Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/auti-za-sve

Marketing

Toyota RAV4 2,2 D-4D Executive


Free Image Hosting at www.ImageShack.us

QuickPost Quickpost this image to Myspace, Digg, Facebook, and others!





Prije više od deset godina prva generacija RAV-a (Road Activity Vehicle) je gotovo uvela ovaj danas toliko popularni segment u Europu. Ta i sljedeća, druga generacija su prodani u više od 2 milijuna primjeraka širom svijeta, od toga trećina u Europi. Što učiniti i kakav automobil ponuditi tržištu kada dođe vrijeme za promjenu?

U početku se možda i nije bilo tako teško probiti konkurencija je bila slaba, ako je uopće i postojala u pravom smislu riječi, a danas... Danas nikad jača. Napraviti automobil koji će nastaviti putem uspjeha prethodnika nije lak zadatak. No čini se kako su u Toyoti s novom generacijom naumili i premašiti rezultate starog modela. Na prvi pogled veći, ozbiljniji i opremljeniji RAV4 no u jakoj konkurenciji što u biti nudi novo?

Svježije, ali ne previše
Vanjština nove generacije se, naravno, promijenila u odnosu na prethodnu, ali ne previše. Bez suvišnih eksperimentiranja i eskapada rekli bi jedni, drugi možda zamjere nedostatak inventivnosti. Kako god, stari RAV se prodavao i među vozačima i među vozačicama dobrim dijelom i zbog svog izgleda, a kasnije radi dobre preporuke jer je solidnost izvedbe davala za pravo da RAV ima i solidnu cijenu ali i privrženost kupaca. Danas RAV4 "stare" generacije ima vrlo visoku cijenu kao polovno vozilo radi svoje iznimne pouzdanosti. Dali ce prodajni rezultati izostati u ovoj generaciji čiji je dizajn osmišljen tako da se svidi svima vidjet ćemo kroz godinu-dvije jer kompromisa na trzištu ionako ima puno.
Posebna pohvala ide dobro "ispeglanoj" karoseriji koja se može pohvaliti solidnom aerodinamikom, mada ne možete očekivati čuda jer ovo je ipak mješanac osobnog automobila i terenca.
Značajniju razliku od prethodnog modela predstavlja činjenica da nema trovratne izvedbe (Hvala Bogu!). Kako u ovom, a i u ostalim segmentima, potreba za prostorom raste razumljiv je to potez. Kada smo već kod veličine dimenzije novog RAV-a iznose 4395/1815/1685, dok je međuosovinski razmak 2560 mm. Dakle, 7 cm u duljinu i 8 u širinu.

Više truda u unutrašnjosti
Ne da nešto posebno zamjeramo vanjskim izgledu, naprotiv, ali treba posebno vrednovati veći trud i korak naprijed koji je učinjen u unutrašnjosti automobila. Ponuda prostora je solidna, a straga ne bi smjele stizati nikakve zamjerke, pogotovo zbog mogućnost uzdužnog pomicanja stražnjih sjedala za 165 mm.
Kvaliteta materijala i završna obrada su na razini Toyotinog imidža-solidno ali ne previše inventivno. Sjedala udobna i "dobro-držeća", u svakom slučaju napredak. Posebno za oko zapinje središnja konzola podijeljena u dva "kata" koja se nekima može učiniti pomalo futurističkom, no jako je praktična i pregledna, a malo mladenačkijeg izgleda ne škodi. Općenito govoreći ergonomiji gotovo da nema zamjerki.
Kad smo nahvalili ponudu prostora u kabini, sad ćemo malo opisati onu u prtljažniku. Obujam prtljažnika od 450 može narasti do zavidnih 1750 l, a kupci će cijeniti ravnu podnicu, EasyFlat, i dodatni prostor ispod dna koji je obujma 80 l (ovo je odlična stvar!). Prošli model, a ovaj tek neznatno to ispravlja, imali su boljku, u litrama velikog ali malo iskoristivog, prtljažnika pa bi se nemalo začudili kada bi otvorili zadnja vrata i vidjeli da vam u njih stane ne više od par srednje velikih mekanih torbi, no o ozbijnom tvrdom Samsonite putnom koferu sa dodatnim torbama za sve putnike, mogli ste samo sanjati ukoliko Vas je putovalo više od troje jer su mu blatobrani bitno smanjivali homogenost volumena...
Od sve sile opreme spomenut ćemo najbitnije. Zračni jastuci za vozača i suvozača te bočni, potom zr. zavjese naprijed i straga, zr. ja. za koljena vozača, ABS/EBD/BA, Integrirani sustav aktivnog pogona, 4WD Lock, VSC (nadzor stabilnosti), TRC (kontrola proklizavanja pogonskih kot.), HAC (pomoć pri startu na usponu), tempomat, autom. klima uređaj (dvozonski), keyless sustav pametnog pokretanja motora... Navigacijski sustav kao opcija.

