Ova vijest je zasad imala dvije različite verzije. Prva, HRT-ova, je da je ishod natječaja za novi zagrebački aerodrom "neočekivan", dok je RTL-ova verzija da je ishod "očekivan", što su "švabe" potvrdile i snimkom događaja prilikom otvaranja omotnice s imenom pobjednika. Kad je gospodin koji je za to zadužen otvorio omotnicu i počeo čitati: "Institut Građevin..." dvoranom se prolomio iskren smijeh svih prisutnih, odnosno onih koji su se natjecali protiv IGH. Znalo se. Gospodin otvarač omotnice se osjetio malo uvrijeđenim...
IGH je, za one koji ne znaju, tvrtka koja ima Juru Radića, čovjeka koji gradi rušeće mostove, nevidljive mostove, mostove s nefunkcionalnim vjetrobranima, i ostale sulude projekte koji su mahom preskupi. Također, Marina Matulović-Dropulić ima jako puno dionica IGH. Možda je samo slučajnost, ali ovaj projekt za kojeg još nisam iz medija uspio saznati radi li se o aerodromu ili samo o novom terminalu, je odvratno ružan. Jasno mi je otkud cijena od 300 milijuna eura, jer one zakrivljene staklene lukove i ostale stvari koje pokušavaju imitirati prave arhitekte, nije lako izgraditi. A treba i nešto novca ostaviti sa strane, da se nađe. Malo izvrtiš PDV, malo platiš preskupo, malo potplatiš onoga koji ti je omogućio da pobijediš na natječaju pa i njemu daš nešto (Bandić), malo ovo, malo ono...i vuk je sit, a ovce na broju. S jednim malim problemčićem, što cijelu tu igru plaćaju porezni obveznici. A ova građevinska mafija se još jednom bezobrazno poigrala sa svima nama.
Čim je uključen Jure Radić, čim se nešto gradi u Zagrebu, kojem je na čelu Bandić, i čim Marina Matulović-Dropulić ima svoje prste u nečemu, javlja se sumnja da se radi o korupciji. Ipak, nisam bio siguran. Nemam argumente. Sve dok nisam vidio tu snimku kako se svi okupljeni grohotom smiju pobjedi IGH, i to u situaciji koja obično prolazi u mirnoj i dostojanstvenoj atmosferi. Čovjek bi stvarno trebao biti glup da ne vidi što se ovdje upravo dogodilo i kakve budale ti ljudi još uvijek rade od nas.
IGH je u ovom natječaju pobijedio svjetski poznate arhitekte koji grade ozbiljne projekte po Hong Kongu i Kini, a podsjećam da je Hong Kong centar svjetske trgovine i tranzita, a da je kineska ekonomija najbrže rastuća i uskoro će zavladati svijetom. Sve što se tamo gradi mora biti savršeno funkcionalno. Zagreb je mali grad u svjetskim razmjerima, zagrebački aerodrom se bavi samo putnicima, i zagrebački aerodrom je općenito nezahtjevan projekt u usporedbi s aerodromom u Hong Kongu. Ma ne može se usporediti količina stručnog znanja i arhitektonske kreativnosti potrebna za izgradnju ta dva aerodroma. Ipak, pobijedio je skuplji i nevjerojatno ružan projekt, a sumnjam da će se svjetski poznati arhitekti ikad više prijaviti za natječaj u Hrvatskoj. To je samo po sebi velika šteta za Hrvatsku. Naravno da netko ne bi trebao pobijediti na projektu na temelju imena ili stare slave, svaki projekt je priča za sebe, ali ovdje se ZNALO da IGH pobjeđuje.
Gledam dokumentarce na National Geographicu, valjda sam ih pogledao sve, ciklus "Megastrukture". Arhitektonski izazovi, inovacije u gradnji, skoro pa nevjerojatni projekti, najduži most na svijetu i to u području koje pogađaju tajfuni, neboder sagrađen na pijesku, gradnja umjetnih otoka...čisto sumnjam da se Radić može nositi s bilo kim od tih arhitekata svjetske klase; čovjek koji je projektirao Maslenički most koji je uglavnom zatvoren zbog obične bure. Jer, da se može nositi s njima, onda bi pojeđivao na projektima izvan Hrvatske. Ali, on pobjeđuje samo na namještenim projektima, u državi u kojoj ih može namjestiti. Papak ne može drugačije.
I tako, dragi moji sugrađani, Jure "Nisam Bio Na Predavanju O Buri" Radić nas je, uz ostale gospodarske kriminalce, upravo oštetio za 300 milijuna eura. Dobit ćemo dodatni aerodromski terminal (čini mi se da je ipak riječ samo o terminalu koji će se nalaziti uz postojeći) koji je nevjerojatno ružan, a bit će još i ružniji jer će stajati pored starog. Konačna slika će biti nešto kao maksimirski stadion; jedna nova tribina i tri koje se raspadaju. Očekujte i da će novi terminal biti samo za strance, dok ćete za letove unutar Hrvatske koristiti stari terminal. Već u startu taj projekt, nakon ovoga što sam rekao, izgleda kao da bi ga trebalo srušiti dinamitom i graditi ispočetka. Takvi su vam ti Radićevi projekti...a još nije završio ni nevidljivi most do Pelješca. Ili možda je?
Post je objavljen 01.10.2008. u 18:40 sati.