavljenje sportom nego tvrtke koje se bave organizacijom koncerta i drugih sportskih događanja čime se na ruku ide pojedincima da napune svoje džepove, a ne običnim građanima.
Sve u svemu, u Milanovu stolicu Jasen će veoma teško zasjesti. Do izbora je preostalo tek nešto više od tri mjeseca, a Jasena malo tko uopće zna.
Post je objavljen 08.02.2009. u 16:24 sati.