Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/hrizip

Marketing

Ajde jednu za mamu, ajde jednu za tatu...

Možda nije evidentno iz samog naslova ali radi se o žlici.
Kako i zašto o žlici?


Ne biste vjerovali otkud u ovoj priči žlica, no postat ćete vjernici kulta žlice čim završite s čitanjem ovog najnovijeg posta vašeg omiljenog kolumniste.

Dakle, kako bih malo razvodnio proces pisanja diplomskog rada (koji sad već ima 70 stranica, hvala na pitanju) odlučio sam ipak igrati OBLIVION.

Još uvijek ni traga ni glasa žlici, zar ne? Strpljivo ljudi moji, prvo morate pročitati hrpu teksta, prije nego saznate kako jedna žlica ima veze s računalnom igrom.

Znajući kako stvari stoje, pričekao sam s igranjem obliviona pokoju godinu, dok igru ne dovrše, na žalost čak niti nakon patcha 1.2 stvari nisu sjajne i potreban je i community patch koji dodatno popravlja još neku sitnu brojku od 2800 stvari koje eto, ne rade i nikad neće raditi.

Prilikom skidanja tih patcheva poredao sam sve modove za Oblivion po broju downloada i pogledao što sve postoji.

*Blink* *Blink*


Preko 12.000 modova s preko 5000 downloada. Pogledajmo prvih 100...prvih 100 popravlja veće (kardinalne) greške u igri (to je nakon što su patchevi popravili preko 7000 ostalih grešaka).

Počeo sam igrati igru s (samo) 1GB patcheva, a završio na preko 10GB patcheva. Pogledajmo iz bliza dakle razinu ljudske gluposti (zapravo nemara i nerada) koji vrišti iz igre dok se krećete kroz bespuća grešaka u igri.

Mozgovi u Bethesdi zaključili su da bi bilo odlično kada bi sistem zahtijevao od igrača da bira 7 velikih skillova, a nivoi avatara bi rasli samo kada biste dobili određeni broj razina nekog od tih major skillova. Dizanje minor skillova (a to su svi ostali) ne utječe na prelazak nivoa nego samo na individualni skill i bonuse koje on daje. Ne znam po kojem principu su dečki mislili da je ideja brilijantna pošto se vrlo lako može dogoditi da pri kreaciji lika uključite mozak (što je loša stvar jer to nije preporučeno) pa za major skillove kao zadnji Elder Scrolls n00b odaberete ono što vas zanima, umjesto onog što je lagano za podizati.

Dakle, time želim reći da neki skillovi (ako su major) rastu lako i brzo time dižući nivoe vašem liku. Ti su skillovi redom:

Acrobatics (skakanje)
Athetics (trčanje)
Alteration (spam spellova)
Illusion (spam light spell-a)
Mysticism (spam detect life spell-a)
Alchemy (izrada i prodaja potion-a)
Mercantilism (prodaja potion-a koje ste izradili pomoću alchemy-a)

Uskoro dolazimo do momenta kada konačno objašnjavam žlicu, dakle uhvatite čvrsto naslone na fotelji uz koju ste tijekom godina izgradili hemeroide vrijedne divljenja i sačekajte još malo.

Vidite, alteration, illusion i mysticism su škole magije radi kojih su magovi u Oblivionu toliko jaki, naime ukoliko beskonačno bacate spellove iz tih škola, one će se razvijati do razine 100 i pritom podići nivo vašeg avatara do 30-tog bez da izađete iz sobe s krevetom (koji vam treba da pređete na idući nivo).

Sve što vam treba jest key bind-ati akciju bacanja spell-a na određenu tipku na tastaturi i potom staviti pod tu tipku običnu kuhinjsku žlicu i otići na kavu. Dok se vratite imat ćete hrpu nivoa za proći.




I to je totalni slom cijelog sistema, koji kažnjava dobro složene charactere i tjera ljude da se snalaze "sa strane", varajući. Interesantno je da su mozgovi iz Bethesde odlučiti staviti pretjerano velike modifiere na podizanje vještina, tako će vam biti potrebno preko 50 bacanja magije da biste povisili tu školu magije za 1 nivo, a 10 nivoa škole daje 1 nivo lika (što je ukupno 500tinjak bacanja magije).
S jedne strane imamo situaciju da od nas zahtijevaju 500 bacanja magije, a s druge strane omoguće nam žlica sistem da to postignemo. Čovjek se zapita, zašto nisu smanjili doživljaj?
Grind spada u MMO igre, a ne u single player igre.

Što je pak s onim igračima koji su počinili najveću grešku u karijeri igrača modernih računalnih igri i koristili mozak? e oni će zapeti i imat će privilegiju igrati igru 100x duže od onih koji znaju iskoristiti loš sistem.

Vezano na cijelu priču s idiotizmom današnjih developera koji traže načina da ljudima potroše vrijeme, no ne zabavu nego na trikove, dolazimo i to igranja archera u Oblivionu. Osobno smatram da je skoro u svakoj igri najbolji test kvalitete sistema (i same igre) napraviti ranged lika. Na takvom se liku odmah otkriju sve greške u cijelom sustavu, a Oblivion je divan primjer igre u kojoj su nam developeri ponudili da igramo archere ali ti likovi jednostavno ne funkcioniraju.

