Edgar Allan Poe:
That blush, perhaps, was maiden shame—
to rumenilo bješe, možda, djevin sram
As such it well may pass—
koji proć' će
Though its glow hath raised a fiercer flame
al' sjaj taj tad zapali snažan plam
In the breast of him, alas! u grudima njegovim, alas!
Crveno: Crveno se svagdje smatra temeljnim simbolom prauzroka života zbog svoje snage, moći i sjaja, ali ta boja vatre i krvi ambivalentna je kao ta dva simbola, jer može biti svjetla ili tamna.
Svjetla, sjajna, centrifugalna crvena boja dnevna je, muška, stimulativna, potiče na djelovanje i sve obasjava poput sunca neizmjernom i neodoljivom snagom.
Tamna crvena boja, naprotiv, noćna je, ženska, tajnovita, i, napokon, centripetalna; ona nije izraz nego tajna života.
Prva zanosi, ohrabruje, izaziva (...); druga upozorava, zadržava, potiče na opreznost, i, napokon, uznemiruje.
(Chevalier&Gheebrandt: Rječnik simbola, mitovi, snovi, običaji, geste, oblici, likovi, boje, brojevi, 2007, Zagreb: Jesenski i Turk., str. 90)
Rumenilo lica najčešće se povezuje sa stidljivošću, no u nekih ljudi lice pocrveni i u bijesu, uzbuđenju ... Češće crvene mladi od starijih, žene od muškaraca. (Blago rumenilo doprinosi ljepoti ženskog lica, pa su bjelopute ljepotice koje lako porumene postizale veću cijenu u sultanovu haremu.)
Crveni se najčešće u socijalnim situacijama u kojima osoba na sebi 'osjeća' poglede. Istraživanja pokazuju da neki ljudi crvene i kad su sami, pri ponovljenom proživljavanju sjećanja i emocija.