Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/uvijekbolji

Marketing

Pametni ciljevi



Da li i vi svake Nove godine odlučite što ćete promijeniti u životu? Ili možda najesen, pred početak nove školske godine, odlučite kako ćete biti bolji učenik, student, profesor... Obično sve te odluke izgledaju nekako ovako:

- smršaviti 10 kila
- prestati pušiti
- dobiti odlične ocjene/povišicu

itd. Da li se možda i vama te odluke čine nekako preopćenite?

Čak i ako si zadamo neke ciljeve, često napravimo greške pritom: zadamo si preopćenite ciljeve, bez roka do kojeg ih želimo ostvariti, nemamo kriterija po kojem možemo procijeniti da li smo zaista ostvarili cilj (npr. kako odlučite kada ste postali bolji prijatelj?). Savjet stručnjaka je da sve svoje ciljeve učinimo "pametnim", tj. "smart" na engleskom. SMART je zapravo kratica za:

S specific - specifični
M measurable - mjerljivi
A achievable - dostižni
R realistic - realistični
T time-based - vezan na vrijeme

Specifični ciljevi su suprotnost od općenitih: "nazvati tri prijatelja na tjedan" je puno bolji cilj od "biti bolji prijatelj", "trčati 3 puta tjedno i ići u teretanu 2 puta tjedno" je puno bolje od "biti u formi".

Mjerljivi ciljevi vam daju neki način da izmjerite napredak. Recimo mršavljenje je u ovom slučaju vrlo dobar primjer, jer nam vaga točno i bez sumnje daje informaciju o tome koliko smo (ili nismo) smršavili. Za druge ciljeve je rješenje možda da odredite koliko puta dnevno ili tjedno ćete nešto napraviti, i onda pratiti koliko puta ste to zaista i napravili. Npr. učenje jezika - da li ste barem 3 dana u tjednu barem 15 minuta posvetili čitanju, slušanju i učenju?

Možda nam se čini da se samo po sebi podrazumijeva da ciljevi moraju biti dostižni, ali nerijetko zaboravljamo na taj "detalj". Ako imam toliko posla da jedva nalazim vremena za pranje zuba i osnovne higijenske navike, teško ću uspjeti otići u teretanu svaki dan ili učiti po dva-tri sata nakon posla. Ako imam 50 kila viška, teško ću u mjesec dana smršaviti do idealne težine.

Realističnost je povezana s dostižnim ciljevima. Osoba bez odgovarajućih glasovnih mogućnosti nažalost neće moći postati operni pjevač, ali zato može ostvariti karijeru u operi kao npr. dirigent, producent ili režiser, ili naprotiv, ako je veseli pjevanje a ne opera sama, kao pjevač u amaterskom zboru.

Ako ciljevi nisu vezani na vrijeme, nećete biti tako uspješni u njihovom ostvarivanju. U ljudskoj je prirodi da odlažemo zadatke koliko god možemo, pogotovo ako nemamo zadanih rokova. Osim toga, zadaci koje biste trebali obavljati do kraja života često djeluju mrvicu zastrašujuće.


Budite pametni, zadajte si pametne ciljeve!


Post je objavljen 15.10.2008. u 12:00 sati.