Možda niste znali, ali zrak se može koristiti i kao pogonsko gorivo. Prednosti su brojne – ima ga u neograničenim količinama, jeftin je i uopće ne zagađuje.
Uskoro bi trebala početi komercijalna proizvodnja zračnih automobila, koje je osmislio Guy Nege, inženjer koji je radio i na dizajniranju bolida Formula 1. Prva tvrtka koja će se primiti proizvodnje zračnog automobila je Tata Motors, najveći indijski proizvođač automobila. Procjenjuje kako će do 2009. godine ulicama Indije voziti oko 6000 ovih automobila.
Premda za pogon ne koristi fosilna govora, vozne karakteristike "zračnog automobila" ne izgledaju tako loše. Maksimalna brzina trebala bi mu biti oko 110 kilometara na sat, dok će mu domet, s punim spremnikom zraka, iznositi 200 kilometara.
I sada najbolji dio, kako biste napunili rezervoar svoje Tate na obližnjoj "zračnoj stanici" potrebno je platiti 12 kuna. Budući da ova vrsta pumpnih stanica nije rasprostranjena poput onih s fosilnim gorivima, svoj automobil zrakom možete napuniti bilo gdje pomoću ugrađenog kompresora zraka, tako da ga priključite na električnu mrežu. Ipak, za ovaj način "tankanja" trebat će mu četiri sata, dok je na "zračnoj stanici" cijeli posao gotov za par minuta.
Premda prilikom vožnje u atmosferu ne ispuštaju gotovo nikakve štetne spojeve, zračni automobili ipak nisu potpuno bezazleni za okoliš. Naime, kako bi se komprimirao zrak za njihov pogon potrebna je električna energija, a ona se u Indiji uglavnom proizvodi u termoelektranama. No količina ugljičnog dioksida koju termoelektrana ispusti u atmosferu za proizvodnju spremnika pogonskog goriva zračnog automobila još je uvijek znatno manja od one koju ispuštaju automobili s benzinskim motorima.
Nakon Indije, zračni automobil trebao bi postati dostupan u još dvanaest zemalja, uključujući Njemačku, Izrael i Južnu Afriku. Projektanti rade i na hibridnoj verziji ovog automobila, koja bi trebala imati znatno veći domet.
Post je objavljen 04.12.2008. u 11:50 sati.