Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/mojosijek

Marketing

NASTAVLJA SE SAGA O GPP-OVIM 'BUTRAMA', NEZADOVOLJNIH OSJEČANA SVE JE VIŠE



GPP-ove 'Butre' nisu u funkciji ni tjedan dana, a građani su već na rubu živaca! Porođajne muke pretvaraju se u Tantalove, a mnogi već sumnjičavo vrte glavama - 'Butre' su donijele samo probleme - svađe i čekanja na svakoj postaji, potpunu zbunjenost građana i stav (potvrđen u praksi) da će prijevoz
mnogima prema novom “poštenom” sustavu biti neusporedivo skuplji. Primjerice majci iz Bilja koja je za sebe i svojih dvoje maloljetne djece kartu za prijevoz do grada (posjet liječniku!) morala platiti - 120 kuna!
- Živim u Bilju i autobusom i tramvajem vozim se jednom godišnje pa nemam potrebu za kupovanjem mjesečne karte, no početkom tjedna nisam imala automobil, a morala sam dvoje djece voditi liječniku. S obzirom na to da prema novom sustavu naplate 'Butra' stoji 40 kuna, ispada kako za nas troje moram platiti 120 kuna za jednu vožnju autobusom. To je uistinu sramotno - rekla je čitateljica J.R., a u sličnom se problemu našla i putnica iz Sarvaša Sandra J., objasnivši kako je s trogodišnjim djetetom išla do Osijeka te kupila kartu, no pri povratku kući pojavio se problem.
- Nezaposlena sam i u Osijek sam se išla prijaviti na Zavod za zapošljavanje. Kartu od Sarvaša platila sam 40 kuna, s tim da sam morala nadoplatiti i za prijevoz dječjih kolica. Vožnja do Osijeka “skinula” mi je sve novce s kartice, a još 20 ili 40 kuna za povratak kući nisam imala - požalila se Sandra.
- Gdje je tu toliko spominjana stimulacija korištenja javnog prijevoza?! Uglavnom se koristim automobilom, a kad čujem kakve probleme sada doživljavaju moji roditelji, susjedi i prijatelji, mislim da više nikad neću ući u GPP-ov autobus! Radije ću privatniku plaćati 20-ak kuna dnevno za parking, nego njima isto toliko za gužvanje u smrdljivom autobusu - kaže ogorčeni građanin Mario K.
Prema riječima Darka Markovića, direktora GPP-a, ovakvim se situacijama u ovoj godini ne nazire rješenje.
- Svjestan sam kako sustav u nekim segmentima pokazuje određene nedostatke, no od iduće godine planiramo u prodaju uvesti još neke kategorije karata, poput porodičnih, kako troškovi onih koji se rijetko voze ne bi bili baš tako astronomski, objasnio je Marković.
Stanovnicima okolnih općina, poput Sarvaša ili Čepina, dodatno je zasmetala i činjenica kako, ako vožnjom do Osijeka potroše svotu na kupljenoj kartici, nadopunu mogu obaviti samo na prodajnim mjestima u Osijeku. Drugim riječima, tko tek na putu za, primjerice, Čepin ustanovi kako nema više novca na kartici, a potrošio je i minus, kod vozača mora kupiti još jednu 'Butru' po 40 kuna.
- Išao sam iz Čepina u Osijek i platio kartu 40 kuna, no vožnjom sam potrošio 20 kuna na kartici koju pri povratku nisam mogao nadopuniti u autobusu, već dati još 40 kuna. Nadopuna je moguća samo na prodajnim mjestima u Osijeku, a u autobusu se može samo kupiti nova karta. To nije u redu - ispričao je putnik iz Čepina.
Direktor Marković ovakve je slučajeve također opravdao pogledom u budućnost i najavom uvođenja mogućnosti nadopune kartica i kod vozača, “čim se malo naviknu na novi sustav”, no u cijeloj priči ostaje prilično nejasno što bi trebali činiti građani tijekom GPP-ovog procesa navikavanja, uhodavanja i liječenja “dječjih bolesti”? Kako stvari stoje, građani će puniti GPP-ovu blagajnu, kako i sam Marković kaže, “astronomskim” iznosima koje 'Butre' traže, ili “pustiti brigu na veselje” jer, kako je direktor GPP-a rekao, u prvo vrijeme korištenja 'Butri' nikome neće biti uskraćen prijevoz, jer “GPP neće propasti za 10 ili 15 kuna, koje bi nekome mogle “usfaliti” pri kupnji karte”.
S obzirom na loš početak, ovo drugo čini se kao posve dobra ideja.


'Butre' - raj za švercere!
Donjograđanka L.K. upozorava kako je već mnogo onih koji se “švercaju”. “Uočila sam kako se brojni mlađi putnici prijave na ulasku, odjave se nekoliko stanica prije izlaska te nastave vožnju bez da im se s kartice skida potreban iznos. Kako će GPP kontrolirati takve slučajeve?”, pita se naša čitateljica. Odjava nekoliko stanica prije izlaska, ulazak na srednja vrata i ostali trikovi koji djeluju otkad je javnog prijevoza, funkcionirat će besprijekorno kao i do sada, ako se u vozilu ne zatekne kondukter. Naime, kontrolori će u vozilima karte provjeravati pomoću posebnih validatora. No, ako ih nema - vozi se do mile volje?!

U promet pušteno oko stotinu neispravnih kartica?!
Neočitavanje kartice, prodorni zvučni signal i crveno svjetlucanje koji su od puštanja u rad novog sustava bili prilično česti, Darko Marković objasnio je prodajom serije od približno 100 neispravnih kartica?! “U promet je pušteno stotinjak neispravnih kartica koje su, čim je greška primijećena, povučene iz prodaje. Svim će putnicima uplaćeni iznos biti namiren na način da će im vozač u vozilu, ako se ustanovi neispravnost kartice, izdati novu bez nadoplate”, kaže Marković.




Post je objavljen 04.09.2008. u 14:59 sati.