Uravnotežen motor
Testirani automobil je pokretao dizelaš snage 136 KS i obujma 2,2 l. Trenutačno, da budemo iskreni, takva motorizacija predstavlja odličan izbor. Uz okretni moment od 310 Nm koji razvija već od 2000 o/min, odličnu elastičnost i solidnu suradnju sa šest-stupanjskim manualnim mjenjačem (na čiji smo se položaj morali malo navikavati) RAV postiže i solidne performanse - 10,5 sekundi do 100 km/h i maksimalna brzina od 180 km/h predstavljaju brojke koje su uistinu dostatne za uživanje u vožnji.
Prosječna potrošnja ostvarena na test od oko 8,7 l/100 km je bila i za očekivati: oblik je takav kakav je, tonu i pol teško vozilo i isto tako teška novinarska noga i... Iako nije to niti loš rezultat.
Kada smo već kod motora spomenimo i vrhunsku izolaciju, te miran i tih rad.
Informacije radi, pored ovog dizelskog, u ponudi je trenutačno još i 2,0-litreni VVT-i benzinac snage 152 KS.

Odlično podvozje
Uživanju u vožnji pridonosi i moderan ovjes i u cijelosti automatiziran pogon na sva četiri kotača (nova generacija pogona Active Torque Control 4WD - 55-45 na mješovitoj podlozi; 100 na prednje kot. za asfalt; automatsko prebacivanje u 55-45 ukoliko postoji potreba za tim). Ova dva vrlo bitna faktora plus pomoć elektronike i dobijete vozilo koje na cesti ostavlja dojam sigurnog i pouzdanog automobila. Naravno da će se njegova visina i odignutost od podloge odraziti na stabilnost, no onda stvarno morate pretjerivati, jer u normalnim uvjetima vožnje RAV će se ponašati kao "običan" automobil.
Ali moramo reći da se zasigurno neće tako ponašati kad Vas put odnese van asfaltiranih područja. Tada Vas u uživanju može spriječiti jedino činjenica koliko ste duboko posegnuli u džep pa da Vam jednostavno bude žao i automobila i uloženog novca. Ali samo se jednom živi. Po gasu i nek praši. Može on to.

Na kraju...
...ćemo samo ukratko zaključiti kako smatramo da će RAV4 morati se potruditi ostati u vrhu svog segmenta kako u Hrvatskoj tako i u svijetu. Lista čekanja koja u Hrvatskoj stalno raste ide mu za sada u prilog ali treba vidjeti dali su to plodovi stare slave stoga oprez i malo strpljenja jer niti konkurencija ne spava i u toj cjenovnoj klasi uskoro možemo očekivati mnoge zanimljive takmace.
Na kraju moramo spomenuti i cijenu. Tako se cijena testiranog modela sa svom silom opreme koja spada u naj-paket Executive pa uz navigaciju, metalik boju... zaustavila na paprenih 41.300 eura. Bilo nekome puno ili ne, u svakom slučaju puno se dobije, a tko hoće može proći i jeftinije. Benzinac 2,0 VVT-i sa152 KS sa Active paketom opreme kao početni model kreće od 30.000, a dizelaš sa Active opremom od 32.000 eura.






Post je objavljen 30.12.2008. u 17:49 sati.