Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/kawarimono

Marketing

Bodhidharma [Part 2]

[Također nastavak Daruma posta]

Prvo da popunim prijašnji post činjenicama koje su mi promakle...
___
Budistički učitelj iz južne Indije, Prajnatara, odlučio je početkom 6. stoljeća poslati svojeg najdarovitijeg učenika, Bodhidharma- u, u Kinu, kako bi tamošnji budizam iznova oživio i dobio novi impuls. Prajnatara, koji se smatra 27. patrijarhom indijskog budizma, proglasio je učenika svojim nasljednikom, a Bodhidharma će kasnije postati prvim patrijarhom zen budizma.
___
Za ovo se zahvaljujem nihonkichigai- u

Kada je Bodhidharma 520. došao iz Indije u Kinu,posjetio je cara Wu-tia iz Lianga,zaštitnika Budha- inog puta u Kini.Car mu je govorio što je sve učinio za napredak Budhina učenja u svojoj zemlji i upitao Bodhidharmu koja je njegova zasluga za njegova dijela.Bodhidharma je odgovorio: Baš nikakva.
Car ljut, zbunjen i znatiželjan upita: Koji je onda smisao najveće svete istine?
Bodhidharma odgovori: Beskrajno prostranstvo, nikakve svetosti.
Car ga onda upita: A tko si onda ti?
Bodhidharma odgovori: Ne znam!

Kako car nije shvatio osnovno Budha- ino učenje, Bodhidharma napusti carev dvor, prijeđe rijeku i dođe u zemlju We, hram Shorin-ji (kin.Shao-lin) na planini Wu-tai u Honanu, gdje je prema legendi proveo
devet godina okrenut zidu.
___

Bodhidharma Što se tiče Bodhidharma- ine smrti, nagađa se da je umro 528. ili 534. god. Poslije Krista blizu rijeke Lo ili na području Sjeverne Kine. Pretpostavlja se da ga je tri godine nakon njegove smrti, vidio neki putnik ili činovnik u Srednjoj Aziji kako nosi štap i jednu sandalu, krečući se prema Indiji. Nakon što je slučaj prijavljen, navodno mjesto prebivališta (mjesto gdje je pokopan) je pregledano, grob je bio prazan, no u njemu je ostala samo jedna sandala.
Međutim, Japanci vjeruju u drugačiji Bodhidharma- in kraj. Prema njihovoj verziji, Bodhidharma je još jednom, 613. godine pr. K., putovao preko mora u Japan na listu trske ili rogoza. Priča se da ga je princ Shotoku Taishi susreo reinkarniranog kao prosjaka. Princ mu je dao hranu, piće i odjeću, no sljedeći ga je dan pronašao mrtvog.

Danas, u Oji- u, Japan, stoje kamene oznake na mjestu gdje su se susreli Bodhidharma i princ.

Kada je riječ o ikonografiji, Bodhidharma se prikazuje na brojne načine, uključujući slike, skulpture, drvorez i hramove. No u svim je tim tehnikama, zadržao iste karakteristike: izbočen, oči bez kapaka, odlučne obrve, istaknut nos, usta okrenuta prema dolje, čvrsta brada, i ogrtač (uglavnom crven) koji otkriva samo lice.

Daruma- e se najčešće upotrebljavaju kao simbol sreće i bogatstva. Jedna od prvih upotreba je bio amulet za suzbijanje dječjih bolesti, osobito kozica (boginje, ospice). Za crvenu se kaže da je omiljena boja boga kozica i zato mu je dovoljan Daruma- in crveni ogrtač. Baš kao i Maneki-neko, Daruma mačka koja moli i donosi sreću, i Daruma- e se postavljaju na prozore trgovina, na znakove i reklame. Također se koristi i u domovima ili kao dekorativna figura. Njegova slika se često vidi na kućanskim potrepštinama kao što su setovi za čaj, setovi za sake, zdjele, tanjuri, lepeze, štapići za jelo i držači za štapiće (za jelo).

I za kraj da ponovim...

Jedan od najspektakularnijih Daruma- inih festivala je Dairyu-ji, godišnje spaljivanje iskorištenih Daruma figura, a održava se 18. Siječnja. Napravi se ogromna lomača u koju se baca tisuće Daruma figura. Bilo da je Daruma odveo do ostvarenja želje, tu je obična pretpostavka da Daruma- ina sreća (naročito one od kaširanog papira) traje samo jednu godinu.
___
Nadam se da ste uživali.
Ukoliko vas zanima bilo što o Bodhidharma- i ili Daruma- i rado ću pronaći takvu informaciju ^^
~


Post je objavljen 10.11.2008. u 01:38 sati.