Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/lm1

Marketing

Rješenje zvano propust za "mlade vozače"

Od nove primjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama (u daljnjem tekstu ZoSPnC) prošlo je par mjeseci a najviše otpora je unio pojam „mladog vozača“. Naravno, mladi i željni zabave bi uvijek željeli biti „brzi i žestoki“, ali ne shvaćaju kako je to za njihovo dobro. Nedavno sam i sam bio mlad, pa znam kako je voziti se u malom automobilu kojeg su mi roditelji kupili od svega 44kW. S vremenom sam odrastao, kupio jači auto i shvatio neke stvari u životu, ali sam ipak ostao malo dijete iznutra. Stoga Vam sada pišem, kako bih prenio svoja saznanja oko zaobilaženja ZoSPnC, evo par načina:
1. Ako ste slučajno položili po starom ZoSPnC, onda za Vas vrijedi „probna vozačka“ od dvije (2) godine, a završetkom tog vremena vi postajete punopravni vozač na hrvatskim cestama. Naime pravila i zakon po kojem ste položili vrijede za Vas, a niti jedan zakon u RH ne može se i ne smije primjenjivati retroaktivno! Stoga kada odslužite svoje dvije godine (ako naravno niste počinili još kakav prekršaj, zbog čega bi Vam produžili „probnu vozačku“, o čemu mora biti pokrenut prekršajni proces) Vi možete voziti automobil snage iznad „čuvenih“ 75kW, jer ste svoj rok uredno odslužili i započeli prije primjene novog ZoSPnC. Čak i kada Vam policajci budu govorili drugačije, sve što je potrebno je napisati žalbu i svaki sudac će Vam uvažiti prigovor i odbaciti prekršaj, jer ste svoj probni rok odslužili i pripadate pod drugi ZoSPnC.
2. Uz to rješenje, postoji i jedno za nove vozače – odnosno na koji način oni mogu voziti u automobil slabiji, ali ipak jači od 75kW, pa krenimo redom prvo citat iz ZoSPnC:

Članak 221.
(1) Mladi vozač ne smije upravljati vozilom na cesti brzinom većom od 80 km na sat, na brzoj cesti i cesti namijenjenoj isključivo za promet motornih vozila brzinom većom od 100 km na sat, odnosno 120 km na sat na autocesti, a mopedom 40 km na sat.
(2) Osoba iz stavka 1. ovoga članka ne smije upravljati niti početi upravljati motornim vozilom ako u organizmu ima opojnih droga, alkohola ili ako pokazuje znakove alkoholiziranosti.
(3) Osoba iz stavka 1. ovoga članka koja je položila ispit za B kategoriju vozila ne smije upravljati osobnim vozilom čija snaga motora prelazi 75 kW.
(4) Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj mladi vozač ako postupi suprotno odredbi stavka 3. ovoga članka.


Dakle snaga pogonskog motora ne smije prelaziti 75kW, što će se poštovati. Samo jesmo li se upitali a što je s onim snagama motora koja se ne prikazuje kao snaga motora? I postoji li takva snaga nekog dodatnog motora?
Do nedavno (misli se do prije par godina kod nas, ali puno duže u svijetu) je i bilo tako, ali sada je to drugačije prvenstveno zahvaljujući dvjema (naravno) japanskim tvrtkama Hondi i Toyoti te njihovim hibridnim vozilima. Znam kako to zvuči čudno voziti hibridno vozilo i biti brži na cesti, ali pročitajte još malo dalje i sve će biti objašnjeno. Kod Honde radi se o Honda Civic hybrid koja ima (taman) 70kW potpomognuta s 15kW elektromotorom, a upravo se taj elektromotor ne upisuje za ukupnu snagu pogonskog motora (jer se radi o dodatnom motoru, koji se po potrebi zaključuje, npr. kod ubrzanja) ni kod prometne dozvole, ni kod AO. Ista stvar je i kod Toyote Prius koja se može nabaviti s pogonskim motorom od 57kW sa dodatnih 50kW snage elektromotora.
I premda ovaj slogan „vozimo ekološki, vozimo hibridno“ ili „cilj bez štetnih emisija“ (Prius) zvuči čudno novim vozačima u mojem tekstu vezanom za „vožnju bržeg i jačeg automobila od 75kW“, to je upravo onaj način kako novi vozači mogu zaobići sadašnji ZoSPnC i voziti snažnije automobile nego li je dozvoljeno zakonom (kod Honde to je 85kW, a kod Priusa 107kW). A odabir koji automobil izabrati, ipak ovisi o individualnim željama kupaca vozila, pa neka sami odluče što bi željeli od voznih karakteristika i udobnosti.

Svim ljudima dobre volje želim čestit Božić! :)

Post je objavljen 23.12.2008. u 11:41 sati.