RECENZIJA: SANTOGOLD

Ne znam sjećate li se, ali prošle godine predstavio sam vam Res, djevojku koja je još 2001. objavila odličan prvijenac How I Do. Na tom albumu radila je Santogold, djevojka koju vam ovim putem želim predstaviti i nešto reći o njenom albumu - Santogold. Uz turneje s M.I.A., Björk, Jay-Z, Kanye Westom i Coldplay, napisala je (s L. Allen) Littlest Things za Lily Allen, te Outta My Head za Ashlee Simpson, a prvi se put pod imenom Santogold pojavljuje na albumu Marka Ronsona - Version. Njezin debitantski album objavljen je krajem travnja prošle godine, a zasluženo je uvršten na liste najboljih albuma prošle godine prema mišljenjima većine glazbenih kritičara.
Iako je istaknula kako je htjela surađivati s Ronsonom i na svom albumu, zbog neusklađenih rasporeda pričekat ćemo na tu suradnju. Album međutim donosi brojne druge zanimljive suradnje (Diplo, Disco D, Switch) gdje Santogold uspješno kombinira elektro pop, r&b, indie rock i hip hop. Vjerujem da ćete prepoznati i dodirne točke s M.I.A., ništa čudno s obzirom da je Switch radio na oba albuma. No, uz sve sličnosti, M.I.A. ima jedan futuristički prizvuk u osnovnoj liniji albuma, Santogold na nekoliko mjesta ne samo da vuče na melankoliju, nego čak zazvuči kao nešto iz popa 80-ih. Santogold naravno potpisuje cijeli album, a radila je i na produkciji na većini pjesama. Izdvojit ću primjerice I'm A Lady, L.E.S. Artistes, Lights Out i You'll Find A Way, no zaista nije potrebno isticati svijetle trenutke, njih ima na pretek, cijeli album je kategorija za sebe. Rijetko se to dogodi u glazbi i nije nužno dobro, no Santogold je i više od toga.

Post je objavljen 06.01.2009. u 01:26 sati.