Nastavljam sa čitanjem 2. poglavlja Poslanice Rimljanima.
Pavao je jako konkretan i ovo što piše Rimljanima, kao da govori i meni:
"Zato nemaš isprike - tko god ti bio - o čovječe koji sudiš, jer u čem sudiš drugom, ti samog sebe osuđuješ, budući da ti, suče, običavaš činiti isto. A znamo da se kazna Božja vrši sukladno istini nad onima koji takvo što čine.........Svojom okorjelošću i neskrušenošću srca sam na se gomilaš gnjev za dan gnjeva i očitovanja Božje pravde u suđenju, koje će svakomu dati prema njegovim djelima......Nevolja i tjeskoba na svakog čovjeka koji se odaje zlu, kako, u prvom redu na Židova, tako i na Grka! Naprotiv, slava, čast i mir svakomu tko čini dobro, kako, u prvom redu Židovu tako i Grku! Jer u Boga nema pristranosti."
( Rim 1, 1-11)
Kako je lako drugome suditi, a pritom sebi gledati kroz prste! Lako je, ali opasno i nepromišljeno, jer je Isus rekao: Ne sudite, da ne budete suđeni!
Bog ne gleda tko je tko; ne gleda osobe nego djela, kako tko živi i što radi. I Židovi i pogani i kršćani - svi podliježemo pravednom sudu Božjem. Oni koji su primili Zakon i Objavu, bit će po tome suđeni, oni drugi bit će suđeni po naravnom Zakonu, koji je Bog upisao u svako ljudsko srce. "Kad pogani, koji nemaju Zakona, vrše po naravi propise Zakona, onda su oni koji nemaju Zakona, sami sebi zakonom. Oni činom dokazuju, da je ono što propisuje Zakon, upisano u njihova srca. To će im u dan, u koji će Bog po mom evanđelju suditi ljudske tajne po Isusu Kristu, posvjedočiti i njihova savjest i njihove misli, optužujući ih ili braneći ih."Te Pavlove misli zaista su revolucionarne. On izjednačava Mojsijev Zakon i naravni zakon i daje im jednaku vrijednost i obavezu.
Nitko se neće spasiti samo zato što je obrezan. "I zbilja, nije pravi Židov onaj koji je to izvana, niti je pravo obrezanje ono, koje je izvana - na tijelu - već je pravi Židov onaj koji je to u nutrini, a pravo obrezanje, koje je u srcu - po duhu, a ne slovu. (Rim 1, 28-29).
Isto to vrijedi i za nas kršćane. Samo krštenje nije dovoljno. Treba i vjerovati i živjeti kao kršćanin, jer vjera bez djela je mrtva. Ipak, kako Pavao dalje govori, ničim, nikakvim dobrim djelima ne možemo zaslužiti opravdanje pred Bogom, jer je opravdanje i otkupljenje besplatni dar Božje milosti.
Post je objavljen 26.09.2008. u 22:50 sati.