Bethesda je pala na još jednom ispitu, decenijama se zna da je bolje ne ponuditi neku opciju uopće, nego je ostaviti nedorađenom i nefunkcionalnom. Archeri u Oblivionu ovise o više stvari koje nisu nigdje dokumentirani ali uvelike otežavaju igru;

1) kao prvo i prvo volio bih upoznati majmuna koji je odlučio da luk i strijela nanose manje štete od omanjeg čeličnog mača, ako je on toliko siguran da stijele ne nanose šteta, neka stane pred zid pa ću ja jednu strijelu odapeti u njega, običnu nemagičnu.

2) kao drugo zanima me da li je itko od Bethesdinog tima stručnjaka igrao s archer likom kako bi zamjetio par neugodnih stvari (osim te da luk i strijela ne nanose štetu)

a) u svakoj borbi moguće je ispaliti samo nekoliko strijela prije negoli neprijatelj dođe blizu i počne mlatiti s svojim nadmoćnim oružjem (daskom s čavlom), na žalost marksman skill se ne može podizati pucanjem u metu (!!) za razliku od magijskih vještina, već isključivo samo pucanjem u neprijatelja. Znajući da je u neprijatelja potrebno ispucati preko 40 strijela kako bi on pao, dolazimo do problema što raditi nakon treće, kada je neprijatelj pred nama i više ne možemo odapinjati strijele? Jasno, scaling (broj bodova potrebnih da bi se povisio nivo vještine marksman) je sulud.

b) pošto je grafički sistem jako dobar (okoliš je lijep), po noći i u šumi nemoguće je odapinjati strijele u metu koju ne vidite - pa je tako onaj način igre koji je najteži najviše kažnjen sistemom, a najlakši (udri mačem) je jedini funkcionalan.

c) većina borbi odvija se u skućenom prostoru gdje je nemoguće koristiti strijele

3) kao treće volio bih saznati zašto archeru nisu dani spellovi koji usporavaju ili zaustavljaju metu (crowd control) jer bez istih nemoguće je biti archer? tek na razini master marksman dobivate 10% šanse da ćete metu oboriti (knockdown) pri odapinjaju stijele...mhm, 10%, naspram 100% šanse da ćete meti zadati 300x više štete touch spellom.

4) zašto pobogu luck nedokumentirano utječe na damage strijele?!?! (a strength ne)

Problemu sam pristupio s više razina, kao prvo instalirao sam mod koji skraćuje broj korištenja magija ili pak strijela kako ne bih morao satima držati žlicu zaglavljenu pod keybind za spellcast. To ne utječe na balans, već samo smanjuje količinu bespotrebna maltretaže koju moram proživiti.

Potom sam instalirao mod koji izjednačava damage strijela s damage-om običnog long sworda (očito strijela bi trebala biti veća prijetnja oklopu nego mač ali ajde). Situacija nije postala bolja. Dodao sam 4x modifier na damage povrh tog moda, ubrzao brzinu ciljanja i odapinjanja strijela a i brzinu leta strijele (da mi se ekipa ne izmiče naime smiješno je vidjeti trolla od 600kg kako se izmiče strijeli ispucanoj s 3m udaljenosti).

I tako eto mene na lvl 30 (do kojeg sam došao ne izlazeći iz sobe u igri) s nekoliko modova koji podižu efikasnost streličarstva na prvoj misiji u kojoj 3 žene obećavajući sex pljačkaju muškarce. 3 žene glass armoru i Daedric oružjem jurišaju na mene i jasno moje strijele ih ne zanimaju.

Otkud ženama glass armor i Daedric magično oružje?

E pa vidite genijalci u Bethesdi odlučiše da je prekomplicirano i njima developerima a i nama igračima da svijet Obliviona bude podijeljen na zone težine. Iz toga razloga svi seljaci u igri imaju isti nivo kao i vi (u mom slučaju lvl 30) i opremu koja ide uz to. I tako seljak drži u ruci motiku of ultimate destruction s kojom je lakše nešto ubiti nego s mojim lukom i strijelom.

Taj problem riješio sam s Fracescovim modom koji mijenja igru na taj način da je svakom neprijatelju dan određeni nivo i oprema, pa tako drumski banditi neće imati "epic" opremu.

Zaletio sam se na gorenavedene žene s svojim vjernim višestruko naboostanim lukom i stijelom i počeo odapinjati, svaka je "popila" 30 komada ali barem ih je sada bilo moguće ubiti, no na način da sam ih morao izvesti van u šumu i zatim dobrih 15min trčati po šumama i dolinama ljepe naše i odapinjati strijele u njih.

Od ostalih (relativno banalnih) stvari za koje su vam potrebni community modovi jer mozgovi u Bethesdi nisu obavili svoj posao su:

Dynamic lighting
Oznaka u vidu otiska ruke na containerima kako biste znali koje ste do tad već bili otvorili
Realna fizika i realno pomicanje tijela
Kraća trava (kako biste u njoj mogli naći leš ubijenog neprijatelja)

Čovjek se stvarno zapita kojeg vraga game developeri danas rade i da li uopće igraju vlastite uratke.

Želite li saznati koji je #1 najpopularniji mod za Oblivion?
Evo slike pa zaključite sami o čemu se radi...




Post je objavljen 20.09.2008. u 12:10 sati.