2270 Ljudski život mora biti cijenjen i štićen bez ograničenja od časa začeća. Ljudskom biću moraju od prvog časa postojanja biti priznata osobna prava, među kojima i nepovredivo pravo svakog nedužnog bića na život.[43]
Prije nego što te oblikovah u majčinoj utrobi, ja te znadoh; prije nego što iz krila majčina izađe, ja te posvetih (Jr 1,5).[44] Kosti moje ne bjehu ti sakrite dok nastajah u tajnosti, tkan u dubini zemlje (Ps 139,15).
2271 Već od prvoga stoljeća Crkva je isticala moralnu zloću svakog izazvanog pobačaja. Taj se nauk nije mijenjao. Ostaje nepromjenljiv. Izravni pobačaj, što znači pobačaj koji je željen bilo kao cilj bilo kao sredstvo, teško se protivi ćudorednom zakonu:
Ne ubij dijete pobačajem niti ga pogubljuj nakon rođenja.[45] Bog, Gospodar života, povjerio je ljudima uzvišenu zadaću održavati život, i tu dužnost moraju vršiti na način dostojan čovjeka. Stoga život, jednom začet, treba najbrižnije štititi; pobačaj i čedomorstvo užasni su zločini.[46]
2272 Formalna suradnja u vršenju pobačaja teški je grijeh. Crkva taj prijestup protiv ljudskoga života kažnjava zakonskom kaznom izopćenja. "Tko sudjeluje u vršenju pobačaja, upada, ako dođe do učinka, u izopćenje unaprijed izrečeno"[47] "samim time što je učinio prijestup"[48] i pod uvjetima koje Kanonsko pravo predviđa.[49] Crkva time ne kani suziti područje milosrđa. Ona iznosi na vidjelo težinu počinjenog zločina, nenadoknadivu štetu učinjenu ubijenom nevinom biću, njegovim roditeljima i cijelome društvu.
2273 Neotuđivo pravo svakog pojedinog nedužnog čovjeka na život predstavlja konstitutivan osnov građanskog društva i njegova zakonodavstva: "Građansko društvo i politička vlast dužni su priznavati i poštivati neotuđiva osobna prava; ljudska prava ne ovise o pojedincima ni o roditeljima niti su povlastica koju bi davala država ili društvo. Ta prava pripadaju ljudskoj naravi i prirođena su osobi snagom stvaralačkog čina od kojeg ona proizlazi. Među tim osobnim pravima treba u ovom pogledu istaknuti (...) pravo na život i tjelesnu cjelovitost svakoga ljudskog bića od začeća do smrti".[50] "U času kad neki proglašeni zakon lišava stanovit soj ljudskih bića zaštite koju im građansko zakonodavstvo mora pružati, država niječe jednakost sviju pred zakonom. Kad država ne stavlja svoju snagu u službu prava svakoga građanina, napose onoga koji je slabiji, bivaju ugroženi sami temelji pravne države (...) Dosljedno poštovanju i zaštiti koja ide djetetu od časa začeća, morat će zakon predvidjeti odgovarajuće kaznene
odredbe za svako namjerno ugrožavanje njegovih prava".[51]
2274 Budući da s ljudskim zametkom od samog začeća treba postupati kao s osobom, mora on u svojoj cjelovitosti, koliko je moguće, biti štićen, liječen i njegovan, kao i svako drugo ljudsko biće. Prenatalna dijagnoza moralno je dopuštena ako "poštuje život i cjelovitost ljudskog zametka i ploda i ako joj je namjera sačuvati ga ili iscijeliti (...) No ona se teško protivi ćudoređu kad razmatra mogućnost da, već prema ishodu pretrage, izazove pobačaj. Dijagnoza ... se ne smije izjednačiti sa smrtnom osudom".[52]
2275 "Treba smatrati dopuštenima zahvate na ljudskom zametku uz uvjet da mu poštuju život i cjelovitost, da ga ne izlažu nesrazmjernim pogiblima nego da im bude cilj njegovo ozdravljenje, poboljšanje zdravstvenih uvjeta, ili njegovo preživljavanje".[53] "Nemoralno je proizvoditi ljudske zametke da ih se upotrebi kao raspoloživ 'biološki materijal'".[54] "Stanoviti pokušaji zahvaćanja u hromosomsko ili genetsko naslijeđe nisu iscjeliteljski (terapeutski) nego smjeraju proizvodnji ljudskih bića odabranih (selekcioniranih) po spolu ili drugim željenim svojstvima. Te se manipulacije protive osobnom dostojanstvu ljudskog bića, njegovoj cjelovitosti i identitetu" jedinstvenom, neponovljivom.[55]
[43] Usp. KONGREGACIJA ZA NAUK VJERE, Naputak Donum vitae, I, 1. [44] Usp. Job 10,8-12; Ps 22,10-11. [45] Didache, 2, 2; usp. Barnabina poslanica, 19,5; Poslanica Diogenetu, 5, 5, TERTULIJAN, Apologeticus, 9.
[46] II. VATIKANSKI SABOR, Gaudium et spes, 51. [47] Zakonik kanonskoga prava, kan. 1389. [48] Isto, kan. 1314. [49] Usp. isto, kann. 1323-1324. [50] KONGREGACIJA ZA NAUK VJERE, Naputak Donum vitae, III. [51] Isto. [52] KONGREGACIJA ZA NAUK VJERE, Naputak Donum vitae, I, 2. [53] Isto, I, 3. [54] Isto, I, 5. [55] Isto, I, 6.
2322 Dijete ima pravo na život od samog začeća. Izravni pobačaj, bilo da je željen kao cilj bilo kao sredstvo, je "sramotna" [77] praksa, teško protivna ćudoređu. Crkva taj prijestup protiv ljudskog života kažnjava zakonskom kaznom izopćenja.
2323 Budući da se prema ljudskom zametku od samog začeća treba ponašati kao prema osobi, treba ga štititi u njegovoj cjelovitosti, njegovati i liječiti kao svako drugo ljudsko biće.
[77] II. VATIKANSKI SABOR, Gaudium et spes, 27.
KANONSKO PRAVO
Kan. 1398 - Tko sudjeluje u vršenju pobačaja, upada, ako dođe do učinka, u izopćenje unaprijed izrečeno.
VAPAJ ZA NEROĐENE
Blažena Djevice Marijo, Majko i Zaštitnice nerođene djece, prinosim Tvome Prečistom Srcu sve majke koje žele pobačajem usmrtiti plod svoje utrobe.
Prikazujem Tebi i po Tebi Isusu Spasitelju svu nerođenu dječicu koja su osuđena da se nikada na ovome svijetu ne mole, ne raduju, ne ljube.
Oni žele živjeti, Gospodine; žele da žive i da nam svima budu dar i blagoslov; svojom molitvom ih zaštiti i spasi!
Utišaj, o Gospo, boli, riješi zagovorom teškoće, dovedi do pomirenja, obrani od pobačaja, obrati srca koja žele, zagovaraju, promiču i odobravaju abortus! Dajem Ti svoje vrijeme, žrtve, činim pokoru i vapim: Zaštiti nerođene, pomozi trudnicama. Amen.
Post je objavljen 16.01.2009. u 22:39 sati.