Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/auti-za-sve

Marketing

Hummer H2

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

QuickPost Quickpost this image to Myspace, Digg, Facebook, and others!





Da li vojno vozilo može postići komercijalni uspjeh? Pred vama je druga generacija mrcine zvane Hummer. U odnosu na original nasljednik je nešto lakši i uži, ima i moćniji motor no pojava je ostala ista – brutalna.

Gotovo je nevjerojatno da jedan vojni transporter može postati najnormalnije komercijalno prijevozno sredstvo no kod Amerikanaca je baš sve moguće. Zbilo se to u vrijeme «Hladnog rata» kada je svijet drhtao očekujući svaki novi potez SAD-a i suprotstavljenog mu Sovjetskog bloka. Da bi se osigurali od mogućeg napada američke su vojne snage zahtijevale moćno prijevozno sredstvo sposobno za prelazak većine terena. Odgovor je dala tvrtka AM General svojim vozilom, popularno nazvanim Humvee. No kako se hladni rat ohladio tako je i nestalo potrebe za Humvee-em i AM General se okreće komercijalnom tržištu. I tako, polako ali sigurno preveliki (4.7 dug, 2.2 širok i 2 metra visok), preteški (3247 kg), prebučni i preružni Hummer H1 postaje dio američkog načina života i statusni simbol čak i izvan granice «voljene mu domovine koju je trebao obraniti».

Ugovor s GM-om

Priča dobiva svoj nastavak 1999. godine kada AM General sklapa ugovor s GM-om prema kojem će AM napraviti novu ediciju Hummera – H2 – koristeći pregršt GM-ovih komponenata. H2 je tako nastao na GM-ovoj GMT820 platformi koju koriste veliki terenci poput Suburbana, Yukona i Escaladea. Što se tiče stylinga u odnosu na legendarni H1 odmah su uočljive puno smirenije i atraktivnije linije. Dapače, od poznate kocke nastao je atraktivniji, nešto manje kockasti terenac koji je, usput, prošao i poseban tretman u «Gym-u» pa je sada postao privlačniji i okretniji. Konkretno, novi Hummer H2 sada teži «samo» 2909 kg, dok je širina nešto smanjena (ipak preko dva metra) no zato je dužina porasla na 4820 mm. Sve u svemu H2 je ostao onaj isti stari tenk koji prelazi baš sve terene ali i koji mnogima uspješno liječi komplekse. Barem kada je izgled u pitanju, no što je sa zvukom lokomotive, karakterističnim za H1? Nema ga više. Naime, 6.5 litreni V8 turbo diesel od mizernih 195 KS zamijenjen je benzinskim V8 najveće snage od 316 KS. Samim time lokomotiva se pretvorila u automobil pristojnog zvuka koji je sada i puno agilniji.

All terain eater

Što se tiče terenskih sposobnosti ove mrcine sve se svodi na par riječi – jednostavno, dovoljan je jedan pogled na ovaj «tenk» pa vi sami ocijenite gdje ovaj automobil ne može. Uglavnom, može gotovo svuda; voda, šljunak, pijesak, pješčane dine, usponi, nagibi, sve ovo H2 jede za doručak. Ukratko, 4x4 pogon uz široki trag kotača i ogroman međuosovinski razmak od čak 3118 mm zaista je van konkurencije. Karoserija je 255 mm odignuta od tla što je moguće s opcionalnim zračnim ovjesom povećati za dodatnih 12 mm.

Čak 40 000 komada godišnje

Unutrašnjost? Ima li mjesta? Ponovo bacite oko na dimenzije da bi shvatili kako je ovdje riječ o dovikivanju između suputnika. Po mnogima najgenijalniji dio Hummera H1 bio je središnji «zid» između vozača i suvozača koji djeluje zaista impresivno, a usput može poslužiti i kao ležaljka kakvoj starleti manekenske građe... Iako je H2 istinsko terensko vozilo ne očekujte Lada Niva styling interijera već upravo suprotno. Na kraju krajeva, u GM-u jako dobro znaju da će jedva 10-15 % Hummera ikada biti terenski iskorišteno. On je ipak stvoren da bude statusni simbol… a ako zatreba može krenuti i u obranu domovine.

Post je objavljen 20.12.2008. u 17:54 sati.