Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/thejourney

Marketing

Zašto sve manje letimo s Ryanairom / Pravilo jedne torbe

Ryanairu se mora priznati udio u spuštanju cijena letova po Europi proteklih godina i na taj način omogućavanju masama u uživanju u putovanjima. Da bih riječ rekla o tome... Međutim, u međuvremenu su dodali i povisili toliko naknada da se sve češće uhvatim kako ne letim s njima nego s drugima jer se cijena na kraju balade svede na isto. Pri tome, većina drugih avioprijevoznika leti na veće aerodrome koji su obično bliže destinaciji na koju se uputim, a i usluga im je bolja, odnosno, stolice udobnije sretan. Npr. kad letim prema Veneciji, bolji mi je Aer Lingus jer leti na Marco Polo, a Ryan ide u Treviso. Odlučim se za Ryan samo ako je razlika u cijeni drastična. Za Pariz uvijek letim Aer Lingusom jer on ide na Charles de Gaulle koji je jako dobro povezan sa centrom vlakom, a Ryan leti negdje što je preko sat vremena autobusom od Pariza. Ista priča je i s Londonom i tako dalje. Osim toga, obično lete u neka čudna vremena
Uglavnom, baš sam neki dan pričala sa svojim prijateljima koji putuju dosta kao i ja kako smo lani puno manje koristili Ryan i čak se nekada odlučivali plaćati malo skuplje karte drugih prijevoznika zbog ovih i još nekih drugih razloga.
Sad ćemo ih, ako implementiraju svoju novu najavu, koristiti još i manje. Zadnja naknada koju su najavili je ona na više od jedne torbe koja se unosi u avion. Doslovno piše da sve što se unosi u avion mora stati u jednu torbu (dozvoljenih dimenzija), a u broj torbi ulaze i ručne torbice i vrećice sa stvarima kupljenima u Duty Free Shopu sretan. Tko bude imao više od jedne torbe, plaćat će na boardingu 30 GBP (što je sada više - manje jednako EUR). Slabo mi dođe od toga. Znači, ako i check-in-iram kufer, a nosim notebook i foto aparat koji uvijek idu samnom, moram odmah nositi i carry on jer ako se odlučim u Duty-ju kupiti npr. bocu Baileysa, ode 30 €. U stvari, vjerojatno ću se odlučiti ne nositi carry on i ne kupiti Baileys, a netko kome bi bio namijenjen će dobiti ili nešto kupljeno van dublinskog aerodroma i strpano u kufer ili ću potpomagati privredu zemlje u koju letim. Čak i kada budem imala carry on, ne vidim se kako svaki put kod kupovanja otvaram kuferčić da bih izvadila novce. Rješenje koje mi pada na pamet za novčanik i pasoš je tobolac oko struka....ali i to je torba. Prihvatila bih komentar da s tim pretjerujem da nisam jednom doživjela na Lutonu kako su čovjeka natjerali da tobolac ugura u ruksak jer je i tobolac torba. No, na tom istom Lutonu su mi rekli rješenje kad sam imala notebook i ručnu torbu. Kako je pravilo nalagalo da se ne smije imati više od jedne torbe, prihvatljivo im je bilo da notebook i knjige nosim u ruci, a jednu torbu strpam u drugu. Vjerojatno će pravilo jedne torbe u skoroj budućnosti inspirirati mnoga zanimljiva rješenja wink. Da se ne radi o Ryanu, ne bih ovu najavu shvatila tako doslovno, ali s njima, mislim da neće biti šale.
Kako nikada sve nije crno i bijelo, tako i u ovom slučaju ima nešto sivila. Istina je da u zadnje vrijeme ljudi unose previše prtljage pa kad je avion pun, jedva se nađe mjesta za sve što putnici unesu. No, sve je to zatvoreni krug. Da Ryan dozvoli normalnu kilažu za check-in i ne naplaćuje preskupo prekomjerne kile, ljudi ne bi toliko nosili u avion. Kome se da vući kuferčiće po aerodromima?!
Ryan dozvoljava da kufer koji se check-in-ira teži 15 kg. Za taj kufer se na cijenu karte dodaje 15 € u svakom smjeru. 15 kg za ne-vikend i ne-ljetno putovanje je ništa jer ih nekoliko ode na samu torbu. Svaka prekomjerna kila se naplaćuje 15 €. Kad bi Ryan imao pravila slična Aer Lingusu, priča bi bila drugačija. Aer Lingus dozvoljava 20 kg i to je u redu kilaža. Oni naplaćuju check in takvog komada prtljage 12 €, a 10 € svaku prekomjernu kilu (nadam se da ih neću ureći wink). Kad bi Ryan imao takva pravila, sve bi bilo u redu.
Sad mi je mrvicu žao da onaj drugi vikend ne letim s Ryanom nego opet s Aerom pa da vidim je li ovo tresla se brda, rodio se miš ili nije. No, ako krene, sigurna sam da ćemo brzo čuti detalji, a i ja ću provjeriti za mjesec dana.
Iako sam vam mislila samo javiti novost o pravilu jedne torbe, nastavit ću s ogovaranjem Ryana kad sam već krenula sretan.
Jako mi ide na živce njihova politika special offers. Blinka često na site-u nešto u stilu
1 MILLION SEATS, 10 €, 1 WAY!!!!! No, treba onda na drugom linku pročitati kako se to odnosi na:

Travel Period: Tue 17th Feb 09 - Thu 30th Apr 09
Applicable Days: Mon - Thurs & Sat (subject to availability)
Flight must be purchased: 14 Days in advance
Blackout Period:
12th Mar '09 - 18th Mar '09 to/from Ireland
03rd Apr '09 - 19th Apr '09 all routes
30th Apr '09 - 06th May '09 to/from Ireland/UK
Notes on this fare: All Holidays, School Breaks and Major Sporting Events are excluded from this offer.

Znači, početna ponuda od skoro 2 i pol mjeseca od 17.2. do 30.4. se svede na mjesec i po i to samo letovi od ponedjeljka do četvrtka i subotom, subject to availability wink. Većina ljudi želi ići na vikend negdje pa će htjeti letjeti petak i nedjelju. Što da radim s ovom ponudom?!

Mogla bih ja sada i dalje njurgati, ali što da se trošim na to? Nitko me ne tjera da letim s njima. Kad napravim računicu da mi odgovaraju, platim ih. Kad mi računica ne ide u korist, idem s nekim drugim. Ne mogu reći da u Dublinu nemam izbora s odabirom avioprijevoznika. Naprotiv. Znači, u biti, nemam pravo njurganja sretan.
Ma samo sam vam željela skrenuti pažnju na moguće probleme na boardingu uskoro pa prije leta provjerite što se s tim zaista događa.
Kakogod bilo, jedno je sigurno, a to je da mi Ryan uvede liniju Dublin - Rijeka, sve bih im oprostila i vjerojatno bih nekada bila spremna platiti i 30 € kad bih našla nešto savršeno za Miljenike u jednom od aerodromskih dućana sretan.

I za kraj ću vam dati 2 linka koje puno koristim za pretraživanje i kombiniranje jeftinih letova:
Skyscanner
Whichbudget

Post je objavljen 04.02.2009. u 00:30 sati.