Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/gogame

Marketing

Rješenje go-problema broj 208.

Da vidimo kaj i kak to bijeli pada.
Crni treba igrati 1. Q4. Poslije ovoga poteza bijeli nema načina za spasiti svoje kamenčiće. Ako mu crni zarobi kamen na R4 neće biti mjesta za oko i zato bijeli igra 2. R3.

Pokušava i navodi crnoga da mora igrati ako ga želi zarobiti. Takova igra branitelja, u beznadnom stanju pokušajima, se koristi kod igranja koa za ko-prijetnje
. Sada je namjera bijeloga da odigra još na R1 i tako uradi i drugo oko.
Da se to ne desi crni treba odigrati 3. R1!
Dva crna kamenčića su sada zarobljiva, ali svejedno bijeli ne može uraditi drugo oko. Pogledajmo kako bi to išlo.
Bijeli odigra 4. P1 i pripremio je zarobljavanje dva crna kamenčića na prvom redu. Na to crni odigra 5. P2. Bijeli sada zarobi ta dva crna igrom na 6. R2.
Konačno onemogućavanje dva oka crni izvodi potezom 7. Q1. Bijeli tu ne može uraditi oko, jer sve popuni u eventualnoj kasnijoj igri nakom što zarobi kamenčić i obrani svoj nakon napada na O1. To se ne razigrava, nego se bijela skupina smatra neopstojnom i vadi se na kraju partije sa ploče.
Onima koji igraju go dobro je pamtiti ove manevre, jer ih kasnije samo uklapaju u situacije u partijama kao mogućnosti. Veće poznavanje mogućnosti povečava slobodu i učinkovitost igre.

bl. Muradenu

Post je objavljen 20.10.2008. u 10:28 sati.